AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Det har seg sånn at jeg ønsker å jobbe på kontor i fremtiden. Dette pga at jeg er en ganske reservert person som trives best i mitt eget selskap og når jeg får jobbe alene og selvstendig. Jeg trives ikke i jobber som krever mye lagarbeid og der man jobber med personer. Har jobbet på sykehjem tidligere, og det går jo greit, men jeg trives ikke spesielt bra. Har også jobbet i butikk, noe jeg mislikte sterkt. Da likte jeg vaskejobben min bedre for der slapp jeg så mye personkontakt. Det høres kanskje ut som jeg er sosialt tilbakestående, men det er ikke tilfellet. jeg kan virke veldig utadvendt og sosial når jeg går inn for det, men dette er ikke noe som er naturlig for meg. Blir derfor utrolig sliten av å måtte snakke med fremmede/kollegaer jeg ikke kjenner så godt i mange timer per dag. Derfor ønsker jeg altså en kontorjobb hvor jeg kan sitte å pusle for meg selv det meste av tiden. Er usikker på hvilken utdanning jeg bør velge. vurderer Økonomi og administrasjon. Tror dere dette studiet er en god ide? Eller har dere andre tips? Hvilke jobber kan jeg få om jeg velger dette studiet?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 http://jobbfeber.no/yrker/?id=28425 Eneste personkontakten jeg må er med to kollegaer, og sjefen min. Resten av dagen består av arbeidsoppgaver. PC-en, arkivet etc.
Independent_ Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Høres ut som noe innenfor økonomi-feltet er passende for deg f.eks. økonom eller revisor.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Revisjon krever faktisk ofte en god del menneskekontakt, men mulig regnskap kunne være noe? Eller arkivarbeid? En treårig økonomigrad burde uansett få deg i riktig retning, hvis du sørger for å spesialisere deg på et område som leder mot en typisk kontorjobb. Markedsføring burde for eksempel være utelukket, men kanskje regnskapsføring eller økonomistyring?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Regnskapsfører er kontorjobb ja, men det er utrolig mye kundekontakt. Jeg sitter i telefon med kunder 20-30% av dagen vanligvis, og noen dager opptil 70% av dagen... Men man kan jo nesten ikke finne noen jobber hvor man ikke har noe kundekontakt eller kontakt med kollegaer. Du bør jo velge en retning med noe du synes er spennende, ikke bare for at det er på kontor. Men valget er vanskelig ja... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå