aline Skrevet 15. januar 2011 #201 Del Skrevet 15. januar 2011 Joda, det er forsåvidt mye i det at man er sin egen lykkes smed. Altså at man må gjøre noe for å oppnå målene sine selv. For å KUNNE være sin egen lykkes smed, må man faktisk også tillate lykke å ta plass i livet sitt, og om du er en iherdig pessimist slik du fremstiller deg her på forumet, så skjønner jeg ikke helt hvordan lykke skulle fått plass om du så hadde syntes det var viktig engang. for å føle lykke, må du tørre å akseptere at det går an, og ikke være så redd for at du kan bli såret at du fornekter deg alt håp om å noengang bli lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #202 Del Skrevet 15. januar 2011 For å KUNNE være sin egen lykkes smed, må man faktisk også tillate lykke å ta plass i livet sitt, og om du er en iherdig pessimist slik du fremstiller deg her på forumet, så skjønner jeg ikke helt hvordan lykke skulle fått plass om du så hadde syntes det var viktig engang. for å føle lykke, må du tørre å akseptere at det går an, og ikke være så redd for at du kan bli såret at du fornekter deg alt håp om å noengang bli lykkelig. For å føle lykke så må jeg først få oppleve lykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. januar 2011 #203 Del Skrevet 15. januar 2011 For å føle lykke så må jeg først få oppleve lykke. få? du er flink til å fraskrive deg ansvar for ditt eget liv. Du FÅR ikke noe, du må sørge for lykke i livet selv, men dersom du er så opptatt av å få denne kvinnen som iløpet av ihvertfall ett år har vist deg at hun ikke kommer til å velge deg, at du dermed har bestemt deg for at uten at hun velger deg, så vil du aldri oppleve lykke, så VIL du aldri oppleve lykke. Du velger selv å la deg oppleve lykke, og du kan skylde på eller legge ansvaret for din egen lykke i andres hender så mye du vil, det er og blir intet annet en ansvarsfraskrivelse og manglende guts til å faktisk selv gjøre livet ditt best mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 15. januar 2011 #204 Del Skrevet 15. januar 2011 God grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference. :rødme: Denne er så fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. januar 2011 #205 Del Skrevet 15. januar 2011 God grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference. :rødme: Denne er så fin Denne fikk Steinar av meg også, i norsk oversettelse, for lenge siden, men har visst ikke tatt det til seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #206 Del Skrevet 16. januar 2011 God grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference. :rødme: Denne er så fin Ja, det høres fint ut. Og i praksis skal man da altså tolke den slik at man bare må akseptere at en del folk er helt håpløse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. januar 2011 #207 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, det høres fint ut. Og i praksis skal man da altså tolke den slik at man bare må akseptere at en del folk er helt håpløse? Det ikke bare høres fint ut, det er sant!! Og ja Steinar, det at en del folk er helt håpløse, det MÅ du faktisk bare akseptere!! Det er jo det som er greia, du KAN ikke gjøre noe med hvor håpløse andre er, du KAN ikke endre på dem, det er en faktor i livet ditt som du ikke kan gjøre noe med uansett hvor mye energi du kaster bort på det!! Derfor skal du ikke bruke energien din på det, men på ting du KAN påvirke; som f.eks hvordan du lar disse håpløse menneskene påvirke livet ditt! DET er noe du kan gjøre noe med, DIN oppfatning av ting og din måte å håndtere disse tingene du altså ikke kan gjøre noe med. Den siste delen er ikke helt din gave, "and wisdom to know the difference." men du KAN gjøre noe med at din manglende styrke der, hvis du bare tør akseptere det og gjøre noe med det. Det er nemlig en av tingene du KAN gjøre noe med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #208 Del Skrevet 16. januar 2011 Det ikke bare høres fint ut, det er sant!! Og ja Steinar, det at en del folk er helt håpløse, det MÅ du faktisk bare akseptere!! Det er jo det som er greia, du KAN ikke gjøre noe med hvor håpløse andre er, du KAN ikke endre på dem, det er en faktor i livet ditt som du ikke kan gjøre noe med uansett hvor mye energi du kaster bort på det!! Derfor skal du ikke bruke energien din på det, men på ting du KAN påvirke; som f.eks hvordan du lar disse håpløse menneskene påvirke livet ditt! DET er noe du kan gjøre noe med, DIN oppfatning av ting og din måte å håndtere disse tingene du altså ikke kan gjøre noe med. Den siste delen er ikke helt din gave, "and wisdom to know the difference." men du KAN gjøre noe med at din manglende styrke der, hvis du bare tør akseptere det og gjøre noe med det. Det er nemlig en av tingene du KAN gjøre noe med. Joda, det er ikke akkurat vanskelig å se at det finnes en del håpløse individer i samfunnet. Men det blir en god del annerledes når det dreier seg om folk som man kjenner godt selv, eller når det i utgangspunktet ikke er åpenbart at personen er håpløs. Når det er personlig så er det ikke like lett å bare avskrive noen som et håpløst tilfelle lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. januar 2011 #209 Del Skrevet 16. januar 2011 Joda, det er ikke akkurat vanskelig å se at det finnes en del håpløse individer i samfunnet. Men det blir en god del annerledes når det dreier seg om folk som man kjenner godt selv, eller når det i utgangspunktet ikke er åpenbart at personen er håpløs. Når det er personlig så er det ikke like lett å bare avskrive noen som et håpløst tilfelle lenger. Tror du alle vi som er lykkelige har blitt det fordi livet er LETT? Du er faktisk nødt til å jobbe for din egen lykke, og for å forandre de ting du KAN gjøre noe med i livet, det går ikke av seg selv, og det er ingen andre som kommer til å ta jobben for deg! Men du velger det likeherlig selv, ønsker du lykke i livet, jobber du for DET. Ønsker du å sitte å sutre for at ting ikke bare går seg til av seg selv, så velger du det, og da VELGER du å ikke oppleve lykke. Slutt å legg ansvaret for din lykke på andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #210 Del Skrevet 16. januar 2011 Tror du alle vi som er lykkelige har blitt det fordi livet er LETT? Du er faktisk nødt til å jobbe for din egen lykke, og for å forandre de ting du KAN gjøre noe med i livet, det går ikke av seg selv, og det er ingen andre som kommer til å ta jobben for deg! Men du velger det likeherlig selv, ønsker du lykke i livet, jobber du for DET. Ønsker du å sitte å sutre for at ting ikke bare går seg til av seg selv, så velger du det, og da VELGER du å ikke oppleve lykke. Slutt å legg ansvaret for din lykke på andre. Hvis jeg ønsker meg lykke av en annen person så må faktisk denne personen være villig til å gi meg det. Dette er da denne personens oppgave og ansvar. Etter beste evne selvfølgelig. Hvis denne personen ikke ønsker å gjøre dette for meg, hva skal jeg med denne personen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 16. januar 2011 #211 Del Skrevet 16. januar 2011 Hvis jeg ønsker meg lykke av en annen person så må faktisk denne personen være villig til å gi meg det. Dette er da denne personens oppgave og ansvar. Etter beste evne selvfølgelig. Hvis denne personen ikke ønsker å gjøre dette for meg, hva skal jeg med denne personen da? Lykke er ikke noens yrke eller jobb heller da. Da bør de i såfall ta klekkelig betalt... Du er din egen lykkes smed, Steinar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 16. januar 2011 #212 Del Skrevet 16. januar 2011 Hvis jeg ønsker meg lykke av en annen person så må faktisk denne personen være villig til å gi meg det. Dette er da denne personens oppgave og ansvar. Etter beste evne selvfølgelig. Hvis denne personen ikke ønsker å gjøre dette for meg, hva skal jeg med denne personen da? Ingen har ansvar for å gi noen andre lykke. Lykke er gjensidighet samt at lykke er privat, uten noen form for ansvar. Utenom ditt eget ansvar. Og nei, ingen beholder personer i sitt liv som ikke tilfører noe positivt. Det betyr ikke at personen er verdiløs. Den kan være veldig verdifull for mange andre. Bare ikke noen god match for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. januar 2011 #213 Del Skrevet 16. januar 2011 Hvis jeg ønsker meg lykke av en annen person så må faktisk denne personen være villig til å gi meg det. Dette er da denne personens oppgave og ansvar. Etter beste evne selvfølgelig. Hvis denne personen ikke ønsker å gjøre dette for meg, hva skal jeg med denne personen da? Hvis DU ønsker at en annen person skal gi deg lykke, så er det denne personens JOBB???? Plutselig skjønner jeg hvorfor du fraskriver deg ansvar for din egen lykke, NOEN har feilaktig lært deg at du kan peke ut noen du synes skal gjøre deg lykkelig, også forventer du at vedkommende faktisk plikter å sørge for at du blir det..... vel, bare for å informere om noe du burde lært allerede som ungdom: INGEN ANDRE KOMMER TIL Å GI DEG LYKKE!!! Dersom du skal oppleve lykke, så må du gjøre en helomvending og innse at vedkommende som gjorde deg til en bortskjemt unge faktisk gjorde deg en bjørnetjeneste. Ingen blir lykkelige om de legger ansvaret for lykken i andres hender. men jeg tror seriøst aldri du kommer til å skjønne hva vi andre sier, at du kommer til å skjønne at det faktisk er DITT ansvar å gjøre livet ditt best mulig, ditt og ingen andres. Synd for deg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #214 Del Skrevet 16. januar 2011 Lykke er ikke noens yrke eller jobb heller da. Da bør de i såfall ta klekkelig betalt... Du er din egen lykkes smed, Steinar. Ja, jeg mener bare at den andre personen må ønske at jeg skal være lykkelig. At det må bety noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #215 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Ingen har ansvar for å gi noen andre lykke. Lykke er gjensidighet samt at lykke er privat, uten noen form for ansvar. Utenom ditt eget ansvar. Og nei, ingen beholder personer i sitt liv som ikke tilfører noe positivt. Det betyr ikke at personen er verdiløs. Den kan være veldig verdifull for mange andre. Bare ikke noen god match for deg. Jeg syns faktisk at det finnes et visst ansvar for en annens lykke og velvære. Er man i sammen i et parforhold så har man ansvar for hverandre. Det gjelder da på alle områder, inklusive det å ha det best mulig eller å være lykkelig. F.eks hvis den ene parten skulle bli syk. Da har man et ansvar for å hjelpe den andre. Dette er ekte gjensidighet. Og jeg innser selvfølgelig at en person som er verdiløs for meg, allikevel kan ha verdi for andre. Endret 16. januar 2011 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #216 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) vel, bare for å informere om noe du burde lært allerede som ungdom: INGEN ANDRE KOMMER TIL Å GI DEG LYKKE!!! Dette syns jeg høres veldig negativt ut! Klart man kan og skal kreve visse saker av den andre. Hva pokker er vitsen ellers? Endret 16. januar 2011 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. januar 2011 #217 Del Skrevet 17. januar 2011 Dette syns jeg høres veldig negativt ut! Klart man kan og skal kreve visse saker av den andre. Hva pokker er vitsen ellers? så det å selv ta ansvar for å leve ett lykkelig liv, DET er negativt? Mens ditt totalnegative syn på livet og andre mennesker er realistisk... Oh my!! You will never get there sweetie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #218 Del Skrevet 17. januar 2011 så det å selv ta ansvar for å leve ett lykkelig liv, DET er negativt? Mens ditt totalnegative syn på livet og andre mennesker er realistisk... Oh my!! You will never get there sweetie. Jeg kommer aldri til å velge en partner som ikke ønsker å gjøre meg lykkelig, nei. Det har du helt rett i. Dessuten er det minst like viktig å stille opp i onde som i gode dager. Og ei dame som ikke er villig til det ovenstående har jeg null bruk for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 17. januar 2011 #219 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg kommer aldri til å velge en partner som ikke ønsker å gjøre meg lykkelig, nei. Det har du helt rett i. Hvordan mener du hun skal gjøre deg lykkelig? Konkrete eksempler er fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. januar 2011 #220 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg kommer aldri til å velge en partner som ikke ønsker å gjøre meg lykkelig, nei. Det har du helt rett i. Dessuten er det minst like viktig å stille opp i onde som i gode dager. Og ei dame som ikke er villig til det ovenstående har jeg null bruk for. For det første synes jeg du har et forkastelig menneskesyn. Mennesker er ikke bruksgjenstander. For det andre skjønner jeg ikke hvorfor du tviholder på drømmen om "damen i nord". Skal ditt liv være sentrert om noe som er dødfødt å vente på? Du er helt besatt av dette. Let go! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå