Gå til innhold

Kan man være lykkelig alene?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mission impossible! Så ser jag på den här tråden nu. Och ja, uppenbarligen förstår jag norska, allt annat vore idioti. ;) Hade jag inte förstått norska hade jag inte hängt på ett norsk forum.

Jag vänder på det här nu och hoppas att du blir en lyckligare och mindre pessimistisk människa med åren. Jag får inte ut något av att föra den här diskussionen med dig längre, så jag lämnar den.

Tack för mig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mission impossible! Så ser jag på den här tråden nu. Och ja, uppenbarligen förstår jag norska, allt annat vore idioti. ;) Hade jag inte förstått norska hade jag inte hängt på ett norsk forum.

Jag vänder på det här nu och hoppas att du blir en lyckligare och mindre pessimistisk människa med åren. Jag får inte ut något av att föra den här diskussionen med dig längre, så jag lämnar den.

Tack för mig! :)

Jeg kommer aldri til å bli lykkelig før jeg finner den rette dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ser forskjellen på konkrete og abstrakte størrelser?

Jeg er faktisk ikke dum. Selvfølgelig gjør jeg det. Ser at andre har svart fortreffelig på dette før, så jeg bare nevner (igjen), at det er derfor vi har ordbøker! Konkrete ting er det sjeldent noe tvil om hva heter og hva vi mener. Abstrakte ting kan være verre. Derfor støtter vi oss på ordbøker når vi snakker med andre, slik at vi unngår misforståelser. Dette har virkelig absolutt ingenting med å se verden gjennom sine egne øyne.

Men det er jo hele poenget. Det finnes ikke 2 individer i hele verden som definerer en abstrakt størrelse identisk. Alle ser verden med sine egne øyne. Og da er det ikke alltid man tror det er samme verden engang. Ikke uvanlig det.

Se kommentaren min over.

Ja, jeg burde vel tenkt meg at du er delvis svensk også ;) hehe

Men det er faktisk ikke alle svensker som forstår norsk så veldig godt.

Jeg tenker på en realist akkurat som definisjonen sier - tilhenger av realismen og en som har virkelighetssans.

Og en slik person vet at "shit happens". Og at man aldri vet når det skjer. Dermed har man alltid det i bakhodet.

Shit happens, men ikke hele tiden. En realist vet dette. En pessimist vil alltid se det negative i det som skjer. Du er gjennomgående negativ, ergo er du langt nærmere pessimistisk enn realistisk.

Ja, ho er ikke akkurat noe flink til å vise meg at ho bryr seg.

Og det gjør meg ikke mye lykkelig akkurat.

Men livet må gå videre.

:skratte: Livet ditt kommer aldri til å gå videre. Det er faktisk ikke hennes skyld at du ikke er lykkelig. Hun kan ikke styre sine egne følelser, og hun har ikke de rette følelsene for deg. Hadde du vært klok, hadde du avskrevet dama 100% og gått ut i verden og lette etter en ny. Etter at du har tenkt deg lenge og vel om hvorvidt du også burde endre deler ved deg som gjør at kommunikasjon og relasjoner er vanskelig...

Man er sin egen lykkes smed, er det noe som heter. Du oser av ansvarsfraskrivelse, og har lagt hele din mulighet til å bli lykkelig over på et eneste menneske - som ikke er interessert i hverken deg eller lykkefølelsen din. En ekte realist hadde innsett dette for månedsvis siden, og gjort noe aktivt for å bedre sin egen situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene hele livet, og nei, er ikke spesielt lykkelig over det.

Det er forståelig at dette kjennes tungt og påvirker selvfølelsen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men når du ikke er dum så forstår du også at ikke alle slår opp i ordboka foran enhver diskusjon. Folk tror de forstår, ofte uten egentlig å forstå. Og da blir det mange misforståelser bare ut av det. Og kjepphester mange ikke vil stige ned ifra.

Hvem vil ikke stige ned fra kjepphesten, sa du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men når du ikke er dum så forstår du også at ikke alle slår opp i ordboka foran enhver diskusjon. Folk tror de forstår, ofte uten egentlig å forstå. Og da blir det mange misforståelser bare ut av det. Og kjepphester mange ikke vil stige ned ifra.

Jeg mener altså at realisme og pessimisme er flytende overganger i hverandre.

Men de aller fleste sørger for å lære seg betydningen av ord og uttrykk såpass godt at man unngår misforståelser. Jeg bruker ikke ord jeg ikke er 100% sikker på betydningen av, er jeg usikker så dobbeltsjekker jeg ordboken.

Nå er jo realist/optimist/pessimist ikke spesielt avanserte betegnelser som de aller fleste lærte seg den korrekte betydningen lenge før de ble voksne.

...men så finnes det jo alltids noen som skal "tenke selv" og så i tillegg lurer på hvorfor de sliter med å bli forstått... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men så finnes det jo alltids noen som skal "tenke selv" og så i tillegg lurer på hvorfor de sliter med å bli forstått... :sjenert:

Jeg tenker alltid selv. Det er bare sånn jeg er og alltid har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare endre tittelen på denne tråden til "Steinars verden"?

Da kunne på en måte de som var nevneverdig interessert i Steinars kjærlighetsliv og totalt ulike tolkning av helt hverdagslige ord vært her, mens de av oss som stadig håper tråden skal handle om lykke, kunne sluppet å lest oss gjennom svada og syting fra nåværende eier av tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare endre tittelen på denne tråden til "Steinars verden"?

Da kunne på en måte de som var nevneverdig interessert i Steinars kjærlighetsliv og totalt ulike tolkning av helt hverdagslige ord vært her, mens de av oss som stadig håper tråden skal handle om lykke, kunne sluppet å lest oss gjennom svada og syting fra nåværende eier av tråden?

Lykke og ulykke. Begge sider finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke og ulykke. Begge sider finnes.

Ja, og et optimistisk livssyn gir større mulighet for å oppleve lykke.

(Kanskje du skulle begynne med en dagbok her på KG, Steinar?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og et optimistisk livssyn gir større mulighet for å oppleve lykke.

Joda, det er forsåvidt mye i det at man er sin egen lykkes smed. Altså at man må gjøre noe for å oppnå målene sine selv.

(Kanskje du skulle begynne med en dagbok her på KG, Steinar?)

Nei. Jeg er et mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ingenting galt i at en mann skriver dagbok.

Nei, men det er bare det at 99,99% av alle mannfolk ikke skriver dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er bare det at 99,99% av alle mannfolk ikke skriver dagbok.

Om 99,99 % av alle mannfolk hadde tatt selvmord. Ville du også gjort det fordi mannfolket gjorde det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om 99,99 % av alle mannfolk hadde tatt selvmord. Ville du også gjort det fordi mannfolket gjorde det ?

Poenget er nok heller at jeg er en av de 99,99% mannfolk som ikke skriver dagbok :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for dagbok! :)

Du er vel ikke akkurat av de som bare følger flokken uansett, er du vel, Steinar? ;)

Du bestemmer jo selv innholdet, og kunne kanskje klare å sortere tankene i forhold til både tolkningsdamer, andre damer og lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Joda, det er forsåvidt mye i det at man er sin egen lykkes smed. Altså at man må gjøre noe for å oppnå målene sine selv.

Nei. Jeg er et mannfolk.

Mannfolk og mannfolk, du er av hankjønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Forutsatt at ikke hun viser seg å være den rette dama.

Hvis hun ikke har bevist at hun er den rette ennå, hvorfor har du ikke kastet inn håndkleet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...