Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en jente på 15 år, jeg drikker alkohol av og til og det er mange andre på min alder som gjør det. det som er problemet er søsteren min, etter hver gang jeg har vert på fylla sender hun meg melding og sier ; hører du var full i helga ???? hun gjorde akkuratt det samme da hun var på min alder og jeg har jo kontroll og jeg vet hvem jeg er med og det er altid noen som passer på meg. jeg svarer sjeldent på de meldingene, men jeg lurer på hvordan foreldrene mine vil reagere hvis de finner det ut ;s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsken legger seg opp i hva de driver med,sånn er det bare.

Du er 15 og har ikke lov til og drikke en gang????

Hva vil du høre ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper hun sender sms til foreldrene dine også.

• Liker 6
Gjest Fikira
Skrevet

Hun er vel klar over hva som kan skje =D

Og derfor passer på...?

Du er uansett for ung til å drikke, så ikke klag =D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hun er femten og hennes eldre søster sender henne meldinger. Hvis eldste søster var bekymret kunne hun sendt meldinger til foreldren deres. Men hvis jeg var ts ville jeg bare svart at ja, var ikke full, men det var koselig at du kontaktet meg.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Antagligvis vil hun bare sjekke at du har det bra og vise at hun er der for deg hvis det skulle være noe, hun har jo vært 15 engang selv og vet hvordan det er :)

• Liker 4
Skrevet

Vær glad du har en storesøster som passer på deg. Du er altfor ung til å "rave" rundt full.

• Liker 2
Skrevet

Synes det høres bra ut at storesøstra di reagerer når du gjør ting du egentlig ikke skal gjøre. :kul:

Skrevet (endret)

Til ts så syns jeg bare at du skal ta det som et kompliment at søsteren din sender deg melding. Hun gjør det for at hun bryr seg og hun vil vite at det gikk bra ;) Hun har jo vært der selv og vet at farlige, kompliserte situasjoner kan oppstå når man er i nærheten av og/eller drikker alkohol.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

jeg er en jente på 15 år, jeg drikker alkohol av og til og det er mange andre på min alder som gjør det. det som er problemet er søsteren min, etter hver gang jeg har vert på fylla sender hun meg melding og sier ; hører du var full i helga ???? hun gjorde akkuratt det samme da hun var på min alder og jeg har jo kontroll og jeg vet hvem jeg er med og det er altid noen som passer på meg. jeg svarer sjeldent på de meldingene, men jeg lurer på hvordan foreldrene mine vil reagere hvis de finner det ut ;s

Jeg er mamma på 38 og har en på 15. Hadde jeg funnet ut at h*n drakk hadde jeg sørget for innetid kl 2100 HELE uka, også i ferier. Ingen data, mobiltelefon eller lommepenger. Ingen overnatting hos venner, og kjøring/henting uansett hvor h*n skal. Inntil h*n har tatt inn over seg at det er 18års aldersgrense på drikking, og RESPEKTERTE det. Jeg synes synd i deg som ikke tør å si nei "fordi alle andre gjør det". Og foreldrene dine som blir lurt trill rundt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er mamma på 38 og har en på 15. Hadde jeg funnet ut at h*n drakk hadde jeg sørget for innetid kl 2100 HELE uka, også i ferier. Ingen data, mobiltelefon eller lommepenger. Ingen overnatting hos venner, og kjøring/henting uansett hvor h*n skal. Inntil h*n har tatt inn over seg at det er 18års aldersgrense på drikking, og RESPEKTERTE det. Jeg synes synd i deg som ikke tør å si nei "fordi alle andre gjør det". Og foreldrene dine som blir lurt trill rundt.

Da gpr jeg ut fra at du har ingen problemer med at hun har sex som 16 åring, og blir mor som 17 åring, gift når hun er 18? Dette er også aldersgrenser i lovverket. Eller er det kun de du mener passer som skal respekteres blindt?

• Liker 3
Gjest Applestore
Skrevet

Jeg tror kanskje søsteren din bare mener det godt? Og vil vite at du har det bra etter en (IDIOTISK) fyllekveld?

AnonymBruker
Skrevet

Da gpr jeg ut fra at du har ingen problemer med at hun har sex som 16 åring, og blir mor som 17 åring, gift når hun er 18? Dette er også aldersgrenser i lovverket. Eller er det kun de du mener passer som skal respekteres blindt?

Kjære vene

Hun sier jo bare at hun mener man skal respektere loven. Jeg det er lov til å ha sex når man er 16, men ingen ønsker at datteren sin på 16 skal bli gravid for det?

Snakk om være kverulant.

• Liker 3
Skrevet

Tror nok bare søsteren din vil vise at hun er der for deg om det skulle være noe. Dersom noe skulle skje, eks du trenger å bli hentet, så er det jo lettere å ringe en søster som vet at du drikker enn mamma. Jeg tror ikke hun sladrer før du evt drikker hver helg eller roter deg borti feil folk.

Skrevet

Det er nok bare sånn storesøsken gjør- fordi de bryr seg om deg, og ikke vil at du skal tabbe deg ut, skade deg, bli utsatt for noe, eller gjøre noe dumt! It`s only love! :kose:

Snakker av erfaring, da jeg har et eldre søsken som kjeftet meg huden full da jeg ble observert drikkende da jeg var 15-16 :fy_fy::ler:

Skrevet

Søstern min kjøpte vin til meg, tilbød å kjøre meg til og fra festen, og fortalte det til foreldrene våre etterpå...

Heldigvis fortalte jeg det selv også, før jeg viste at hun hadde gjort det. Jeg var vel 16 og hun 19-20., sånn er vel storesøstre av og til

Skrevet

Sender alltid meld til lillesøstera mi for å høre om hun "er i live".. Er også edru så hun kan ringe meg istede for å sitte på med fremmede som kjører gris.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ett barn og har ikke lov å drikke. Tviler på søstera di har lyst å finne deg bevistløs i en grøft

Skrevet

har og en eldre søster, som jeg synst var helt ufattelig plagsom da jeg var på din alder. i ettertid har jeg skjønt at hun faktisk bare prøvde å passe på meg, og hindre at jeg gjorde feil som hun hadde gjort. av mine venniner er det de som alltid skal påpeke at de har full kontroll som har minst kontroll. ingen har full kontroll når de er fulle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...