Gå til innhold

tampong hjelp!

Fremhevede innlegg

Gjest anonym
Skrevet

hei! jeg er en ganske ung jente som er på denne siden :sjenert:

Det er det at alle vennene mine bruker tampong mens jeg bind. Jeg blør nesten altid igjenom og de sier til meg at jeg skal begynne med tampong..... men jeg rett og slett tørr på en måte ikke jeg er redd for og skade meg selv!

spm jeg lurer på er:

1: skal jeg stappe tanpongen bak leppene

2: er det farlig hvis manikke har aht sex enna?

3: hva om jeg stapper feil :O

tusen takk på forhånd :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal føre tampongen opp i skjeden. Mellom kjønnsleppene blir det da. Det skal ikke gjøre vondt, hvis du fører den inn riktig, husk å slappe helt av mens du gjør det. Når tampongen sitter på plass skal du ikke kjenne den i det hele tatt. (du bør begynne med de minste tampongene. OB gul f.eks)

Det er ikke farlig å bruke tampong før man har hatt sex.

Du har tre hull nedentil; urinrøret, skjeden og analhullet. Å putte en tampong i urinrøret er så og si umulig, og hvis du putter den i rumpa, tror jeg du skjønner at noe er i veien.

Lykke til!

Skrevet

1. Bak leppene? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Men du må jo spre leppene til side da, og så føre tanpongen inn i skjeden. Det er ikke så mange steder å putte den inn der :P

2. Absolutt ikke :) Jomfruhinna kan sprekke da, men det gjør jo ingen verdens ting. Blir litt vondt da, muligens :P

3. Hvis du plasserer den feil, så kjenner du det med èn gang. Hvis du i det hele tatt kjenner tampongen, så er den feil plassert. Antakelig så har du stappet den for lite inn. Men da er dte bare å prøve å dytte den lengre inn :)

Gjest Ruccola
Skrevet

Du vil kjenne når den sitter som den skal. Det vanligste problemet i starten er at den ikke er langt nok inne. (Fingeren bør vere en cm eller tre med inn når du fører på plass)

Begynn med den minste størrelsen og prøv deg frem.

Jeg selv sitter på doen, helt ytterst på kanten. Holder tampongen så pekefingeren sitter i fordypningen under tamponken og skyver den på plass.

Dette vil vere ubehagelig og ekkelt de første gangene, men vil komme seg ganske raskt!

Det er en befrielse å bruke tampong istedenfor bind! :nigo:

Prøv helst på en dag du blør lite, så blir det mindre søl for deg ;)

(Det er forresten ikke mulig å sette den feil på annen måte enn at den ikke kommer langt nok inn ;) )

Skrevet

Hei. Jeg skjønner at du er fortvilet - hadde samme problemet selv.

Først og fremst er det viktig at du finner en tampong-størrelse som passer deg. Begynn gjerne med de helt minste! Og slapp av i musklaturen!

1. Tampongen skal inn i skjeden, mellom kjønnsleppene.

2. Det er ikke farlig. Men husk å vær nøye med håndhygiene, både før og etter tampong-skift!

3. Det er nok egentlig ikke noen stor fare for at du stapper feil.

Håper dette var til hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...