Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg leste at røde fargepigmenter lettere skylles ut av håret om man vasker håret i varmt vann, og at man derfor burde vaske det i så kaldt som mulig.

Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rød farge slipper håret veldig lett ja... dessverre.

Skrevet

Men om det jhelper å skylle med kaldt vann vet jeg ikke. Hørtes litt merkelig ut.

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Jeg vet jo det er sånn at de røde fargepigmentene falmer lettere, men trodde overhodet ikke at dette hadde noe med om man dusjet i varmvann eller ikke...

Så jeg blir å fortsette med varmvannet jeg, syns nemlig også at dette hørtes litt rart ut... men vil jo gjerne høre hva andre mener da :jepp:

Skrevet

Det høres ut som en myte basert på at kaldt vann lukker hårskjellene og varmt vann åpner dem. Med åpne hårskjell vil farge lettere falme, håret vil se matt ut og kjennes trådt. Men så har det seg jo slik at vi i dag bruker diverse produkter i håret, som shampo (rengjør og åpner skjellagene) og balsam (lukker skjellagene igjen), så det å vaske med varmt eller kaldt vann vil ikke utgjøre nevneverdig forskjell i det lange løp, såfremt at du faktisk bruker balsam og pleier håret ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...