Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes det med å være dyp? Hvis man har samtaler med personer, og de sier du er så dyp. Er dette positivt/negativt?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva menes det med å være dyp? Hvis man har samtaler med personer, og de sier du er så dyp. Er dette positivt/negativt?

Mitt inntrykk er at folk stort sett spøker når de sier det :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk er at folk stort sett spøker når de sier det :fnise:

Enig. Når folk sier "du er så dyp" er det som regel sarkastisk. Og hvis man ikke vet hva det vil si å være dyp, er vel ikke sjansene store for at man er det? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Og hvis man ikke vet hva det vil si å være dyp, er vel ikke sjansene store for at man er det? :fnise:

:ler:

• Liker 3
Skrevet

Det kan være sarkastisk, eller det kan bety "jeg forstår deg ikke". De som i fullt alvor har sagt lignende ting til meg, har som regel vært folk som aldri har rørt en bok, og som ikke har noen meninger om krig og fred og politikk og sånn. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Hehe, er da klar over det. Men la oss være litt filosoferende da?

Sitter her med kaffen min :kaffekopp:

Skrevet

Det er positivt ment ja :)

Som i 'å ha humor, vidd og tankevirksomhet' :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det negativt, da jeg sier det om mennesker som snakker svevende og uklart om den minste ting. Jeg føler at vedkommende "snakker et annet språk" enn meg og en tale- og væremåte som jeg ikke finner hverken interessant eller engasjerende.

Gjest Tsunade
Skrevet

TS, jeg skal prøve å komme med et saklig svar til deg.

Når noen blir kalt "dyp", menes det oftest at vedkommende er seriøs, reflektert, filosofisk - enkelt sagt: det motsatte av overfladisk.

Overveiende positivt, vil jeg mene!

Om noen bruker ordet negativt eller sarkastisk, er det nok helst de som nedvurderer slike egenskaper:

"Jøss, så DYYP du er a'! Høhø. Snakk NORMALT så folk skjønner det!"

AnonymBruker
Skrevet

Om noen bruker ordet negativt eller sarkastisk, er det nok helst de som nedvurderer slike egenskaper:

Jepp, det er stort sett bare grunne mennesker som snakker sånn ;)

Skrevet

Ja ikkesant! :goodbye: Haha

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en kvinne sier til en annen kvinne at hun er dyp, er meningen som regel at hun er dum.

Sier en kvinne det til en mann, har det seksuelle undertoner siden ingen menn er særlig dype og de liker i alle fall ikke høre om det.

Sier en mann det til en kvinne, betyr det gjerne at hun ikke bør prate mer.

:)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg tenker at å være dyp er det motsatte av å være overflatisk. En person som har mer dybde i seg, uansett tema.

Og ja, noen ganger brukes det negativt, jfr eksemplene andre har vist i innleggene over her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du hentet denne teorien da?

Tviler på at det er slikt ment..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser negativt på benevnelsen, altså selvhøytidelige personer ala Ari Behn og til dels Morten Harket.

Skrevet

En person som er dyp kan være både spenndene og/eller uhyrelig irriterende.. Så for meg kan det være både positivt og negativt.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg ser på det utelukkende som en positiv ting. For meg så er det noen som har forståelse og erfaring, noen som klarer å reflektere over ting og ser lengere enn sin egen nesetipp.

Ari Behn ser jeg ikke på som dyp, men som en som prøver å gi inntrykk av at han er det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser på det utelukkende som en positiv ting. For meg så er det noen som har forståelse og erfaring, noen som klarer å reflektere over ting og ser lengere enn sin egen nesetipp.

Ari Behn ser jeg ikke på som dyp, men som en som prøver å gi inntrykk av at han er det.

Helt enig med deg :)

Skrevet

Vel, en person som har evne til å "tenke utenfor boksen", betrakte og beskrive ting fra en ny, ikke så åpenbar synsvinkel, kan vel kanskje betegnes som dyp.

Ullenhet/vaghet, forklaringer med masse svulstige ord og utenomsnakk, er ikke å være "dyp" etter min mening.

Skrevet

TS, jeg skal prøve å komme med et saklig svar til deg.

Når noen blir kalt "dyp", menes det oftest at vedkommende er seriøs, reflektert, filosofisk - enkelt sagt: det motsatte av overfladisk.

Overveiende positivt, vil jeg mene!

jes, akkurat slik ville også jeg sagt det.

Jeg tenkte også litt det med iq og eq, for disse er jo litt i hver sin kant på hva som foretrekkes å samtale om..eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...