Gå til innhold

Innholdsfortegnelse i Word

Sari

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et dokument i word og har innholdsfortegnelse, sidetall og kapittelinndeling.

Men sidetallsnummereringen starter automatisk på side en som er innholdsfortegnelsen, jeg vil at side en skal starte ved kapittel en. Er det noen som vet hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lage innholdsfortegnelsen som eget dokument?

Hvis det skal leveres inn på nett/sendes på mail o.l. så er det veldig tungvint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal leveres inn på nett/sendes på mail o.l. så er det veldig tungvint.

Desstuen er jo innholdsfortegnelsen en del av dokumentet. Den opptaterer seg automatisk når jeg definerer kapitteloverskrifter. Hvis jeg tar den ut av dokumentet mister jeg jo den funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desstuen er jo innholdsfortegnelsen en del av dokumentet. Den opptaterer seg automatisk når jeg definerer kapitteloverskrifter. Hvis jeg tar den ut av dokumentet mister jeg jo den funksjonen.

Så utrolig praktisk! Hvordan gjør du slik at den automatiserer seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Dette er enkelt å fikse. Regner med at du har automatiske sidetall i bunnteksten. Merk tallet (spiller ingen rolle hvilken side du står på). Høyreklikk og velg "formater sidetall". Så kan du velge at nummereringen skal starte på 0.

På den måten blir innholdsfortegnelsen side 0, og teksten begynner på side 1 :)

Fremgangsmåten kan variere ettersom hvilken versjon av word du har. Denne er basert på office 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette er enkelt å fikse. Regner med at du har automatiske sidetall i bunnteksten. Merk tallet (spiller ingen rolle hvilken side du står på). Høyreklikk og velg "formater sidetall". Så kan du velge at nummereringen skal starte på 0.

På den måten blir innholdsfortegnelsen side 0, og teksten begynner på side 1 :)

Fremgangsmåten kan variere ettersom hvilken versjon av word du har. Denne er basert på office 2010.

Har prøvd det, men innholdsfortegnelsen min går over to sider. Desstuen har jeg forside før innholdsfortegnelsen og ender da opp med en 0 nederst på forsiden og det ser ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig praktisk! Hvordan gjør du slik at den automatiserer seg da?

Under fanen "referanser" finner du innholdsfortegnelse. Overskrifter definerer du under fanen "hjem", der finner du flere bokser hvor det står overskrift, overskrift 1 osv. Litt vanskelig å forklare her, men det står greit forklart i word og du finner ut av det hvis du prøver det litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fanen "referanser" finner du innholdsfortegnelse. Overskrifter definerer du under fanen "hjem", der finner du flere bokser hvor det står overskrift, overskrift 1 osv. Litt vanskelig å forklare her, men det står greit forklart i word og du finner ut av det hvis du prøver det litt frem.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det, men innholdsfortegnelsen min går over to sider. Desstuen har jeg forside før innholdsfortegnelsen og ender da opp med en 0 nederst på forsiden og det ser ikke bra ut.

Det fikser du ved å velge "spesiell førsteside" i verktøyet for topp og bunntekst. Det lar deg spesifisere en egen topp- og bunntekst for første siden, og da kan du fjerne nullen derfra, slik at den ikke synes.

Men når du har to sider med innholdsfortegnelse blir jeg mer usikker... Husker ikke hvordan jeg fikset det heller. Jeg vet at jeg har hatt innholdsfortegnelse over flere sider også, men det begynner å bli en stund siden studenttiden :) Kanskje noen andre har tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...