FangeLiv Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Er det vanlig at små barn har omgangssyke uten at de virker reduserte/slappe/kvalme? I natt har datteren min kastet opp. Det har skjedd to ganger før også (i høst), og alle tre gangene har det vært uten forvarsel og uten at hun virker dårlig ellers. De to forrige gangene har både jeg og faren blitt skikkelig dårlig noen dager etter, og jeg regner med at det samme skjer nå. Hun er altså omganggssyk uten å plages av det? Pleier det å være sånn med de på 1-2 år? En annen ting er at hun generelt er så dårlig på å tygge maten. Vi minner henne på det hver dag, du må tygge. Men hun vil heller svelge store matbiter. Så når hun kaster opp er det jo store kyllingbiter, paprika osv. Generelt har hun god fordøyelse og ikke problem med hard mage. Bør jeg likevel dele maten hennes i mindre biter enn jeg gjør nå? Deler jo opp slik at det er håndterlig for henne, men jeg mener at hun skal tygge det litt, noe hun ikke gjør. Er dette også vanlig, at de heller presser ned store biter enn å tygge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå