Gå til innhold

Erstatte gjær med bakepulver

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Jeg har en del matvarer jeg ikke kan spise. Blandt annet en del kornprodukter og gjær. Jeg har kjøpt glutenfri melblanding og hadde tenkt å prøve å lage pizza. Men det skal være 50 g gjær i deigen. Er det mulig å erstatte dette med bakepulver? Eller andre hevingsmidler?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jada det går greit å bruke bakepulver i en pizzadeig.

Om du googler etter oppskrift på pizza med bakepulver så får du flere oppskrifter som kan være en inspirasjon :)

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Jada det går greit å bruke bakepulver i en pizzadeig.

Om du googler etter oppskrift på pizza med bakepulver så får du flere oppskrifter som kan være en inspirasjon :)

Jeg har forsøkt å lage deig med bakepulver (oppskrift etter jeg googlet det :) ), men det ble ikke vellykket. Grunnen til det er nok at jeg må bruke glutenfritt mel istede for vanlig og da blir ikke oppskrifter med vanlig mel like vellykket :)

Derfor tenkte jeg å forsøke å lage den deigen som står på det glutenfrie melet, men jeg vet ikke hvor mye bakepulver jeg må bruke for å erstatte 50 g gjær :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har forsøkt å lage deig med bakepulver (oppskrift etter jeg googlet det :) ), men det ble ikke vellykket. Grunnen til det er nok at jeg må bruke glutenfritt mel istede for vanlig og da blir ikke oppskrifter med vanlig mel like vellykket :)

Derfor tenkte jeg å forsøke å lage den deigen som står på det glutenfrie melet, men jeg vet ikke hvor mye bakepulver jeg må bruke for å erstatte 50 g gjær :)

Google er din beste venn ;)

Omtrent midt på denne siden befinner det seg oppskrift på glutenfri pizza uten gjær :)

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Google er din beste venn ;)

Omtrent midt på denne siden befinner det seg oppskrift på glutenfri pizza uten gjær :)

Tusen takk :)

Nå bor jeg litt avsides og her er det ikke så godt utvalg for oss som har matvareintoleranse.

Prøver meg på en pizza som står i ovnen nå :) Med Toro lys glutenfri melblanding. Det skulle være 1/2 pk gjær, så jeg prøvde meg med 2.5 ts bakepulver. Den hevet ikke før den kom i ovnene, men skal gi tilbakemelding da den er stekt :)

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Pizzaen ble ikke veldig luftig, men god på smak :) Ble en italiensk lignende bunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...