Gjest Glad i reiser Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har en del matvarer jeg ikke kan spise. Blandt annet en del kornprodukter og gjær. Jeg har kjøpt glutenfri melblanding og hadde tenkt å prøve å lage pizza. Men det skal være 50 g gjær i deigen. Er det mulig å erstatte dette med bakepulver? Eller andre hevingsmidler?
Gjest Lille-pus Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Jada det går greit å bruke bakepulver i en pizzadeig. Om du googler etter oppskrift på pizza med bakepulver så får du flere oppskrifter som kan være en inspirasjon
Gjest Glad i reiser Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Jada det går greit å bruke bakepulver i en pizzadeig. Om du googler etter oppskrift på pizza med bakepulver så får du flere oppskrifter som kan være en inspirasjon Jeg har forsøkt å lage deig med bakepulver (oppskrift etter jeg googlet det ), men det ble ikke vellykket. Grunnen til det er nok at jeg må bruke glutenfritt mel istede for vanlig og da blir ikke oppskrifter med vanlig mel like vellykket Derfor tenkte jeg å forsøke å lage den deigen som står på det glutenfrie melet, men jeg vet ikke hvor mye bakepulver jeg må bruke for å erstatte 50 g gjær
Gjest Lille-pus Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har forsøkt å lage deig med bakepulver (oppskrift etter jeg googlet det ), men det ble ikke vellykket. Grunnen til det er nok at jeg må bruke glutenfritt mel istede for vanlig og da blir ikke oppskrifter med vanlig mel like vellykket Derfor tenkte jeg å forsøke å lage den deigen som står på det glutenfrie melet, men jeg vet ikke hvor mye bakepulver jeg må bruke for å erstatte 50 g gjær Google er din beste venn Omtrent midt på denne siden befinner det seg oppskrift på glutenfri pizza uten gjær
Gjest Glad i reiser Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Google er din beste venn Omtrent midt på denne siden befinner det seg oppskrift på glutenfri pizza uten gjær Tusen takk Nå bor jeg litt avsides og her er det ikke så godt utvalg for oss som har matvareintoleranse. Prøver meg på en pizza som står i ovnen nå Med Toro lys glutenfri melblanding. Det skulle være 1/2 pk gjær, så jeg prøvde meg med 2.5 ts bakepulver. Den hevet ikke før den kom i ovnene, men skal gi tilbakemelding da den er stekt
Gjest Glad i reiser Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Pizzaen ble ikke veldig luftig, men god på smak Ble en italiensk lignende bunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå