Gjest Pjusk Skrevet 20. oktober 2003 #1 Skrevet 20. oktober 2003 Har kjøpt skap på Ikea, 60 cm. bredt med glasshyller. Det står i katalogen at ei hylleplate skal tåle 15 kg., ca. 60 tallerkener. Men det står ikke noe om glasshylleplatene..... Nå har jeg satt inn 12 tallerkener + noen serveringsfat på den ene hylla og lever i stadig redsel for at hylla skal knekke, og tallerkene rase gjennom den ene glasshylleplata etter den andre på sin vei nedover i skapet. Tenk dere det scenarioet 'a... :o ) Aner dere hvor mye hylleplatene tåler? På IKEA kommer jeg ikke gjennom på telefonen. Glasshylleplate-thriller --> et fantastisk ord!
Gjest Embla s Skrevet 20. oktober 2003 #2 Skrevet 20. oktober 2003 De er herdede. 60 cm er jo ikke all verden, så jeg tenker du kan slappe av. Ev kan du jo be noen du kjenner som har jobbet litt på IKEA om å sjekke det ut for deg.. Det står i produkt informasjonen deres. Enda viktigere: Ble det fint med glasshyllethrillerskap?!
Gjest Pjusk Skrevet 20. oktober 2003 #3 Skrevet 20. oktober 2003 Hmmm, jeg kjenner en som jobbet på IKEA. Husker ikke helt hvordan hun ser ut for det er så lenge mellom hver gang vi treffes... Hvem er det igjen... Har det på tunga... (Ehhh, litt intern nå...) Det ble fint forsåvidt, men litt "kaldt" med den frostete døra. Må iallfall sette inn lys! Nå angrer jeg litt på at jeg ikke kjøpte en kul skjenk isteden.... Og jeg som har ønsket meg dette skapet i ett par år....
Gjest Embla s Skrevet 20. oktober 2003 #4 Skrevet 20. oktober 2003 Det ble fint forsåvidt' date=' men litt "kaldt" med den frostete døra. Må iallfall sette inn lys! Nå angrer jeg litt på at jeg ikke kjøpte en kul skjenk isteden.... Og jeg som har ønsket meg dette skapet i ett par år....[/quote'] Hm.. Sånn er det å realisere gamle drømmer... Er sikker på at det ble veldig fint og veldig praktisk. Masse oppbevaringsplass!! (Du, kom på med de glassplatene: Jeg hadde 60 (og 80!!!) skap i kjøkkenet der jeg bodde før. Med glassplater. Ikke noe problem, de knakk aldri
Gjest Pjusk Skrevet 20. oktober 2003 #5 Skrevet 20. oktober 2003 Håper du har rett! Jeg har iallfall satt tallerknene heeelt inntil siden/veggen.... Hylla er vel sterkere der.
Gjest gjest1 Skrevet 20. oktober 2003 #6 Skrevet 20. oktober 2003 Du kan sende en mail, de er ganske kjappe med å svare.
Gjest Embla s Skrevet 20. oktober 2003 #7 Skrevet 20. oktober 2003 Så hva har du i midten? vattnisseengler?! (sorry, er så morsom fordi jeg er trøtt. Skal hjem og legge meg snart. Hvis jeg ikke skal ut og spise med søster )
Gjest Pjusk Skrevet 20. oktober 2003 #8 Skrevet 20. oktober 2003 Nei, luftslott.... Seng eller mat... Hmmm, vrient dilemma! Jeg visste faktisk ikke at man kunne sende mail, Pulveheksa. Da lærte jeg noe nytt i dag. Tenker liksom ikke på ekstraservice når det gjelder IKEA!
Gjest Embla s Skrevet 20. oktober 2003 #9 Skrevet 20. oktober 2003 Å... hvorfor ikke det, om jeg tør spørre?!
Grooo Skrevet 20. oktober 2003 #12 Skrevet 20. oktober 2003 Telefonkøen er da ikke så lang.. Og hvis den en gang skulle være så lang, ja da får du etter fem minutter høre en koselig stemme som beklager at det tar så lang tid, og du får da mulighet til å legge igjen telefonnummeret ditt så ringer de deg når det blir din tur. Du beholder altså din plass i køen, og slipper å betale for mer en de fem minuttene... Så ringer de deg opp i steden, synes dette var supert jeg
ivanka Skrevet 20. oktober 2003 #13 Skrevet 20. oktober 2003 hmmm. hadde ikea kjøkkenskap med glasshylleplater, 80 cm tror jeg, der jeg bodde før. stappet inn alt som var ag kopper og glass og tallerkener og alt, uten å tenke over om hyllene tålte såpass. men det gjorde de altså! så ikke hold pusten mens du venter på braket.
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #14 Skrevet 20. oktober 2003 Hva slags skap har du kjøpt?? *nysgjerrig*
Gjest Pjusk Skrevet 21. oktober 2003 #15 Skrevet 21. oktober 2003 Det er bare et vanlig Faktum-skap (tror jeg) som er nesten til taket, i bjørk og med frostete glassdører. Har det til dekktøy, duker osv. Har honningbjørk kjøkken og trodde dette skulle bli så fint til, men så ble det litt... rart. Det har nok ikke noe med at det ikke er samme kjøkkenskaptype, for vi har stort kjøkken, og innredningen og skapet står i hver sin ende av kjøkkenet. Men det ser litt bastant og kaldt ut der det står, skal iallefall montere lys inni!
Suzy Skrevet 21. oktober 2003 #16 Skrevet 21. oktober 2003 Har du fått noe svar fra IKEA da???? Suz :o
Gjest Pjusk Skrevet 21. oktober 2003 #17 Skrevet 21. oktober 2003 Må innrømme at jeg ikke har gjort noe mer med det. Skal prøve etterpå!
Suzy Skrevet 21. oktober 2003 #18 Skrevet 21. oktober 2003 Nytter ikke å slenge noe frampå her skjønner du og tro at ingen følger opp Suz
Gjest Tex Skrevet 21. oktober 2003 #19 Skrevet 21. oktober 2003 Nytter ikke å slenge noe frampå her skjønner du og tro at ingen følger opp Suz -nei det er sant!!
Gjest lilli Skrevet 21. oktober 2003 #20 Skrevet 21. oktober 2003 Hvor tykke er hyllene, og er de herdet? En herdet glassplate tåler en voksen mann som står oppå den faktisk! Det som ødelegger en herdet hylle er slag mot kanten, da blir den pulverisert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå