Bryllupsspira Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Hei.. hva tror dere det vil koste?? -fotograf før vielsen for å få bilder av brudeparret? - hest og slede fra vielsen til restauranten? 25 stk til middag i 2-3 timer(eller hvor lang tid tror dere man trenger på restaurant??): - forrett - middag - det man vil drikke, vin, brus, øl osv til maten ( så mye man vil ha) ?? Så kaffe og kaker + fest med alkohol og band for tilsammen 55 personer: Tenker da - bryllupskake - resten av kakene lager familie tradisjon - kaffe, te, sukker, melk - alkohol til kaffen - Fri bar der vi tar med alkohol å velge i.. det skal være mer enn nok av: -vin - øl - sprit -blandevann o.l. -og hva mer trenger man? - band - lokalet noe jeg har glemt?? Hva tror dere dette vil koste?? Håper noen kan gi meg en pekepinn vet ikke om jeg har realistisketanker om hva det vil komme til å koste! Vi har forresten kjole, dress og ringer Endret 8. januar 2011 av Bryllupsspira
Lulilelu Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Du vet sikkert om dette, men bare puttet det under større kategorier, men siden det ikke stod på listen så skriver jeg det opp. Dette er det jeg kommer på i farten: Brudebukett Blomster i kirke Blomster i lokalet/på bordet Duker Lysestaker/boller/brikker Lys Div pynt Servietter Invitasjoner Borkort Liten gave til gjestene Hvis dere skal holde på sent så trengs det nattmat Evt bartender hvis gjestene ikke skal stå å styre med mixing selv Toastmaster Hefte i kirken Bryllupshefte med meny, program, hvem er hvem liste, sanger osv. Sminke og hår Evt slør, tiara, undertøy, strømpebånd, sko, veske, underskjørt Takkekort
Strix Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Først OT: Gave til gjestene? enda en Amerikansk tradisjon man skal videreføre her til lands?? Om gjestene skal kjøpe gave til brudeparet og brudeparet til dem i tillegg til festen hva er da vitsen etterhvert? TS: Middag på restaurant, kommer helt an på restauranten og prisklassen, noen plasser har de 3-retters for 500,-, noen plasser 700,- og så vinpakke til maten for 300,- eller 500,-. Men så kan det hende du får grupperabatt. Vi hadde fri bar til 80 mennesker og brukte langt mindre alkohol og blandevann enn det vi hadde kjøpt inn, kanskje for 8000,- til middag og dansen. Kommer nok litt an på hva de drikker og hvor mye de drikker. Blir det mye vin og øl, eller mye drinker, da må du ha drinkmixer el. mange ingredienser fra polet for å kunne variere litt og blandevann. Dyr Cognac eller vanlig cognac... Igjen så kommer det an på hvor og hva. Vi hadde lokale til 3000,- og band til 3000,- En bryllupskake kommer også an på hvor og hvordan, vi kom unna med sikkert 500,-, men la ikke så mye vekt på den kaken. Kaker fra familie er gratis, billig med kaffi og melk. Men så er det lys, pynt, duker evt. blomster. Dette kan du betale titusener for, eller kjøpe dekorasjoner for under 1000,- og blomster for noe mer. Det hele kommer an på hvordan dere vil ha det, nesten umulig å gi deg et godt svar. Vi kom unna med hele festen for 30 000,-, andre bruker 200 000,-
Lulilelu Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Først OT: Gave til gjestene? enda en Amerikansk tradisjon man skal videreføre her til lands?? Om gjestene skal kjøpe gave til brudeparet og brudeparet til dem i tillegg til festen hva er da vitsen etterhvert? Nei nei nei, ikke gave som i GAVE. Men det er veldig vanlig å ha en liten pose/eske med litt snop ved talerkenen til gjestene, 5 stk sjokolade hjerter eller noe. Jeg tenkte jeg skulle lage noe selv. Mange bruker også en slik eske som borkort, bare å skrive navn på så slår man to fluer i en smekk.
Strix Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Nei nei nei, ikke gave som i GAVE. Men det er veldig vanlig å ha en liten pose/eske med litt snop ved talerkenen til gjestene, 5 stk sjokolade hjerter eller noe. Jeg tenkte jeg skulle lage noe selv. Mange bruker også en slik eske som borkort, bare å skrive navn på så slår man to fluer i en smekk. Er dette vanlig i Norge? Jeg er med på å bruke det som bordkort da blir det ikke en direkte ekstrakostnad, men ellers har jeg bare sett det der på amerikanske filmer. Men har man penger å bruke på det så hvorfor ikke, jeg var nok mer inne på å gjøre festen så bra som mulig og var ikke så nøye på sånne ting som det der
Anglofil Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Er dette vanlig i Norge? Jeg er med på å bruke det som bordkort da blir det ikke en direkte ekstrakostnad, men ellers har jeg bare sett det der på amerikanske filmer. Men har man penger å bruke på det så hvorfor ikke, jeg var nok mer inne på å gjøre festen så bra som mulig og var ikke så nøye på sånne ting som det der Hva så om det ikke er vanlig i Norge? Uansett, jeg vet en del gjør dette, og vi gjør antagelig dette selv. Om det er tradisjon i Norge eller ikke spiller for meg ingen trille, det er vårt bryllup, og da bestemmer vi akkurat hva vi vil ha i vårt eget bryllup. Uansett, sånt koster ikke mange kronene, sånt kjøper man billig på eBay til slikk og ingenting. Og jo: for meg så er faktisk detaljene viktige, det betyr dog ikke at man bruker mye penger på det. Mvh Yvonne Endret 8. januar 2011 av Yvonne 2
Bryllupsspira Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2011 Hmm.. vanskelig... hva tror dere?? 40 000??
Strix Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Hva så om det ikke er vanlig i Norge? Uansett, jeg vet en del gjør dette, og vi gjør antagelig dette selv. Om det er tradisjon i Norge eller ikke spiller for meg ingen trille, det er vårt bryllup, og da bestemmer vi akkurat hva vi vil ha i vårt eget bryllup. Uansett, sånt koster ikke mange kronene, sånt kjøper man billig på eBay til slikk og ingenting. Og jo: for meg så er faktisk detaljene viktige, det betyr dog ikke at man bruker mye penger på det. Mvh Yvonne Er nok bare meg som er litt opptatt av at vi lever i et forbrukssamfunn og prøver å tenke på miljøet ol. Det er bra at man gjør bryllupsdagen til det man ønsker, forhåpentligvis gjør man det bare en gang Hmm.. vanskelig... hva tror dere?? 40 000?? Det er vanskelig for oss å synse en pris for deg. Undersøk med de lokaler du kjenner til hva de koster, kontakt evt. band/musikere. Kontakt restauranter så får du en god pekepinn, mye blir hva du gjør det til 2
Niennas Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Hmm.. vanskelig... hva tror dere?? 40 000?? Jeg tror at 40 000 blir litt lite, altså. Jeg ville ha gjettet på nærmere 70 000. Men som sagt, det kommer helt ann på både restaurant, lokale og andre ting.
Anglofil Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Er nok bare meg som er litt opptatt av at vi lever i et forbrukssamfunn og prøver å tenke på miljøet ol. Det er bra at man gjør bryllupsdagen til det man ønsker, forhåpentligvis gjør man det bare en gang Jeg er veldig opptatt av miljøet, men verken du eller andre har noe med hvordan jeg eller andre utfører våre bryllup. Enkelt og greit. Mvh Yvonne 1
Strix Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Jeg er veldig opptatt av miljøet, men verken du eller andre har noe med hvordan jeg eller andre utfører våre bryllup. Enkelt og greit. Mvh Yvonne Nei, unnskyld meg da, jeg lurte mest på om dette var vanlig! Jeg bryr meg ikke! Som sagt i forrige innlegg; det er flott at alle gjør bryllupet til sitt eget på den måten de ønsker! Mvh. Strix Endret 8. januar 2011 av Strix 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #12 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er veldig opptatt av miljøet, men verken du eller andre har noe med hvordan jeg eller andre utfører våre bryllup. Enkelt og greit. Mvh Yvonne Og det du skrev er noe du kan bekrefte til dine barnebarn også når den tid kommer? synes du er litt for mye opptatt av den store dagen og mindre opptatt av miljøet. 1
Anglofil Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Nei, unnskyld meg da, jeg lurte mest på om dette var vanlig! Jeg bryr meg ikke! Som sagt i forrige innlegg; det er flott at alle gjør bryllupet til sitt eget på den måten de ønsker! Mvh. Strix Jeg innrømmer at du provoserte meg noe voldsomt ved å trekke inn dette med miljø, du fikk det til å høres ut som at er man opptatt av detaljer så er man ikke opptatt av miljø. Ift planlegging så tenker jeg at det er mange brudepar som antagelig har det som oss, at man må prioritere. F.eks dropper vi den store ferien denne sommeren, vi har kuttet ganske hardt inn på utgiftene ift mat og drikke, klær har ingen av oss kjøpt på mange måneder, ikke røyker vi, drikker eller snuser vi. Ergo: er det noe jeg ihvertfall ikke har dårlig samvittighet for, så er det nettopp miljøet. Så jeg unner meg faktisk de organzaposene og kubbelysene med glede. Og det du skrev er noe du kan bekrefte til dine barnebarn også når den tid kommer? synes du er litt for mye opptatt av den store dagen og mindre opptatt av miljøet. Ja, det er ihvertfall ikke noe problem. Jeg hjelper gjerne til, men de som bestemmer er brudeparet. Akkurat som mine foreldre og svigerforeldre har gjort det, og så lenge brudeparet betaler ser jeg ikke noe problem med dette. Mvh Yvonne Endret 8. januar 2011 av Yvonne 2
Lulilelu Skrevet 9. januar 2011 #14 Skrevet 9. januar 2011 Yvonne: Jeg kunne ikke vært mer enig med deg, og takk for at du svarte Strix for meg
Strix Skrevet 9. januar 2011 #15 Skrevet 9. januar 2011 Jeg innrømmer at du provoserte meg noe voldsomt ved å trekke inn dette med miljø, du fikk det til å høres ut som at er man opptatt av detaljer så er man ikke opptatt av miljø. Ift planlegging så tenker jeg at det er mange brudepar som antagelig har det som oss, at man må prioritere. F.eks dropper vi den store ferien denne sommeren, vi har kuttet ganske hardt inn på utgiftene ift mat og drikke, klær har ingen av oss kjøpt på mange måneder, ikke røyker vi, drikker eller snuser vi. Ergo: er det noe jeg ihvertfall ikke har dårlig samvittighet for, så er det nettopp miljøet. Så jeg unner meg faktisk de organzaposene og kubbelysene med glede. Jeg sa ingenting om ditt engasjement ift. miljøet, bare at jeg hadde det i betraktning(og det er ikke det samme som at du ikke har det!). Ingen grunn til å bli helt Bride***** og dikte opp ting mellom linjene! Tenk om folk kunne fokusert mer på det positive som ble sagt til dem!
Anglofil Skrevet 9. januar 2011 #16 Skrevet 9. januar 2011 (endret) Jeg sa ingenting om ditt engasjement ift. miljøet, bare at jeg hadde det i betraktning(og det er ikke det samme som at du ikke har det!). Ingen grunn til å bli helt Bride***** og dikte opp ting mellom linjene! Tenk om folk kunne fokusert mer på det positive som ble sagt til dem! Kjære deg, jeg har ikke ikke påstått noe som helst eller lagt noe til mellom linjene, men du skrev faktisk følgende: Er nok bare meg som er litt opptatt av at vi lever i et forbrukssamfunn og prøver å tenke på miljøet ol. Det er bra at man gjør bryllupsdagen til det man ønsker, forhåpentligvis gjør man det bare en gang. Beklager, men det der klarer jeg ikke helt å tolke positivt, og du snakker om å bli bridezilla, vel, du tar jammen meg på vei du også. Du er nemlig ikke den eneste som tenker på miljøet og jeg bare konstaterer at det du skriver her kan tolkes som ganske negativt. Mvh Yvonne Endret 9. januar 2011 av Yvonne 2
Strix Skrevet 9. januar 2011 #17 Skrevet 9. januar 2011 Er nok bare meg som er litt opptatt av at vi lever i et forbrukssamfunn og prøver å tenke på miljøet ol. Det er bra at man gjør bryllupsdagen til det man ønsker, forhåpentligvis gjør man det bare en gang Uthever det isteden jeg og avslutter med; Smil og verden blir til et bedre sted! 1
Anglofil Skrevet 9. januar 2011 #18 Skrevet 9. januar 2011 (endret) Uthever det isteden jeg og avslutter med; Smil og verden blir til et bedre sted! Jeg smiler hver eneste dag jeg, jeg bare vil få fram at det faktisk gå an å ha to tanker i hodet samtidig - miljø og bryllup kan gå hånd i hånd. TS: Jeg er forøvrig enig med Niennas, jeg ville hevet budsjettet betydelig. Hvis du f.eks skal ha liveband så er ikke det billig (vi skulle i utgangspunktet betale 8000 kr kun for spilling), og fotografen skal også ha 8000 kr for et par timers session. Skal du ha hele dagen blir det fort ganske mange kroner, det blir fort 16-18-20 000 kr i disse to utgiftspostene. Mvh Yvonne Endret 9. januar 2011 av Yvonne
BarbaraC Skrevet 11. januar 2011 #19 Skrevet 11. januar 2011 Hi guys, sorry that im writing in english ( I thing those litlle gifts for guest are really a good idea.I shot some weddings this year and it´s a great addition to the table (as for decoration) and makes the guest smile:) One couple had little bags with candy and 3 drink vouchers in it( if somebody wanted to drink more they had to pay for their drinks)(wine was served during dinner, the vouchers were for the ^dancing part^) , i think thats a great idea, very reasonable since alkohol is so expensive here. I´m getting married in may, and we gonna have shot glasses with the date and a picture of us on them.Than later in life whenewer somebody has a party at home they´ll see that shot glas and think about us. they cost aroud 90 cent per piece so around 6 kroner. they have some really great favours on e bay, you can also find tons on decorations. If you´re thinking of buying from abroad try this website http://www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Favors_c4457 i also bought my wedding dress(civil wedding in U.S) from abroad and it was really really cheap nd the quality was more than i bargain for. Might buy my may wedding dress there aswell. Hope this can help you!all the best! B
CathFoto Skrevet 14. januar 2011 #20 Skrevet 14. januar 2011 Fotograf som skal ta bilder av bare brudeparet koster alt fra 1000-10.000 avhengig av hvem du velger, og hva som er inkludert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå