Gjest Spinell Skrevet 8. januar 2011 #21 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Jeg liker fisk godt, men hadde samme problem som aline som barn. Nå har vi fisk minst to ganger per uke, og skulle gjerne hatt mer. Spiser fisken i de aller fleste former, både røkt, gravet, raket og lutet, men kan styre meg for sistnevnte. Aller best liker jeg stekt eller ovnsstekt/-bakt "ren" fisk, men synes særlig torsk er godt kokt også. Det går mest i laks, torsk og kveite her i huset, litt på grunn av hva vi har tilgang på, og litt på grunn av vane. Fiskekaker, fiskegrateng og fiskeboller er også ok hverdagsmiddag. Tre ting jeg styrer unna er makrell (i alle former, men særlig makrell i tomat), sei og spekesild. Endret 8. januar 2011 av Spinell
Miss Desiree Skrevet 8. januar 2011 #22 Skrevet 8. januar 2011 Jeg liker fisk Er ekstremt glad i røkelaks som pålegg på skive er også glad i kokt torsk og stekelaks
Amanlis Skrevet 8. januar 2011 #23 Skrevet 8. januar 2011 Spiser det meste av fisk, men liker ikke konsistensen på kokt torsk, så den dropper jeg.
Gina_ Skrevet 8. januar 2011 #24 Skrevet 8. januar 2011 Spiser torsk, laks og ørret, og den er enten stekt eller kokt Foretrekker nok stekt laks.
Gjest C-C Skrevet 8. januar 2011 #25 Skrevet 8. januar 2011 Spiser all fisk unntatt laks, og så er jeg ikke særlig glad i annen sjømat som reker og krabbe.
Havtorn Skrevet 11. januar 2011 #26 Skrevet 11. januar 2011 Åh! Eneste jeg ikke er begeistret for er krabbe og skjellmat! Kreps, hummer, reker, ørret, laks, makrell, sild, torsk, sei, steinbit.. you name it! Stekt, kokt, røkt eller saltet - JATAKK! Elsker fisk og burde egentlig gjøre det til en større styrke innenfor matlagingen, ser jo hvor rimelig en kan få fisk dersom en er villig til å rense selv - og jeg har sløyd fisk siden tidenes morgen så det går seg til! Fiskesuppe med vårløk, reker/kreps, MASSE dill, laksebiter og litt hvit fisk.. yum! Mer glad i torsk enn i sei da, synes den særegne smaken på torsk er bedre! Fisk er digg!
Independent_ Skrevet 11. januar 2011 #27 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er ikke så flink å spise fisk altså. Jeg er veldig glad i rød fisk som laks og ørret. Uer klarer jeg ikke. Så elsker jeg hjemmelagde fiskekaker (teller det?). Disse lager jeg ofte av steinbit. Så liker jeg godt røkt, kokt torsk. Og stekt sei og makrell. Røkalaks kan jeg spise i sushi, men ikke på brødskiva. Og det er det. Skulle ønske jeg likte mer fisk, meeen..jaja.
Gjest Emera Skrevet 11. januar 2011 #28 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er glad i laks og ørret, men hvit fisk som torsk og sei synes jeg ikke om. Ellers spiser jeg makrell i tomat nesten hver dag.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #29 Skrevet 11. januar 2011 Elsker fisk og sjømat, brekker meg av bein. Stekt med masse smør slår aldri feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå