Gå til innhold

En god lunsj som metter i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger forslag til en god lunsj som jeg skal serverer på jobb. Vi er ca. 6 -7 stk. som skal spise. Hovedsaklig skal denne lunsjen være laget hjemme, så den må være kald, men gjerne steikanes god. :lol: Tar gjerne imot morsomme, orginale eller tradisjonelle råd, meg takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville laget en pastasalat med f.eks. kylling. Eller quiche, den kan godt serveres kald, gjerne med salat til. For å få nok til alle kan du godt lage en stor quiche i langpanne i stedet for paiform.

Skrevet
Jeg tror jeg ville laget en pastasalat med f.eks. kylling. Eller quiche' date=' den kan godt serveres kald, gjerne med salat til. For å få nok til alle kan du godt lage en stor quiche i langpanne i stedet for paiform.[/quote']

Aha glimrende forslag :tommelsmil: har du forresten oppskrift på quiche? :sminkedokke:

Gjest Embla s
Skrevet

Hm. *tenke tenke* kommer tilbake til saken.

Skrevet
Hm. *tenke tenke* kommer tilbake til saken.

Bra :tommelsmil:

Skrevet

Hva med en gryterett som kan varmes opp på jobben?

Gjest Embla s
Skrevet

Care, har du tilgang på komfyr/plate for oppvarming?

Skrevet

Nope, ingen komfyr eller oppvarming :cry: så det må bli noe kaldt :)

Skrevet

Siden du ikke har mulighet for oppvarming foreslår jeg en pastasalat, og kanskje en påleggsalat i tillegg.

Dettte er en god pastasalat som jeg bruker å lage.

Og kan lett varieres.

Kok og avkjøl pasta, gjerne skruer eller hjul eller.....

Gulrot i halve skiver

maiskorn

selleri stilker i skiver

hakket purre eller vårløk

Skinke, kylling eller tunfisk

agurk , og i halve skiver

osteterninger

tomatbåter

Evt andre ting du liker.

Til dressing bruker jeg yoghurt naturell med litt sennep og et fedd presset hvitløk + masse hakket persille, litt salt og pepper.

Skrevet

Hei Care,

har dessverre ikke oppskrift på quiche her (på jobben) :oops: . Pleier egentlig ikke følge oppskrift heller.. Til bunnen kan du bruke en hvilken som helst oppskrift på paibunn, det er smør, mel og bitte litt vann blandet sammen, gjerne i food processor. Til fyllet pleier jeg å bruke bare bacon pluss en blanding av egg, melk/fløte og ost, samt litt krydder, hvitløk, salt, pepper og hva jeg ellers finner på der og da. Ellers er nok min favoritt med spinat, fetaost og sopp. Du kan fylle med hva du vil - søk litt på nettet så finner du helt sikkert mange forslag!

Skrevet

Maizena har en god bunn du bare blander ut med vann. Smaker godt og er godkjent av min husmorfikserte-lage-alt-fra-bunnen-av-venninde.

Skrevet

eller så kan du lage bunn av frosne butterdeigsplater, enklest av alt.

å, de må tines først, da.

Skrevet
:tommelsmil: supert jenter. Nå har jeg fått mange gode forslag. :tommelsmil: Takker og bukker :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...