AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Jeg bestilte brudekjolen min for et par uker siden fra ebay. Hadde god kontakt med selger på forhånd, og alt har gått som smurt på den biten. Men problemet er meg..! Jeg har blingset på målene, og ser nå at målene hun skrev på "waist"/livet kanskje kan bli for lite for meg (1-5 cm). Skjønner ikke hvordan jeg har klart å måle meg selv feil, men det har jeg tydeligvis gjort.. Kjolen er på vei i posten, og gruer meg nesten til å prøve den på første gang. Tenk om den ikke passer, og jeg har brukt masse penger på en kjole jeg ikke kan bruke!? Hvis jeg holder pusten og strekker meg veldig passer målet til meg (eller, da er det max 0,5 cm for lite), men står jeg vanlig og avslappet blir det for trangt. Vet at hun jeg kjøpte kjolen av har fått sydd den inn ca en størrelse. Klipper skredderen av det man syr inn da, eller er det liksom "inni" kjolen så det er mulig å sy litt ut igjen? Har et lite håp om det, men tør ikke spørre selger, og er uansett ikke vits i det, da kjolen snart kommer til meg. Er såå engstelig, og håper bare den vil passe! Hvis ikke må jeg vel slanke meg før bryllupet, men det vil jeg egentlig ikke, da jeg føler jeg er slank nok som jeg er nå... Pfuu, måtte bare få blåst ut mine bekymringer litt her. Føler meg så dum og klønete at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Takk gud for KG!
Rampolina Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Om det er sydd inn i kjolen eller klippet er jo umulig å si noe om, det er enten eller. Ikke noe er mer vanlig enn det andre, det kommer ann åp kjolen som regel. Det er ikke snøring, da? I såfall går noen cm veldig fint. Ellers er det ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet.. Lykke til.
Gjest Armule Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Et korsett vil jo kunne hjelpe på, om det viser seg å være skikkelig krise? 1
Audrina Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Om delen som er sydd inn ble klippet av eller ikke, kommer nok litt ann på kjolen ja, men jeg vil nok allikevel påstå at det er mest vanlig å sy inn i stedte for å klippe av. Brudekjoler er veldig ofte kjoler som ikke bare brukes en gang, slik som i din situasjon. Så om mulig, og hvis den som syr kjolen er smart, ligger nok den "innsydde biten" inne i kjolen enda. Hvis ikke er korsett en god mulighet, som Arnøy her sier. Kanskje ikke superbehagelig og optimalt, men du får nok brukt kjolen. Og om korsett failer... Ja, da er det vel bare to muligheter: Dropp søtsakene og kom deg på trening, eller selge kjolen videne og finne en ny. Håper det ordner seg for deg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå