Gå til innhold

Votten sin dagbok

Votten

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute i verden :)

Jaaa.. jeg har lyst til å skrive dagbok.. men er det sånn her jeg gjør det? :P Kjente jeg ble veldig usikker da jeg var i gang, men får vel bare prøve, og se om det fungerer.. Kanskje du vil gi meg en tilbakemelding på nettopp dette? :D

Ellers har jeg lyst til å skrive dagbok om det jeg opplever i hverdagen...; trening, kosthold, skole, jobb og forhold :)

Jeg er en jente på 22 år, som bor i en liten bygd, men planlegger å bevege meg i retning siviliasjonen etter hvert :)

Koselig om du titter innom, så skal jeg bli veldig flink til å orientere meg her på KG :)

Ha en fortsatt fin dag :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Takk, Arnøy =D Det var hyggelig :)

Nå skal jeg tusle til sengs med min kjære, og se hva morgendagen bringer :) Vi skal fortsette og pusse opp huset vårt litt (holder på nå med kjøkkenet), også er jeg sikker på at det blir masse kos i løpet av dagen :)

Ha en fin helg alle :) I'll be back ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken ble opprettet i litt hui og hast i går kveld.. jeg rett og slett bare bestmte meg for å gjøre det.. ;) Derfor vil jeg gjerne skrive litt om meg selv nå, slik at dere vet litt om meg som person og hva jeg driver med.

Grunnen til at jeg har opprettet denne dagboken er rett og slett for å skrive litt. Jeg er veldig glad i å skrive, men vet ikke helt i hvilken kontekst jeg liker meg best. Jeg har prøvd meg på blogging, men fant fort ut at det egentlig ikke var noe for meg.. Jeg følte at ingen fulgte med på bloggen min, og det er jo litt gøy hvis noen gjør det også. Det er også et høyere krav til skrivingen i blogging, både når det gjelder bilder, og fantasi. Her føler jeg det er litt mer åpent :)

Okay.. nå har jeg skravlet mye allerede.. jeg er god til det :P

Jeg er altså en jente på 22 år (fyller 23 i juni i år). Jeg går på Høgskolen i Buskerud for å bli lærer, og er faktisk ferdig i mai i år. Jeg både gruer meg og gleder meg! Tror jeg gleder meg mest, for jeg har gått på skolen siden jeg begynte i 1. klasse i 1995, så føler jeg trenger litt arbeidserfaring snart :) Jeg har lyst til å jobbe i barneskolen, og helst på småtrinnet.. kooooser meg der! Jeg er vikar i en 2. klasse to dager i uka, og STORkoser meg =D

Videre bor jeg sammen med verdens beste kjæreste, og vi har en hund sammen. En nyyydelig rottweiler som heter Era. Hun er verdens snilleste, tross rasen.. som mange skremmes av. Samboer'n og jeg pusser opp et hus sammen, og er nå kommet til kjøkkenet. Vi har byttet benkeplate, flisene på veggen under overskapene og malt frontene. Frontene har også fått profiler, da de var helt glatte før. Vi har brukt den nye malingen fra Jotun - lady pure color.. og den er virkelig å anbefale hvis du skal male noe.. den lukter ikke noe særlig (jeg malte uten lufting), og den blir matt og fin når den tørker. Den tørker også veldig fort =D Vi skal også legge nytt gulv og rive en vegg mellom kjøkkenet og spisestua. Det er jeg litt lei meg for, for jeg elsker kjøkken"kroken" min =D Men på den andre siden blir det mye lysere i spisestuen når veggen blir borte.. så kjæresten har fått trumfa gjennom den :)

Min kjære er snekker, og vi gjør derfor mesteparten av oppussingen selv.. heldigvis =D Vi har laget ny terrasse, og pusset opp badet det siste halvåret :) Han er også flink til å lage møbler, og har både laget tvbenk, speilrekke og sengegavl til oss :) Herlig med en håndtverker i hus.

Som dere kanskje skjønner er jeg veldig glad i interiør. Derfor koser jeg meg når vi pusser opp.

Jeg er også veldig glad i klær og sko, og er litt (burde kanskje vært litt mer) opptatt av trening :)

Sånn.. nå tror jeg det holder med litt skravling fra min side.. Det er veldig hyggelig hvis DU vil legge igjen litt om DEG også =D slik at jeg vet hvem du er.. spesielt hvis du har lyst til å fortsette å lese dagboken min :)

Nå skal jeg skjære opp litt frukt og sette på sjokoladefontenen (jada.. det er jo lørdag :D) så skal samboer'n og jeg kose oss med det sammen med et vennepar som kommer snart :) Det blir kos!

Ha en nydelig lørdagskveld :) Vi skravles!

Endret av Votten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Jeg gjorde det igjen! Typisk meg.. Nå skal jeg bare gå inn på hm, legge det jeg har lyst på i handlekurven... bare for å se hvor mye det blir.. og VIPS; så har jeg bestilt meg fem nye plagg :P Jaja, de var jo selvfølgelig kjempefine, og jeg har siklet på flere av dem lenge.. og, en ting til.. den ene tingen var faktisk på tilbud.. (yes;))

Ellers koser vi oss i dag.. gjør alt i et rolig tempo, og pusser opp litt innimellom.. Det tar litt tid nå, da maling og/eller sparkel må tørke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rope: HEI!

I dag er det mandag, og jeg har fri på mandager.. deilig egentlig.. :) Jeg står fortsatt opp tidlig, og har en lang morgen med bare meg selv og hunden :)

Jeg skal straks ut og måke resten av plassen her ute.. det har kommet en del snø i helga, altså. Og etter det skal Era og jeg ut og gå tur i finværet.. Er ikke kaldt i dag, heller, så må utnytte dette :)

Da jeg kommer hjem skal jeg se en dokumentar jeg tok opp fra TLC i går.. Ville barn: historier fra virkeligheten. Handler om barn som er vokst opp uten noe form for sosialt liv. Tror denne er spennende :)

Ha en super dag! :) Det skal jeg!

Endret av Votten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Er det bare meg som blir påvirket av mye folk skriver her inne? Jeg tror jeg må slutte å lese tråder om kjærlighet, utroskap og brudd.. Blir helt gal jeg altså.. Og nesten paranoid :P Neida, men det er mange som har så sterke meninger, da jeg som er så lett påvirkelig har nok ikke godt av dette :P Flere som er sånn? :P

I dag har jeg vært på skolen.. egentlig deilig å komme i gang etter juleferien :) Vi har hatt om ungdomsbøker i dag, en fantasyroman som heter "Landet under isen". Egentlig en bra bok, men egentlig ikke.. :P Klarer ikke helt å bestemme meg der jeg.. Den andre var en tegneserie; Soga om Olav Sleggja. Merkelige greier, med bakgrunn i sagalitteraturen. På fredag skal vi ha Super av Endre Lund Eriken og en bok som heter Forberedelsen. Super er faktisk HELT SUPER! Og hvis du ikke ha lest den, bør du absolutt gjøre det :)

I morgen skal jeg ha undervisning i Oslo.. :) Arikektur i kunst og håndverk'n :)

Ha en fortsatt fin dag :) Her blir det alenekveld da kjæresten jobber overtid :) Tror jeg må finne på noe :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Dagboktørke sier du? Jada.. jeg er helt enig :P

I dag er det supert vær :D Igjen! Jeg koser meg ute med hunden når det er så deilig vær.. kaldt er det ikke heller.

Jeg lurer på om jeg skal stikke opp på treningssenteret, og løpe en times tid.. Men jeg er altfor flink til å bare vurdere det. Leste en blogg i sta, som forøvrig er veldig motiverende :), og da fikkk jeg lyst til å trene igjen. Hun er så flink til å fortelle HVORFOR man bør trene, og ikke bare fordi du har godt av det, men fordi du får mer energi, spiser sunnere og blir rett og slett gladere. Og hvis du kommer deg på første trening, er det lettere å gå på neste. Og jeg vet jo at det er sånn, jeg trenger bare et dytt i rompa. Jammen meg bra denne bloggen finnes ;)

Leser du mange blogger? Jeg har noen faste som jeg er innom stort sett hver dag ;) Hvilke leser du?

Ha en super dag.. Jeg tror jeg bare MÅ hoppe i treningsklea... bare for å se hvordan jeg ser ut :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESS!! Da ble det trening på meg da, og jammen var det deilig... Deilig å løpe på tredemølla med fin utsikt over det nydelige været og vinteren :) MEN, jeg glemte selvfølgelig musikk! Det var egentlig litt krise, :frustrert: men jeg fikk da trent for det.. MÅ huske det neste gang.. Kanskje du har noen tips til treningsmusikk? Alt tas mot med et takk :):danse:

Jeg løp/gikk i intervaller i 30 min, sykla i 10 min, og trente litt på apparater etterpå. Armene, leggene, låra og rompa fikk kjørt seg litt! Mmmm :):plystre:

Nå bør jeg kanskje skrive litt mer på den oppgaven jeg driver med.. heldigvis er den snart ferdig ;) Straks bare korrekturlesing igjen!

Enjoy :kose:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

:hoppe: Flere bygdefolk :hoppe:

Har liksom inntrykk av at alle her på KG bor i byer jeg :dry:

Jeg misunner deg snekkermannen din. Jeg syns alle skulle tenke over om mannene kan brukes til noe fornuftig før man blir sammen. Jeg mener, gud så kjekt da, også så mye penger man kan spare....

Rottweilere er herlige hunder :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Flere bygdefolk :hoppe:

Har liksom inntrykk av at alle her på KG bor i byer jeg :dry:

Jeg misunner deg snekkermannen din. Jeg syns alle skulle tenke over om mannene kan brukes til noe fornuftig før man blir sammen. Jeg mener, gud så kjekt da, også så mye penger man kan spare....

Rottweilere er herlige hunder :hjerte:

Så koselig at du stakk innom :skravle:

Hihi.. Ja, jeg er skikkelig bygdefolk :P Vi får gjøre oss litt "store" for det ;)

Ja, det er superkjekt!! =D jeg digger det, og han selvfølgelig! AKkurat nå bråker han veldig da.. vi river nemlig en vegg.. Og jeg sitter litt her, mens han river. Han sa jeg ikke fikk hjelpe :O :) Men da ble det KG pause da.. ikke dårlig det heller ;)

Rottweileren er best! Hun fungerer sammen med alle dyr og mennesker :)

Endret av Votten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hei du med mitt favoritt-nick på KG!

Legger igjen en liten hilsen jeg. Fint med flere bygdefolk, selv om jeg personlig er bymenneske for tiden (Bææærgen). :fnise: Rottweilere er nydelige :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du med mitt favoritt-nick på KG!

Legger igjen en liten hilsen jeg. Fint med flere bygdefolk, selv om jeg personlig er bymenneske for tiden (Bææærgen). :fnise: Rottweilere er nydelige :hjerte:

Så koselig! Vi får holde sammen ;) Husk; det er det grunnleggende som teller ;):klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å si at dere bør se "En mann - fire koner" på TLC Norge i kveld.. Det høres helt sykt ut, men virker egentlig litt koselig ;) Ikke det at jeg vil begi meg ut på noe sånt selv :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Stikker bare innom for å si at dere bør se "En mann - fire koner" på TLC Norge i kveld.. Det høres helt sykt ut, men virker egentlig litt koselig ;) Ikke det at jeg vil begi meg ut på noe sånt selv :sjenert:

Samme hvor koselig det hadde vært, så hadde jeg aldri delt mannebeinet mitt med tre andre! :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nei.. ALDRI! Min er altfor god for å deles ;)

De lever som en stor familie da.. Hadde sikkert vært kos hvis det hadde vært fire menn og ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter :) For meg blir den bestående av jobb i min kjære 2. klasse ;) Med litt hovne mandler og dårlig stemme.. jaja, det går vel. Blir gøy i musikken! Iiiik :kjefte::romeo:

Ha en fin dag, alle ;):takke:

Endret av Votten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...