Gjest Lebewesen93 Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Hei ! Jeg har vel og lenge vurdert å begynne å trene på treningssenter, men det er veldig viktig for meg at det IKKE er mange "fjortiser" der i mens jeg skal trene. Aller helst ville jeg hatt et rom for meg selv, men det går kanskje ikke ? Så da må jeg spørre, HVORDAN er det å trene på et treningssenter ? Hvor stort mellomrom er det mellom apparatene, går de som jobber der rundt å glor, er det mange gjenger som bruker stedet som en hengeplass osv... Jeg ser at Elexia åpner 06.30, om jeg hadde vært der nede fra 08.00 - 09.00 hva slags mennesker pleier å dra såpass tidlig ? Vet at det er forskjell fra sted til sted, men der du bor da. Jeg har fått det for meg at elexia har veldig mange yngre medlemmer, stemmer det ? Jeg tror jeg ville likt å trent med litt eldre mennesker. Også må jeg bare få sagt at jeg er så lite i form som man kan få blitt, eier ikke kondis å det ville sikkert vært rein underholdning å sett meg trene Har vurdert noe gruppetrening, kanskje jeg kan forsvinne litt i mengden ? Men som sagt så er jeg veldig utrent, eller jeg har i allefall dårlig kondis så ville folk ledd av meg om jeg hang litt etter ? Uff, jeg troooor jeg tenker litt for mye nå og da
Gjest Krizzy Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 (endret) Jeg har vært der på den tiden. Jeg traff pensjonister, og foreldre i foreldrepermisjon (barnepassen var stappfull av babyer). I tilegg, var det en del ungdommer der. Om du burde begynne er det bare du som vet! Endret 7. januar 2011 av Krizzy
Gjest Lebewesen93 Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Takk for svar Har veldig lyst, er bare så sykt nervøs. Redd for å være den minst trente der, dummeste og misslykka, rett og slett. Men er egentlig bare en måte å finne ut om det er noe for meg, det er jo å bare hoppe i det å se hva som skjer. Bare synd det ikke er like lett å gjøre det som å si det :gjeiper:
One Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Første treningssenteret jeg ble med i var Elixia og var medlem i ca 1 år. Synes det var et veldig fint treningssenter. Det lå ikke midt i byen, så det var aldri masse folk. Det var også flere vokse enn ungdommer. Ta deg turen innom og få en omvisning. Jeg fikk en gratis prøvetime hos Elixia, vil tro det er sånn flere steder også. Ikke bry deg om at du er utrent, det viktigste er jo at du har lyst til å trene og gjøre noe med det
Gjest Krizzy Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Har veldig lyst, er bare så sykt nervøs. Redd for å være den minst trente der, dummeste og misslykka, rett og slett. Jeg gjorde 15 sit-ups sist, og magen verker fortsatt. Kan ikke skryte på meg og være i god form, og kan ikke skryt på meg å være i god form etter å ha født et barn. Men! Det er ingen som ser ned på deg for at du trener, snarere tvert i mot, fordi det er jo akkurat derfor det er treningssentre! Man skal komme i form. 1
Inwe Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Jeg trener på SATS, og er absolutt ikke godt trent. Har aldri opplevd at noen har stirret eller sett på meg. De fleste er bare opptatt med sitt. Er for det meste med på gruppetimer, og selv om jeg ikke orker eller får til alt tror jeg det er få som dømmer
antibac Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 (endret) Jeg trente på SATS i ca to år, men bestemte meg for å bytte til Elixia i sommer. Det var mest fordi jeg synes Elixia har et bedre gruppetime-tilbud, og i tillegg har jeg flere steder å velge mellom å trene. Jeg hadde også inntrykket av at det var mange fjortiser og pyntedokker på Elixia, og det er det vel kanskje også, men ikke mer enn det var på SATS. Har sett alle typer mennesker på Elixia. Nå går jeg mest på gruppetimer da (f.eks. spinning) og der er det ikke mange fjortiser. Det er kanskje mer fjortiser ved apparatene, der trener jeg sjeldent. Trente der i går da, og folk stirret ikke på meg og var vel helst opptatt av sin egen greie. Apparatene er heller ikke tett ved siden av hverandre, så man trener ikke oppi folk Jeg hadde valgt Elixia over SATS, mye på grunn av at Elixia fremstår som mer moderne for meg, og har mye bedre tilbud på gruppetimene (ihvertfall her jeg bor). Jeg elsker spinning, og det har de flere ganger om dagen, i forhold til SATS som kanskje har det et par ganger om dagen, og det passer som regel aldri. Lykke til med valget ditt, jeg hadde som sagt valgt Elixia. Det er alltid litt skummelt å trene på treningssenter til å begynne med, men du blir fort vant til det og til slutt bryr du deg ikke i det hele tatt om andre! Endret 8. januar 2011 av antibac
Supraspinatus Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Hei ! Jeg har vel og lenge vurdert å begynne å trene på treningssenter, men det er veldig viktig for meg at det IKKE er mange "fjortiser" der i mens jeg skal trene. Aller helst ville jeg hatt et rom for meg selv, men det går kanskje ikke ? Så da må jeg spørre, HVORDAN er det å trene på et treningssenter ? Hvor stort mellomrom er det mellom apparatene, går de som jobber der rundt å glor, er det mange gjenger som bruker stedet som en hengeplass osv... Jeg ser at Elexia åpner 06.30, om jeg hadde vært der nede fra 08.00 - 09.00 hva slags mennesker pleier å dra såpass tidlig ? Vet at det er forskjell fra sted til sted, men der du bor da. Jeg har fått det for meg at elexia har veldig mange yngre medlemmer, stemmer det ? Jeg tror jeg ville likt å trent med litt eldre mennesker. Også må jeg bare få sagt at jeg er så lite i form som man kan få blitt, eier ikke kondis å det ville sikkert vært rein underholdning å sett meg trene Har vurdert noe gruppetrening, kanskje jeg kan forsvinne litt i mengden ? Men som sagt så er jeg veldig utrent, eller jeg har i allefall dårlig kondis så ville folk ledd av meg om jeg hang litt etter ? Uff, jeg troooor jeg tenker litt for mye nå og da Jeg trener på Elixia og er fornøyd med det. Hvilken type folk som er der avhenger av når på døgnet og hvilket senter jeg velger. Fra kl 15-19 er det nesten alltid stappfullt. Jeg pleier å dra i 10-tiden og da er det stortsett bare pensjonister der og et par godt voksne. Samt på enkelte dager et idrettslag på elitenivå. Det spiller ingen rolle hvor sterk du er. Ingen er der for å se på deg trene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå