Arwen Skrevet 20. oktober 2003 #21 Skrevet 20. oktober 2003 Tonsen er helt forferdelig ja, hørte til den før vi flyttet til grorud :o
tuji Skrevet 20. oktober 2003 #22 Skrevet 20. oktober 2003 Den er ikke så verst inni, da. Men jeg er enig i at det ikke er den ultimate kirke å gifte seg i. Typisk 60-tallskirke.
Tusenfryd Skrevet 20. oktober 2003 #23 Skrevet 20. oktober 2003 Har dere sett på Vålerenga og Kampen kirker da? Du skriver arbeidskirker - hva mener du med det? Arbeiderkirker? Og i så fall, hva legger du i det?
tuji Skrevet 20. oktober 2003 #24 Skrevet 20. oktober 2003 En arbeidskirke er en kirke med flere rom til forskjellige aktiviteter - et slags menighetshus i kirken. Ofte er menighetskontoret også i kirken.
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #25 Skrevet 20. oktober 2003 Vålerenga er fin uttapå, hvis du overser all taggingen.... men inni er den grusom!!! Kampen er fin både på innsiden og utsiden....
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #26 Skrevet 20. oktober 2003 Med arbeidskirker mener jeg typisk 60- og 70-tallskirker som jeg egentlig ikke synes ser ut som kirker. Da drabantbyene i Oslo ble bygd ut var det visst viktigst at ting skjedde fort og billig. Typiske eksempler er Bredtvet, Fossum (på Stovner), Rødtvet, Furuset, Haugerud, Bøler...
Gjest Lille-Gull Skrevet 20. oktober 2003 #27 Skrevet 20. oktober 2003 Ang. Kampen og Vålerenga kirker: Er de store? Vi er nemlig på utkikk etter en LITEN kirke...
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #28 Skrevet 20. oktober 2003 Det er nok relativt store kirker, ja, med plass til rundt 200 mennesker vil jeg tro.....
Arwen Skrevet 20. oktober 2003 #29 Skrevet 20. oktober 2003 Noen som vet hvor mange det er plass til i Grorud kirke? Venter utålmodig på svar fra kirken..
tuji Skrevet 20. oktober 2003 #30 Skrevet 20. oktober 2003 Innbiller meg at det er 500-600. Haslum og Tanum kirker i Bærum er små og kjempefine!
Gjest Lille-Gull Skrevet 20. oktober 2003 #31 Skrevet 20. oktober 2003 Takk for svar. Noen som har tips til små kirker i Oslo???
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #32 Skrevet 20. oktober 2003 Gamle Aker kirke er ganske liten. Den er Oslos eldste kirke, og utrolig vakker og stemningsfull! En ekte middelalderkirke. Men det var en som skrev her i stad at man måtte bo i menigheten for å vies der, var det ikke?
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #33 Skrevet 20. oktober 2003 Gamle Aker kirke er ganske liten. Den er Oslos eldste kirke, og utrolig vakker og stemningsfull! En ekte middelalderkirke. Men det var en som skrev her i stad at man måtte bo i menigheten for å vies der, var det ikke?
jea Skrevet 20. oktober 2003 #34 Skrevet 20. oktober 2003 PAULUS kirke på grynerløkka er jo også en flott kirke..Vi sogner til den kirken nå.så vi gifter oss i paulus... Sofirnberg kirke er også en flott kirke,..
Gjest Lille-Gull Skrevet 20. oktober 2003 #35 Skrevet 20. oktober 2003 Gamle Aker er fantastisk flott. Men vi synes ikke den egner seg så godt, da det er langt frem til alteret fra der gjestene sitter, og det er faktisk litt vanskelig å se hva som foregår der fremme. Vi vil gjerne at våre bryllupsgjester skal sitte "nærme" oss under selve vielsen :-)
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #36 Skrevet 20. oktober 2003 Da burde Våleregna være perfekt, der er det max to meter fra første benk og til alterringen. Såvidt plass til en brud i en kjole, og ingenting mer.....
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #37 Skrevet 24. oktober 2003 Gamle Aker er fantastisk flott. Men vi synes ikke den egner seg så godt, da det er langt frem til alteret fra der gjestene sitter, og det er faktisk litt vanskelig å se hva som foregår der fremme. Vi vil gjerne at våre bryllupsgjester skal sitte "nærme" oss under selve vielsen :-) Nå ser jeg at det er noen dager siden denne diskusjonen var oppe, men jeg må si det: Hvis du har anledning til å gifte deg i Gamle Aker kirke (man må høre til menigheten), må du, nær sagt for Guds skyld, gjøre det!!! Den er jo så fin og stemningsfull. Og historisk viktig i Oslo. Har vært i vielser der, og de bruker ikke alteret innerst, de flytter det fram til der hvor døpefonten står, sånn at dere ikke blir sittende langt unna gjestene deres! Skulle selv gitt mye for å få lov til å gifte meg der... Sukk.
cappocino Skrevet 24. oktober 2003 #38 Skrevet 24. oktober 2003 Holmenkollen kapell er også vakker og intim.... Koster 5000 å leie da :o
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #39 Skrevet 24. oktober 2003 PAULUS kirke på grynerløkka er jo også en flott kirke..Vi sogner til den kirken nå.så vi gifter oss i paulus... Sofirnberg kirke er også en flott kirke,.. Jepp :enig_animasjon: , det er fine kirker begge to, men de er ikke små og intime. Vi skal gifte oss i Sofienberg (sogner til den), og der er det plass til 500 stykker. (I største laget, synes jeg, men den er fin)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå