supersopp Skrevet 10. januar 2011 #21 Skrevet 10. januar 2011 Familiens irske setter kan også smile, er helt sykt å se på! Hvis det er en stund siden vi har sett henne, og hun kommer og møter oss i døren så sprekker hele hunden opp i et eneste glis kombinert med koselyder, fantastisk herlig ^^
Pusemor Skrevet 10. januar 2011 #22 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har også en golden som smiler Han smiler, lager lyder og gjør seg veldig til når han er glad. Prater med masser forskjellige lyder og løfter opp munnvikene litt opp til et glis
Miss Puddel Skrevet 11. januar 2011 #23 Skrevet 11. januar 2011 Joda, både hunder og ulver smiler, for de som har vært på Langedrag og hørt Tuva Thorsons foredrag om ulver og hunders kroppsspråk beksriver hun hundesmilet veldig godt, nemlig det med at munnvikene drar seg opp, og de da gjerne viser tennene i underkjeven, somtidig som de gjerne myser littt med øynene. Det som noen sier her med at hundesmilet er et tegn på nervøsitet kan se litt nøyere etter og se på øynene til hunden. På samme måte som et menneske kan lage et falsk smil med munnen men ikke jukse et smil i øynen, kan du se på øynene til hunden om den virkelig smiler. glade smilende hunder har glasde lykkelige øyne og smiler også med øynene.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #25 Skrevet 12. januar 2011 Vi hadde samojed, og den smilte også. De smiler jo "av seg selv"/uten å uttrykke glede spesielt, men den smilte enda tydeligere når den var glad. Katten vår smiler kanskje ikke, men får veldig liten og rett munn når han er snurt eller usikker, og trekker munnvikene oppover når han er avslappet og får kos. Vanskelig å vite hva man skal legge i disse smilene siden man ikke kan spørre dyret hva det føler.
Numa Skrevet 12. januar 2011 #27 Skrevet 12. januar 2011 Når min store hund uttrykker ren glede smiler den absolutt ikke. Den er bare såre fornøyd, logrer med hele kroppen, gnir seg inn til deg så du nesten går over ende, og vet absolutt ikke hva godt den skal finne fram fra kurven sin.... Men når min gamle mor som har vondt for å gå kommer på besøk - sitter han pent og ser på henne og venter til hun har kommet inn og har satt seg på en stol, før han formelig jumper med hele hodet sitt i fanget hennes og der blir han stående, og er veldig fornøyd og glad fordi hun endelig er kommet på besøk til ham igjen...... Slik uttrykker min 35 kg store tunge hund glede. (Han er ikke overvektig etter størrelsen).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå