AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har flyttet inn i en blokk som har Get-fellesavtale. Vi har ingen tv-dekoder, putter bare ledningen rett i veggen og bruker standardkanalene som finnes der. Derfor har vi altså ingen tuner. Har nå bestilt bredbånd også fra Get, og har noen spørsmål rundt det: * Jeg har ikke bestilt routeren til Get, fordi jeg heller vil kjøpe en i butikk (dette var jo forsåvidt ikke et spørsmål). * Når jeg har fått routeren i hus - hva gjør jeg da? Jeg var under den tro at jeg måtte ha et modem, men har ikke fått noen indikasjoner på at Get sender meg et modem. Må jeg kjøpe et selv? * Jeg har heller ikke sett noen "internett-kontakt" i noen av veggene, og regner med at tidligere beboere har brukt tuneren som modem/router. Må jeg ut med masse penger for å få satt inn en internettkontakt? Litt rotete skrevet dette, men det kommer vel ganske godt fram at jeg har ganske liten peiling, og trenger å få dette forklart med teskje-prinsippet. Takknemlig for hjelp!
charlott Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Hei, jeg kjenner ikke til Get spesifikt, men du må trolig ha en "splitter" slik at du får koblet routeren til det samme antenneuttaket som du bruker til TV'n. Her står det hvordan du kostnadsfritt skaffer en slik: http://www.get.no/web/images/cms/innhold/kundesenter/sos/pdf/BB_installasjonsark Ta evt kontakt med Get http://get.no/web/main/kundesenter/kontaktOss
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Du har to valg: - Leie tuner med innebygget modem. HD PVR boksen har dette. - Bruke splitter, så modem på denne igjen. Som charlott skriver - les litt på get.no eller ring kundeservice.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Tusen takk for svar begge to! Har nå bestilt meg en splitter, så får jeg finne meg et modem og en router så er jeg forhåpentligvis på nett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå