LaCoste Skrevet 20. oktober 2003 #1 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg var idag for å se på kjole for første gang!! Jeg prøvde en 3-4 stykker. Den første jeg prøvde syns jeg bare var kjempefin og fallt for den med en gang. Den var enkel slik jeg vi ha den, men hadde også litt fin pynt! Det var veldig kjekt å ha på seg en brudekjole for første gang:) Hadde tenkt å leie kjole, men denne var kun for salg. Skulle få den for 10.700kr var det mye? Demetrios heter merke. Så -fordeler ved å kjøpe framfor å leie? Leieprisen på kjolene der var 8000kr så det var ikke store forskjellen! Er det stor sjangs for å få solgt den etterpå? Her er den http://www.demetriosbride.com/scrollcollections.htm Se under YOUNG SOPHISTICATES NR 2637. (nr 30 fra VENSTRE) Hva syns dere om denne? Må jo se meg rundt andre plasser også før jeg bestemmer meg.
Holly Hobbie Skrevet 20. oktober 2003 #2 Skrevet 20. oktober 2003 Hadde ikke noe å si på den - veldig nydelig var den! Hvis du falt for den så kledde den deg sikkert - det er veldig viktig! Si i fra nå du tar ditt endelige valg, da!
helenaa Skrevet 20. oktober 2003 #3 Skrevet 20. oktober 2003 Veldig fin kjole! Det kan godt hende at du får solgt den igjen etterpå, men da må du ikke prise den for høyt. Det er ikke så mange som vil betale 6000 kr for en brukt kjole, men hvis du går lavere enn det, kan du få napp. Og da har du fått deg en flott kjole til 5000-6000 kr. En annen mulighet er jo å lete etter noen som selger den brukt nå, så kanskje du kan gjøre et enda bedre kupp.
9na Skrevet 20. oktober 2003 #4 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg kjøper fordi jeg føler at man får uforholdsmessig lite igjen for pengene ved å leie. Nå tror jeg ikke at jeg skal selge kjolen min, men hvis det er sånn at å leie din bare koster 2700 (var det det?) mindre enn å leie, hadde jeg kjøpt. Da kan du ihvertfall prøve å selge den etterpå!
Arwen Skrevet 20. oktober 2003 #5 Skrevet 20. oktober 2003 http://www.demetriosbride.com/Young/2637.jpg denne? Synes den var nydelig. Hvis det var så liten forskjell på å kjøpe og å leie hadde jeg ikke vært i tvil. Du bør jo uansett få solgt kjolen for mer en "mellomlegget", dermed har det allerede lønt seg å kjøpe..
LaCoste Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2003 Ja stemmer Arwen.. Takk for du hjalp meg med linken Ikke så bra bilde kanskje, men den var veldig fin i virkeligheten!!! Ja det er ca 2700kr i forskjell.. Hva ligger deres kjoler på i pris?
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #7 Skrevet 20. oktober 2003 Fin kjole. For meg var det vesentlig å ha kjolen i hus i god tid, ferdig tilpasset og uten sjans om "bruden før" hadde ødelagt den på noe vis slik at jeg ble stående uten kjolen. Å kjøpe kjole betyr at du vet hvor den er i god tid, og om salongen får innbrudd eller brann slipper du å stresse rundt etter en ny.....
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #8 Skrevet 20. oktober 2003 Kjolen min kommer på ca 13.000 inkl tilpasning. Da er underskjørtet (og alt annet) utenom.
LaCoste Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2003 Sant nok Tex, det er jo mer betryggende å ha kjolen i hus en stund før bryllupet så man slipper å bekymre seg for den delen..
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #10 Skrevet 20. oktober 2003 Men hvis nå sannheten på død og liv skal for en dag, bør det nok sies at jeg er lettere hysterisk på det området..... :oops: Jeg kan ikke fordra ting som ikke er i orden når det kunne vært i orden, og tanken på at kjolen min skal hentes et par dager før ville gitt meg utrolig mange våkenetter..... Alt utstyret mitt skal være ferdig til jul, five months before "I do..."
LaCoste Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #11 Skrevet 20. oktober 2003 Skal du selge kjolen din etterpå Tex?
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #12 Skrevet 20. oktober 2003 Skal du selge kjolen din etterpå Tex? Aldri i verden!!!!
9na Skrevet 20. oktober 2003 #13 Skrevet 20. oktober 2003 Aldri i verden!!!! Ikke jeg heller! Den skal spares!
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #14 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har ei her på ti år som påstår hun skal giftes i den selv. Hun var med og valgte den ut må vite. Så da må jeg jo ta godt vare på den..... Ville uansett ikke solgt den, jeg har spinket og spart siden jeg fikk ring på fingeren slik at jeg skulle ha råd til å kjøpe meg akkurat den kjolen det passet meg å kjøpe. Så jeg fortjener å ha den hengende.....
LaCoste Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter #15 Skrevet 20. oktober 2003 Oki!!! Er det for å ha den som minne fra den store dagen? Jeg er kjempeglad for at jeg fant den kjolen idag, likte den veldig godt, og nå er heller ikke tanken på å kjøpe så fjern som før!! Iallefall når det ikke var mulig å leie den........
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #16 Skrevet 20. oktober 2003 Både for å ha som minne og fordi jeg lurer veldig på åssen min lille prinsesse vil se ut i den en dag...... *Sende noen kjøpevibber til LaCoste*
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #17 Skrevet 20. oktober 2003 Bestemoren min hadde på seg brudekjolen sin på deres 50 (?) års bryllupsdag. (Og var veeeeldig stolt over at hun kom inn i kjolen.) Et påskudd for dere som ikke vil selge kjolen etterpå? Kjolen din var flott LaCoste, jeg ville også kjøpt for den prisen. -- Marte
Gjest MrsL Skrevet 20. oktober 2003 #18 Skrevet 20. oktober 2003 Kjempeflott kjole. Kjøp den om du føler du har pengene til den. Tror ikke den er så vanskelig å selge dersom du vil det etterpå. Jeg kjøpte min kjole og den kostet 8000,- å kjøpe og 6000,- å leie så jeg så ingen vits i å leie den. Om jeg kommer til å selge den etterpå vet jeg ikke. Jeg tror jeg kanskje prøver, men jeg tror ikke min er så lettsolgt. Den er lite stæsj på. Kun i utrigningen og videre litt bak på ryggen. Ellers ingenting på den. Kan hende den blir for "plain" for andre.
MIKKELBRUD Skrevet 20. oktober 2003 #19 Skrevet 20. oktober 2003 Nydelig kjole, skjønner godt du falt for den. Jeg ville kjøpe min kjole, men hadde ikke så mange tusen å gå på, så løsningen ble at jeg fikk min sydd, bare sendte dem bilde av min drømmekjole. Så min kostet meg den nette sum av 5000,- og det var for både kjole m/langt slep, bolerojakke og underskjørt!! I tillegg var det mye broderi både på kjolen og på jakken. Og ettersom jeg ikke hadde jukset med målene da jeg tok dem så passet den perfekt da den kom!! Lykke til med kjolevalget og videre planlegging!
Pip Skrevet 20. oktober 2003 #20 Skrevet 20. oktober 2003 Eg kjøpte min - og det var ikkje eit vasnkeleg val, for denne typen kjolar er aldri til leige. (Iallefall ikkje i dei mest seriøse salongane, sa dei...) Fordi chiffonen er så tynn og skjør, så viss nokon tenkjer på ei sigarettglo i nærleiken av han, går det hòl... Og det er jo veeeeldig kjekt viss det skjer helga før din store dag! Ikkje går det an å syn/fikse utan at det ser heilt fælt ut heller... Min kosta 9500 inkl. tilpassing, så uansett ville det ikkje blitt mykje billigare å leige. Og no er eg i grunnen glad for å ha han i skapet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå