Rustfri Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Hei, Jeg skal i sommer være forlover for min beste venninne. Hun skal gifte seg på hotell et sted som ingen av oss stammer fra. Vi må derfor sove på hotell. Bruden ytrer også ønske om at vi skal dra på spa på hotellet. Jeg for min del er student, og kommer til å måtte spare lenge for å få råd til alt dette. Flybillett til og fra studiested, reise til bryllupsstedet, kjole, hår, hotell, gave, spa. Dette er mye å betale for en student som knapt har råd til livets opphold. Jeg føler meg smålig som blir nødt til å ta opp dette med bruden, men det er tross alt hun som insisterer på at jeg skal sove på hotell i to netter og dra på spa med henne. Jeg mener at når bruden insisterer på slike ting, så kan hun ikke ta for gitt at forloveren har økonomi til dette, og derfor bør hun betale for det hun insisterer på. Det hører med til historien at bruden har et veldig romslig budsjett, men hun ser ut til å glemme at hun fremdeles har venner som lever på Lånekassens nåde. Hva mener dere? Og er det noen måte jeg kan ta opp dette med henne på?
Kirby Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Hvis dere er gode venninner bør det ikke være noe problem å faktisk si at dette har du ikke råd til? 5
Gjest loren Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Son snart brud kunne det ikke falt meg inn å forvente at forlover betalte ting JEG ville av egen lomme... Og håper for guds skyld forloveren min har vett og kjenner meg såpass at han tør å si fra hvis jeg "krever" noe som er for dyrt for hans økonomi.... 1
FruN Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 (endret) Jeg ønsker å ha med forloveren min på spa/hotellopphold dagen før bryllupet, og jeg ser det som en selvfølge at jeg betaler det for ho. Den neste natta må hun nok betale selv, men da er vi såpass hedige at hotellet gir våre gjester rimeligere rom siden vi har bryllupsfesten vår der. Overnatting er ikke påkrevd, men for en del av våre gjester er det mest praktisk. Endret 7. januar 2011 av høstbryllup 1
Anglofil Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Jeg tenker at hvis det er noe hun vil, så burde hun betale, men uansett: er dere gode venner bør du kunne si slikt til henne. Mvh Yvonne
Gjesten Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Jeg synes du skal si rett ut til henne at du faktisk ikke har råd. Det gir ikke mening at du skal betale for dette.
Eidi_81 Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Spør om hun har tenkt å betale eller ei. Det kan jo hende hun har tenkt å betale, men ikke har sagt det enten fordi hun tar det som en selvfølge eller noe. Jeg synes det ville være naturlig at hun tilbyr å betale deler i hvertfall.. 2
aline Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Jeg ville ikke bedt henne betale, men jeg ville gitt beskjed om at dette er ett opplegg jeg ikke har råd til. En natt på hotell, reise, kjole og gave er MER en nok, vil hun ha en ekstra natt på hotell + spa, så er dette ting hun ikke kan ta som en selvfølge at du har råd til . Regner emd dere er gode venner, så bare si ifra at du ikke har råd til alt sammen. Si gjerne at det ikke har med vilje å gjøre, men rett og slett økonomisk mulighet. enten foreslår hun at hun spanderer på deg, eller hun demper forventningene sine. 3
Rustfri Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2011 Takk for svar, folkens! Jeg innser nå at jeg ikke burde ha noe problemer med å ta opp dette med den vordende bruden, håper bare ikke at hun har tenkt å bli totalt bridezilla og bli fornærmet på meg
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Penger er ofte et ømt tema, så jeg ville ikke spurt om hun kommer til å betale. Du kan kanskje si at du ikke har råd til den ekstra natten og spa, og si hvordan din økonomiske situasjon er? Jeg har også vært forlover mens jeg har vært student, og det ble ganske mange utgifter som jeg følte jeg ikke hadde råd til, noe som skygget over den gleden det er å være forlover. I tillegg var bruden (naturlig nok) stresset og opptatt med å planlegge bryllupet, samtidig som hun klaget over hvor dyrt alt var - noe som ikke gav de beste rammene for å ta opp min egen økonomiske utfordring. Jeg bet sammen tennene, og ente opp med mange ekstrautgifter som ga konsekvenser langt ut i neste semester. Det er tross alt ikke mye å gå på når man er student, en 1000-lapp i ekstra utgifter er jo nok til å ødelegge hele månedens budsjett.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 Skal du betale hår/ makeup og kjole, veske, sko selv? Det er vel vanlig at bruden betaler dette? 1
FruN Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Skal du betale hår/ makeup og kjole, veske, sko selv? Det er vel vanlig at bruden betaler dette? Hvorfor mener du det? Om jeg hadde forventa at min forlover skulle ha en spesiell kjole e.l. så hadde jeg nok gjort det. Men så lenge ho selv bestemmer antrekket, ordner ho det selv og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå