Gå til innhold

Gerimax daglig energi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bruker å ta en stk Gerimax Daglig energi hver dag. Men jeg glemte det i går, og dagen før... :tristbla:

Det står:

Anbefalt daglig dose: 1 tablett

Dagsdosen bør ikke overskrides. Kan kombineres med Gerimax Extreme Energy i perioder.

Skjer det noe hvis jeg tar to tabletter i dag?? Er det farlig??

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet ??

:)

Skrevet

Spiller det noen rolle at du ikke tok i 2 dager da? :-)

Det er jo ikke reseptbelagt eller noe sånt. Syns du bare skal fortsette med 1 om dagen...

• Liker 2
Skrevet

Spiller det noen rolle at du ikke tok i 2 dager da? :-)

Det er jo ikke reseptbelagt eller noe sånt. Syns du bare skal fortsette med 1 om dagen...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jo ta hver dag egentlig:) Men det er kanskje ikke så farlig da, å glemme det innimellom. jeg sliter litt med at jeg har litt lite av noen næringsstoffer, så da er det viktig å få dem inn i kroppen... :gjeiper:

Skrevet

litt off topic, men merker du stor forskjell over tid da du tar de?

kunne trengt litt mer energi jeg også, men har liksom kun merket virkning akkurat da jeg har tatt de og i 15 min el noe.

men har kansje ikke brukt de over lang nok tid?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke gått på dem så lenge at jeg kan si noe om langtidsvirkningene. Har vært litt av og på med ulike kosttilskudd lenge, men bestemte meg for å ta disse hver dag. Føler de virker litt, men aner ikke hvor mye det egentlig utgjør:)

Skrevet

Jeg ville bare tatt en selv om du har glemt det. Jeg har god langtidserfaring med disse:)

Men er vel veldig individuelt med helsekost, funker bra for noen, og for andre ikke i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har brukt de samme og det skjedde ikke noe spessielt når jeg tok 2-3, merket ikke at det var noe spessielt annerledes enn når jeg ikke tok dem. Så er nok ikke noe farlig :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke reseptbelagt eller noe sånt.

Hva så? Det er nok av ikke-reseptbelagte ting man skal være ytterst forsiktig med doseringen av. Særlig gjelder dette hvis man har ulike typer sykdommer som gjør at man kan reagere på det. I tillegg finnes det både naturmidler, kosstilskudd og mat som kan reagere med ev. andre legemidler man måtte ta (for eksempel kan grapefrukt nedsette effekten av hormonprevansjon, altså p-piller og lignende).

To tabletter er antagelig langt unna grensa, men ginseng - som det er i Gerimax - kan gi endel uheldige effekter ved for høy dose, bl.a. forstyrrelse av søvnen, hodepine, kvalme, diaré og høyt blodtrykk. Hvis man er astmatiker, har ulike blodsykdommer eller har diabetes frarådes man å ta ginseng i tilskudd.

I Gerimax er det også bl.a. vitamin C og E. Vitamin C i store doser er ikke noe særlig skadelig (men jeg mener å huske at det kan virke avførende) - for E derimot er saken en annen. Vitamin c er vannløselig og overskuddet skylles ut med urinen. Vitamin E er fettløselig og kan akkumuleres i kroppen, noe som kan føre til bivirkninger som hodepine, kvalme, økt risiko for indre blødning og mer. Nå skal det riktignok en 5-6 gerimaxtabletter daglig til (over tid) for å komme opp i de mengdene som kreves for en "overdose", men hvis man har et kosthold med mye vit. E i allerede er det så absolutt på sin plass å være forsiktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare tok en i går, og så tok jeg en ny i dag:) Takk for svarene da!!:)

• 1 år senere...
Skrevet

Ei tar Gerimax daglig energi har mere ENERGI no!!!

• 7 måneder senere...
Skrevet

E d bare å ta gerimax som en vanlig tablett?

• 5 måneder senere...
Skrevet

GERIMAX EXTREME ENERGY e nå dritt. Har tatt 8-9 sånner tabeletta under 1 og en halv time å eg merk ingen teng..

Skrevet

Jeg vil jo ta hver dag egentlig:) Men det er kanskje ikke så farlig da, å glemme det innimellom. jeg sliter litt med at jeg har litt lite av noen næringsstoffer, så da er det viktig å få dem inn i kroppen... :P

Anbefaler deg å få i deg de næringsstoffene gjennom maten og ikke via ei syntetisk pille...tviler på det er "farlig" om du ikke tar hver dag- det som kan være uheldig er om du tar for mye på en dag grunnet det høye nivået av ginseng ++.

• 1 måned senere...
Annonse
Gjest Gerimaz
Skrevet

herregud bare dropp di 2-3 dagene du ikke tok så fortsetter du vanlig... så enkelt er det. jeg tar når jeg vil og det funker fett! IKKE GLEM Å SPIS MAT før du tar det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...