Gå til innhold

Tar dere vare på bursdagskortene barna får?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hva gjør dere? Tar dere vare på alle bursdagskortene som barna får oppgjennom årene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med det, men de ligger jo allikevel bare der uten at noen ser dem. Så jeg tar vare på noen få spesielle og resten må jeg innrømme at jeg kaster.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det.

Morsomt å se på i ettertid. Noen gjester har vært unger som har vært inne i bilde et år eller to for så å forsvinne igjen. Man husker når man ser på kortene. Ungene er store nå og for de så er det minner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok vare på mine egne kort fra jeg var ca 3-4 år til jeg var 20+. Har en skoeske som står hjemme hos mine foreldre som er full av kort. Synes det er koselig!

Selv tar jeg vare på kort for datteren min. Hun er bare 2år så har limt dem alle inn i albumet. Etterhvert blir det vel bare de fineste (ikke motiv, men det som står inni kortene) som blir tatt vare på i albumene hennes.

Jeg gjør det samme med de kortene jeg og mannen min får. De som betyr noe pga det som er skrevet på dem, limer jeg inn. Har gjort dette i åresvis. Synes det er så koselig og minnerikt å lese ord som søsken, venner, foreldre etc. en gang har skrevet til oss.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Vi har noko vi kallar minneesker. Dei er for to år for eit barn, og inneheld kort, brev, invitasjonar, solsmokken (favoritten), den første tannbørsten, navnedagskjolen, bilde, den første parfymeflaska, engelskprøver (når dei blir større, sjølvsagt), teikningar og alt som går i ei ca. skoeskestor eske.

Desse vert merka med namn og 0-2 år, 2-4 år osv., og sett i kjellaren i boda etter kvart som dei passerer åra eska gjeld for. Alt anna vert gitt bort, selt eller kasta. Vi bur relativt trangt midt i byen, og kan ikkje ta vare på så mykje. Det koselegaste dei veit er å ta fram att desse eskene og sjå i dei.

• Liker 3
Skrevet

Nå er ikke gutten her mer enn to år, men jeg har tatt vare på alt så langt og har som intensjon å gjøre det. Tar vare på til oss voksne også. Foreløpig ligger de bare samlet i skoesker, men har vurdert å kjøpe et slags album eller noe å sette de inn i. Men "minneesker" er jo heller ikke dumt, og mye enklere enn å skulle lime inn noe ;)

Skrevet

Har tatt vare på kortene til vår toåring så langt, får se hva vi fortsetter med :)

Gjest Rampunge
Skrevet

Greier ikke å kaste mine egne en gang. For og ikke snakke om min bedre halvdel som fortsatt har skidiplomene sine fra barnehagen. Vi limer inn de fineste/mest betydningsfulle i minnebøker. Har også fått en fin eske til å ta vare på minner. Likte ideen om å sortere de i esker etter alder :)

Skrevet

Jeg føler egentlig ikke at de er mine til å kaste, så jeg beholder (men nå er datteren min ikke så gammel enda, da). Jeg kommer sikkert til å lime dem inn i album. Jeg har mine egne kort fra da jeg var liten i album, og det er veldig koselig å titte på :)

Minneesker var en veldig fin idé!

Skrevet

Jeg sparer på alle. Jentene mine har hver sine esker med minner, og de eldste koser seg og ser imellom disse eskene titt og ofte.

Skrevet

Jeg sparte på en del, men avkommet valgte selv å kaste det meste da h*n flyttet hjemmefra. :)

Skrevet

Nå har jeg ingen barn selv, men mamma og pappa har tatt vare på mine bursdagskort, samt konfirmasjonskort. Det er koselig synes jeg :-)

Skrevet

Jeg kommer til å lage en minneeske, der jeg skal putte slikt som bursdagskort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...