Gå til innhold

Overfører lånekassen penger i helga tro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere det er noen sjanse for at lånekassen overfører penger på en lørdag? Folk får jo penger fortløpende etter at de har betalt studieavgiften og den ble registrert idag hos meg ser jeg. Ei i klassen fikk da pengene under et døgn etter at betalingen ble registrert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neppe. Og hvis de gjør det, så er det veldig, veldig uvanlig av bankene overfører i helgene.

Skrevet

Lørdag er ikke virkedag hos bankene, så du må nok vente til mandag.

AnonymBruker
Skrevet

Håper det er tilfeldig at hun fikk pengene så raskt etter å ha betalt studiavgiften, jeg har ikke råd til å betale den avgiften før studielånet kommer.

Skrevet

Håper det er tilfeldig at hun fikk pengene så raskt etter å ha betalt studiavgiften, jeg har ikke råd til å betale den avgiften før studielånet kommer.

...que?

Du får ikke penger før etter å ha betalt avgiften, men har ikke råd til å betale den før lånet kommer? Lykke til med det da.

Skrevet (endret)

Lånekassen gir ikke penger før de har registrert at semesteravgiften er betalt. Ring moren din og lån penger eller noe.

Antar at dette er en annen anonym bruker, for TS skrev jo at betalingen var registrert i dag.

Endret av Airi
AnonymBruker
Skrevet

...que?

Du får ikke penger før etter å ha betalt avgiften, men har ikke råd til å betale den før lånet kommer? Lykke til med det da.

Ja takk, det er en kabal her *ler* må betale huslånet og med tre unger nytter det ikke å leve på nudler..

Skrevet (endret)

Ja takk, det er en kabal her *ler* må betale huslånet og med tre unger nytter det ikke å leve på nudler..

De pengene kronene "bytter" du jo med hele studielånet, absolutt en utgift som du bør prioritere. Endret av Airi
Skrevet

Så, hva har du tenkt å gjøre? Du får jo ikke lånet ditt FØR du har betalt semesteravgiften. :klø:

Skrevet (endret)

Du får IKKE studielånet på konto før du har betalt semesteravgiften. Så akkurat den regningen har prioritet over alt annet.

Til TS: Vil tro du får pengene på mandag eller tirsdag. :)

Endret av Fru Filifjonka
AnonymBruker
Skrevet

Så, hva har du tenkt å gjøre? Du får jo ikke lånet ditt FØR du har betalt semesteravgiften. :klø:

Kanskje låne av ungene, be om minus på konto el noe...måtte bruke de siste pengene på busskort slik at jeg kan komme inn til univ. Det ordner seg nok, det gjør alltid det.

AnonymBruker
Skrevet

Du får IKKE studielånet på konto før du har betalt semesteravgiften. Så akkurat den regningen har prioritet over alt annet.

Til TS: Vil tro du får pengene på mandag eller tirsdag. :)

Jepp,jeg gjør nok det :) Lider ingen nød for kjøleskapet og fryseren er fylt opp med mat. Kjenner bare jeg har litt lyst på snacks og vin,hehe,noe jeg ikke kan prioritere nå med kun 240 kr på kontoen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 0.03,- kr på konto :sjenert: Venter på at det skal bli registrert over helga.

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg fikk mine samme dagen som det ble registrert. Fikk melding av lånekassen at det kom om 1-2 dager, men var allerede kommet inn på kontoen min!

Skrevet

Her går det sein gitt. Fikk betalt avgiften mandag, i dag (fredag) kom semesterkortet men lånekassen har jeg ikke hørt noe fra... Begynner å bli noe nervøs for at det har blitt en feil og nå hoper jo regningene seg opp. Jeg ringte i forrige uke til et par og lovet å betale den 15. men det går jo ikke nå :S

Skrevet

Lånekassen gir ikke penger før de har registrert at semesteravgiften er betalt. Ring moren din og lån penger eller noe.

Haha, husker da jeg studerte; den gangen hendte det at man måtte gå sammen flere kamerater om å skrape sammen nok kroner til at én kunne betale semesteravgiften og ta ut lånet, og så kunne han legge ut for semesteravgiften til resten...

Skrevet

Haha, husker da jeg studerte; den gangen hendte det at man måtte gå sammen flere kamerater om å skrape sammen nok kroner til at én kunne betale semesteravgiften og ta ut lånet, og så kunne han legge ut for semesteravgiften til resten...

Jeg har flere ganger lånt bort penger til desperate studiekamerater så de skal få stipend ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...