tiriel Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Hei! tenker på å ha brudemarsj fra østerdal til inngangs musikk i bryllupet vårt.. men hva er vanlig i forhold til utgang? brukes samme melodi eller er det vanlig med en annen melodi? Hva har dere gjort/ tenkt å gjøre??
Gjest Spinell Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 I de bryllupene jeg har vært i har inngangs- og utgangsmarsjene vært ulike, men det er ingen ting i veien for å ha den samme. Egentlig kan jo det være en fin måte å binde det hele sammen på Nå er ikke jeg viet i kirken, men hvis jeg skulle hatt et "orgelbryllup", ville jeg antakeligvis valgt to ulike selv. Aller mest fordi jeg synes det er så mange fine å velge i at jeg ville hatt problemer med å holde meg til en Brudemarsj fra Øre (eller fra Nord-Møre) er for øvrig en av mine favoritter. Likeens synes jeg Jan Magne Førdes brudemarsj er fin. 1
vafle Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 er det noen steder det går an å høre forskjellige brudemarsjer?
Gjest Spinell Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Ja, bruk google så finner du flere sider med innspilte brudemarsjer.
tiriel Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2011 er det noen steder det går an å høre forskjellige brudemarsjer? på hjemmesidene til den norske kirke kan du høre mange forskjellige brudemarsjer:)
Pebbles Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Sjømannskirken har 30 innspillinger av forskjellige brudemarsjer som kan høres på sidene deres.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #9 Skrevet 9. april 2012 har du forresten en link? fant ikke noe Prøv www.sbmusikk.no, der finner du lyd- og noteeksempler på mange brudemarsjer.
Gjest Doh Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Vi hadde Mendehlsson inn. Ut ander jeg ikke, vi bare ba organisten om å spille noe muntert
Surriball Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Åh, jeg sang Bruremarsj fra Østerdalen med koret mitt i vår, den er så fin! ... litt off-topic, men jeg måtte si det. Syns sangen du har valgt er nydelig!
Anglofil Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Pga utevielse hadde vi trompetist som spilte inn- og utgangsmarsj. Uansett, vi hadde ulike marsjer. Her er de vi valgte: Inngangsmarsj: Mendelssohn Utgangsmarsj: Bruremars frå Øre Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå