Gå til innhold

Brudemarsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

tenker på å ha brudemarsj fra østerdal til inngangs musikk i bryllupet vårt.. men hva er vanlig i forhold til utgang? brukes samme melodi eller er det vanlig med en annen melodi?

Hva har dere gjort/ tenkt å gjøre?? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har inngangs- og utgangsmarsjene vært ulike, men det er ingen ting i veien for å ha den samme. Egentlig kan jo det være en fin måte å binde det hele sammen på :)

Nå er ikke jeg viet i kirken, men hvis jeg skulle hatt et "orgelbryllup", ville jeg antakeligvis valgt to ulike selv. Aller mest fordi jeg synes det er så mange fine å velge i at jeg ville hatt problemer med å holde meg til en ;)

Brudemarsj fra Øre (eller fra Nord-Møre) er for øvrig en av mine favoritter. Likeens synes jeg Jan Magne Førdes brudemarsj er fin.

• Liker 1
Skrevet

er det noen steder det går an å høre forskjellige brudemarsjer? ;)

Gjest Spinell
Skrevet

Ja, bruk google så finner du flere sider med innspilte brudemarsjer.

Skrevet

er det noen steder det går an å høre forskjellige brudemarsjer? ;)

på hjemmesidene til den norske kirke kan du høre mange forskjellige brudemarsjer:)

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

har du forresten en link? fant ikke noe :sjenert:

Prøv www.sbmusikk.no, der finner du lyd- og noteeksempler på mange brudemarsjer.

Skrevet

Vi hadde Mendehlsson inn. Ut ander jeg ikke, vi bare ba organisten om å spille noe muntert :)

Skrevet

Åh, jeg sang Bruremarsj fra Østerdalen med koret mitt i vår, den er så fin!

... litt off-topic, men jeg måtte si det. Syns sangen du har valgt er nydelig!

Skrevet

Pga utevielse hadde vi trompetist som spilte inn- og utgangsmarsj. Uansett, vi hadde ulike marsjer. Her er de vi valgte:

Inngangsmarsj: Mendelssohn

Utgangsmarsj: Bruremars frå Øre

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...