Gjest Thea2 Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Hei. Vet at ingen her er leger eller kan stille noen diagnose, men begynner å gå tom for ideer...Beklager ekle detaljer... For over 1 uke siden begynte jeg å bli dårlig i magen, helt vannaktig avføring (som å "tisse" med rumpa...) men hadde det "under" kontroll. Så begynte jeg å bli værre, og få noen helt syke magesmerter. Bytter på å kjennes som om det "brenner" i magen og som om noen røsker og drar i noe inni der, og til å være mer moderat "murring". Om jeg går når jeg ikke har smerter kjenner jeg at det er ømt når jeg går. Er liksom midt i magen og ut på høyresiden. Er veldig oppblåst og øm i magen. Om jeg trykker på den er det veldig vondt. Dro til fastlegen min på tirsdag, han tok en blodprøve og en urinprøve (for å utelukke graviditet), men sa alt så greit ut og at jeg sikkert bare hadde fått omgangssyke. Nå er det fredag og er fortsatt like dårlig. Har ikke like mye diare, men det er vel kanskje fordi jeg ikke har orket å spise fast føde hele uken. (Spiser jeg noe må jeg løpe på do etterpå) Men magesmertene blir bare værre og værre. Har prøvd å ringe legen min i dag, men får ikke snakket med han før om noen timer. Og han er egentlig kanskje "tiltaksløs" så regner ikke med å få noen fornuftige svar av han... Men aner snart ikke hva jeg skal gjøre. Har googlet rundt (vet man ikke kan stille noen diagnoe via internett, men orker ikke ligge timesvis i fosterstilling mer heller) Har lksom funnet 3 ting som det kan være, men vet ikke. 1) Blindtarmbetennelse, men da burde jeg vel kanskje vært enda dårligere + at da burde vel legen sett tegn på betennelse/infeksjon når han tok blodprøve/hurtigsenkning? 2)Gallestein. Vet ikke om dette ville synes på blodprøven. 3) At spiralen plutselig har begynt å gi meg problemer, selv om jeg kjenner trådene som vanlig. Har hatt hormonspiral i ca 3 år og aldri hatt problemer med denne.. Er bare helt fortvilet, skal som sagt snakke med legen igjen på tlf om noen timer. Men vil gjerne få inspill og tanker fra andre så lenge...
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Syns det høres ut som omgangssyke, men du kan jo be om å få sende inn avføringsprøve, så kan de se om du har bakterier/parasitter i tarmen som trenger behandling.
Gjest TS Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har også trodd det er omgangssyke, men synes bare det har vart så lenge. Og magesmertene/krampene blir bare værre og værre...
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Det høres ut som omgangsyke, det kan noen ganger vare i lang tid. Og magesmertene kan være ganske så vonde. Noro-viruset herjer jo som bare det. I tillegg er jo matforgiftning ganske så vondt og kan vare i lang tid. Dra til legen igjen og be om å få tatt en avføringsprøve. Husk å få i deg væske!
PepsiMax Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 fikk du tak i legen? fått noe mer hjelp? Ønsker deg uansett god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå