Gå til innhold

Barne bidrag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre for at jeg skal få barne bidrag?

Sjefen til barne far er på lagt fra NAVi og trekke det fra lønna hans men det blir ikke gjort?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje NAV sitter med mer info rundt hvordan dette funker enn folk her. Kanskje det er noen fra NAV her som kan svare?

Gjest En mann
Skrevet

Hva kan jeg gjøre for at jeg skal få barne bidrag?

Sjefen til barne far er på lagt fra NAVi og trekke det fra lønna hans men det blir ikke gjort?????

Hei.

NAV har som sagt vedtaksmyndighet på dette,de har fattet et vedtak om trekk av barnebidrag på BF lønn.

Det er ikke sikkert det er blitt aktivt enda, om dette er nylig.

Du får fra den dato som er lagt til grunn,dette skal bli etterbetalt,ikke nødvendingvis alt med en gang.

Det må også fattes vedtak på hvordan det skal etterbetales.

Kan hende det rett og slett er for kort tid siden,det hele tar litt tid.

Kontakt derfor saksbehandler på din sak.

Eller dens leder.

Lykke til;))

Skrevet

for å få barnebodrag må du levere inn søknad til nav samt dokumentere din inntekt for dei 3 siste mnd.du må også levere meklingsatest fra familievern kontoret.det er 3 mnd behandlingstid på søknaden.du kan søke om bidragsforskud.da får du bidragsforskudd vis far ikkje betaler.utbetalingsdatoen til nav er 10. i mnd.

Skrevet

Hei.

NAV har som sagt vedtaksmyndighet på dette,de har fattet et vedtak om trekk av barnebidrag på BF lønn.

Det er ikke sikkert det er blitt aktivt enda, om dette er nylig.

Du får fra den dato som er lagt til grunn,dette skal bli etterbetalt,ikke nødvendingvis alt med en gang.

Det må også fattes vedtak på hvordan det skal etterbetales.

Kan hende det rett og slett er for kort tid siden,det hele tar litt tid.

Kontakt derfor saksbehandler på din sak.

Eller dens leder.

Takk.

I aug nå i år blir det 2 år siden vedtaket kom så dette har tatt sin tid.

Jeg har flere ganger ringt til sjefen til far og oppfordrett han til og gjøre jobben sin,men makan til hissi propp.

Skre også en "klage" til navi om at jeg lurte på hvordan det gikk i saken min,fikk svar om at dem ikke får noe kontakt med far eller arbeidsgiver.

Dette er ganske frustrerende ,det er snakk om 4200 kr i mnd og det vil si at pappan tjener veldig godt og da jeg er ufør og sitter med 100 prosent av omsorgen er dette helt feil.

De har ingen kontakt,med andre ord.

Lykke til;))

Gjest En mann
Skrevet

Vet ikke om NAV har noen sanksjonsmyndighet mot arbeidagiver som ikke følger pålegg. Tror uten å vite sikkert at da må det inntil fylkesmannen eller rettsystemet.(Må ofte det når det ikke går av seg selv).Du har meklingsresultat regner jeg med, det ligger der. Det legges til grunn for samvære og dermed trekk av lønn når en er lønsmottaker.

Hør med NAV hvordan du går fram praktisk. Er du medlem av arbeidstaker organisasjon får den ofte litt gratis bistand. Har du veldig liten inntekt kan du få dekekt advokat. Dette undersøker ofte advokaten for deg. Kan hende et brev fra advokaten din,eeler fylksesmannen om at det er tatt ut rettslig stevning holder til at arbeidsgiver følger opp.

Bor barnets far langt fra dere?

Synes det er usærisøst av arbedisgiver ikke å følge omm vedtak fra NAV om trekk i lønn.

Lurer da på hvilken type, eller innstiillng, arbedisgiver har.

Skrevet

opplyser om at det er statens innkreving sentral som trekker penger fra lønn til en arbeidstaker du kan ikkje ringe selv til arbeidsgiver om dette.men først må du levere inn nødvendige søknadspapirer til nav og få vedtak..det er en sak mellom nav og staatens inkrevingsentral altså

Skrevet

Navi er koblet inn for snart 2 år siden,jeg har gjort alt som skal til.

Gjest Krizzy
Skrevet

opplyser om at det er statens innkreving sentral som trekker penger fra lønn til en arbeidstaker du kan ikkje ringe selv til arbeidsgiver om dette.men først må du levere inn nødvendige søknadspapirer til nav og få vedtak..det er en sak mellom nav og staatens inkrevingsentral altså

Feil. Det er NAV Innkrevningssentral som krever inn barnebidrag fra lønnen til en arbeidstaker. Det er ikke Statens innkrevningssentral!

I tilegg, så er det en sak hun er involvert i. Vel, saken er ikke direkte mellom henne og arbeidsgiver, men mellom henne og barnefaren som ikke betaler barnebidrag. Arbeidsgiver hadde sluppet og vært innvolvert dersom barnefaren hadde betalt barnebidraget.

TS: Hva med å ta opp saken med NAV Innkrevningssentral, og spørre hva de bedriver tiden med for å få inn barnebidraget? Og, jeg antar du får bidragsforskudd?

Skrevet

Vet ikke om NAV har noen sanksjonsmyndighet mot arbeidagiver som ikke følger pålegg. Tror uten å vite sikkert at da må det inntil fylkesmannen eller rettsystemet.(Må ofte det når det ikke går av seg selv).Du har meklingsresultat regner jeg med, det ligger der. Det legges til grunn for samvære og dermed trekk av lønn når en er lønsmottaker.

Hør med NAV hvordan du går fram praktisk. Er du medlem av arbeidstaker organisasjon får den ofte litt gratis bistand. Har du veldig liten inntekt kan du få dekekt advokat. Dette undersøker ofte advokaten for deg. Kan hende et brev fra advokaten din,eeler fylksesmannen om at det er tatt ut rettslig stevning holder til at arbeidsgiver følger opp.

Bor barnets far langt fra dere?

Synes det er usærisøst av arbedisgiver ikke å følge omm vedtak fra NAV om trekk i lønn.

Lurer da på hvilken type, eller innstiillng, arbedisgiver har.

Han bor i samme bygda som oss,og navi fortsetter bare med og sende gjentatte purringer. Men det hjelper ikke meg så lenge sjefen bare gir f....

Jeg mener ,det går da ikke utover hans økonomi?

Dette er ett lite firma som sikkert driver med masse dritt elers tenker jeg. :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...