Gå til innhold

Luft i magen ved kostholdsendring. Noe feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nytt år, nye muligheter :) Bedre kosthold.

Likevel har jeg gått en uke med mye luft i magen nå. Ikke så mye smerter, men det rumler og er ubehagelig, og jeg er oftere på toalettet enn før, uten at jeg egentlig (beklager detaljene) føler jeg gjør så mye mer der, annet enn luft :sjenert:

Hovedendringen er å slutte med brød og heller spise knekkebrød, og ha mer grønt i stedet for poteter til middag osv. Drikker litt mer melk (lett). Spiser en yoghurt om dagen kanskje tre av dagene i uken (god morgen).

Jeg har sluttet med kakao, caffe latte osv fra automaten på jobb, og drikker heller en kopp svart kaffe om morgenen, og grønn te for resten + vann da.

Jeg lurer på om luft i magen bare er en overgang nå, eller om et sunnere kosthold faktisk gir mer luft? I så fall kan det bli vanskelig å holde på vanene :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du :-)

Nå kan det jo være mange årsaker til luft i magen. Og jeg vet jo heller ikke hvor mye du spiser pr måltid heller. Men faktisk er det mye av denne sunne maten som også bidrar til luft i magen, eks belgfrukter og fiberrike matvarer som bønner, brokkoli, erter og ikke minst rotfrukter. Melkeprodukter kan også være en årsak.

Frukt i mengder er heller ikke bra for magen - eller det er jo sunt men det kan skape mye luft i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...