AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har sikkelig lyst til å forlove meg med samboeren, men så kommer jeg til å tenke på at han har vært forlovet to ganger før.. Og det sårer meg noe inderlig. Jeg har ikke turt å spørre om noe ang forlovelsene fordi jeg er redd for å bli sjalu og lei meg dersom jeg blir behandlet dårligere (om jeg kan si det sånn) Er det flere der ute som har en type som har vært forlovet tidligere? Er det dårlig eller bra?
Gjest Fikira Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Mannen min har vært forlovet en gang før, men da var han 22, nå er han 33, så anser ikke det som relevant. Ser ikke på det som positivt eller negativt. Tenker ikke over det engang. Men man kan jo selvfølgelig begynne å lure om kjæresten har vært forlovet opptil flere ganger før deg..lurer jo litt på hvor seriøs han er med forlovelsen.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Mannen min har vært forlovet en gang før, men da var han 22, nå er han 33, så anser ikke det som relevant. Ser ikke på det som positivt eller negativt. Tenker ikke over det engang. Men man kan jo selvfølgelig begynne å lure om kjæresten har vært forlovet opptil flere ganger før deg..lurer jo litt på hvor seriøs han er med forlovelsen. skjønner hvorfor du ikke tenker over det, men min kjæreste han er 24 nå, han har vært sammen med meg i to 2år, og har hatt ei jente før meg som han ikke var forlovet med, og to andre før henne som han fridde til etter 0,5 år. Føler meg litt uverdig da han ikke har fridd til meg om jeg skal være helt ærlig. også føler jeg det er litt "tungt" at han har vært det to ganger tidligere for bare noen få år tilbake. :/
missyme Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 kanskje han har skjønt hvor patetisk det er å fri til folk etter å ha vært sammen med dem i 6 mnd og vil være sikker neste gang han forlover seg?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 kanskje han har skjønt hvor patetisk det er å fri til folk etter å ha vært sammen med dem i 6 mnd og vil være sikker neste gang han forlover seg? Det er mulig. Men vi har snakket om det og han sier han vil. Når jeg er sikkelig deprimert og sliten så tenker jeg på at jeg ikke er bra nok for han osv.. Slik som nå. Hva ville dere gjort i min situasjon? Ville dere ha fridd, ventet eller sagt det måtte bli en stund til (siden jeg er sjalu på en måte) ?
Lulilelu Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Hvis du vireklig vil gifte deg med han så bør forholdet være så pass stabilt og dere bør ha såpass ærlighet og tillit til hverandre at du bør kunne snakke med han om slike ting som plager deg. Forhåpentligvis har han ikke fridd til deg fordi han har blitt voksen.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Hvis du vireklig vil gifte deg med han så bør forholdet være så pass stabilt og dere bør ha såpass ærlighet og tillit til hverandre at du bør kunne snakke med han om slike ting som plager deg. Forhåpentligvis har han ikke fridd til deg fordi han har blitt voksen. Vi har da ærlighet og tillit? Hvem eller hva har fått deg til å tro noe annet?! Jeg vil bare ikke spørre om hvor, hvordan og hvem som fridde tidligere. Jeg er også redd for å fri tilfelle han eller eksene hans fridde på samme dagen, det er jo mulig, men jeg vet ikke om jeg tør å spørre om det for da er jeg redd for at jeg tenker på det.
Lulilelu Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Vi har da ærlighet og tillit? Hvem eller hva har fått deg til å tro noe annet?! Jeg vil bare ikke spørre om hvor, hvordan og hvem som fridde tidligere. Jeg er også redd for å fri tilfelle han eller eksene hans fridde på samme dagen, det er jo mulig, men jeg vet ikke om jeg tør å spørre om det for da er jeg redd for at jeg tenker på det. Jeg mener at hvis dere hadde hatt nok av det så hadde du ikke vært redd for å spørre eller blitt sjalu, så kanskje det ikke er riktig tid enda å bli forlovet, og kanskje han vet det. Det er selvfølgelig alltid litt ubehagelig å høre om exer men er man trygg nok i forholdet så bør man ikke bli sjalu på slikt. Hadde det vært meg så hadde jeg bare spurt, best å få det utav veien.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 For min del ville jeg bare sett på det som et tegn på at han har blitt litt mer voksen og lært av sine ”feil”. Hele poenget med å bli forlovet er jo at du skal gifte deg og tilbringe resten av livet samme med det menneske du frir til. Han er fortsatt ganske så ung, og enda mer så når de tidligere forlovelsene kom i stand. Jeg har inntrykket av at mange unge bruker en forlovelse som en måte å si til hverandre og omverden at vi er virkelig glad i hverandre, uten at det er knyttet til konkrete planer om å gifte seg. Siden han alt har erfart dette, høres det ut som om han har lært og nå venter med å fri til han faktisk er klar til å gifte seg med deg. Det betyr ikke at han på noen måte er mindre glad i deg, eller ikke ønsker å gifte seg med deg. Han ønsker jo tross alt å være sammen med deg og ikke xene sine. Jeg var selv veldig klar for å gifte meg lenge før typen ble det, og jeg er glad for at jeg ventet til også han var klar og fridde til meg. Jeg lot det nok innimellom skinne igjennom at jeg ønsket å gifte meg, men for min del er jeg glad for at det ikke var noe han ble ”presset” inn i ved et frieri fra meg. Jeg er klar over at det kan være vanskelig å la være å tenke på det, særlig om en først har sluppet til tanken, men min anbefaling vil være at du bestemmer deg for at du ikke skal tenke på bryllup på et år eller noe slik og så bare nyter å ha en flott kjæreste. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Jeg ville i hvertfall ha vært veldig forsiktig, om jeg var deg TS. Når han har vært forlova så mange ganger, og det ikke har fungert så er sjansen superstor for at det samme skjer med dere. Jeg tror faktisk ikke jeg ville ha forlova/gifta meg med en fyr som hadde vært forlovet så mange ganger før, kunne vært kjæreste/samboer med han, men giftemål hadde blitt helt uaktuelt, i og med at han er så useriøs/eller hva enn det måtte være for at han har vært forlova så mange ganger, uansett hvor lenge siden det er/hvor ung han var. (Hadde i HVERTFALL ventet til dere var godt voksene, over 26 anser jeg godtvoksene som hvertfall.) Men dersom det er DU som vil forlove deg(og ikke bare han) hadde jeg sagt kjør på. Om du har planer om å fri, så spør han rett ut om han husker datoen han forlova seg med eksene sine på (si at du lurer fordi du ikke vil fri på en dag han/de andre eksene allerede har fridd på). Husker han de er han INGENTING å samle på, eller bli forlovet med. (Nettopp fordi hjernen husker ting som dette dersom det betyr noe for deg, merk betyr ikke betydde. Var i hvertfall det jeg lærte på skolen og da tror jeg på den faktaen). Dersom han enda husker det, er han altså ikke over det. For ellers hadde det vært langt borte fra hodet hans. Håper du/dere finner ut av det. Og dere kan jo leve lykkelig sammen selv om dere ikke bærer forlovelsesring eller giftering. En kjærestering er ganske søtt det også. (ha-ha) Og samboerskap varer (gjennomsnittlig) lengere enn ekteskap(når man tenker på statistikken til gifte under 30år). :
missyme Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 Ikke enig her.. Dem trenger jo ikke bety så mye bare fordi han husker datoen man forlovet seg. Det er jo sånt man ofte husker, og han er jo bare 24 år, så det kan jo umulig være lenge siden. Jeg er 26 og husker enda bursdagene til flere av eksene mine. Ikke fordi jeg bryr meg om dem, det er bare sånt som er stuck i hodet mitt. Husker bursdager til folk jeg ikke har pratet med på 10 år og sånne uvesentlige ting. Så om man husker et par år tilbake da man forlovet seg ville ikke jeg blitt hysterisk over...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå