Gå til innhold

Noen som kan tarot?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest fusker i faget

Jeg er en glad amatør som holder på med tarot for moro skyld. Eller altså, jeg tror jo på det siden jeg synes det er så spennde, men er fullt klar over at jeg egentlig ikke har den nødvendige kompetanse.

I forbindelse med en veninnens utdrikkingslag fikk jeg forespørsel om jeg ikke kunne legge kort for henne. Etter å ha gjort det klart at mine legg i beste fall må tas med en stor klype salt, gikk jeg med på dette. Jeg la en klassisk "hestesko", altså syv kort i hesteskoform, for å se litt generelt på "hvordan vil det gå i ekteskapet?", som var spørsmålet. Som siste kort, "det mest sannsynlige utfall", fikk jeg opp ti sverd. Dette er kanskje et av de verste kortene i hele stokken, og jeg ble gangske paff. Visste ikke helt hva jeg skulle si, men siden hun ikke kan noe tarot selv mumlet jeg et eller annet om at det ser ut til at det kan bli noen konflikter til tross for ditt og datt (gjentok det jeg hadde sagt om de andre kortene). Deretter et stort smil, slike kort er jo ikke akkurat til å stole på og bla bla.

Lurer egentlig bare på hva dere ville gjort? Og hvordan bør ti sverd egentlig tolkes i en slik sammenheng? Finnes det noe godt å si om kortet? (det er vel et eller annet om at når man er på bunnen kan det bare gå oppover) Vet jo at man skal se det i forbindelse med de andre kortene, der var det kort om fortidens innflytelse og flere kort som vektla viktigheten av diplomatiske evner og evne til å se saker fra flere sider. Ikke så oppmuntrende det heller. Jeg har i utgangspunktet hatt inntrykk av at dette paret har et rolig og stabilt forhold uten de store stormene, så jeg tror ikke det kan ha vært noen ubevisst tolkning fra min side heller.

Jeg regner med at jeg får en del pepper for at jeg gikk med på å legge kort for henne i det hele tatt, og der er jeg helt enig. Angrer som bare det, og det blir i alle fall siste gang jeg gjør noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg sysler litt med tarot selv og skal forsøke å gi deg et lite svar. For meg virker det som bruden antageligvis er litt usikker selv på ekteskapet og bare hun vet hvilke bekymringer de har/har hatt. Utifra de kortene du nevner ser det ut som om de velger å legge bekymringer og evt. problemer bak seg i og med at de gifter seg - ny start!

10 sverd er ikke noe hyggelig kort, men det betyr også en ny start.

Tarotkort er litt skummelt og svært avslørende. Jeg har avdekket mye opp gjennom årene og har lært meg til å bli selektiv i forhold til hvem jeg legger for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...