AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Arbeidsavklaringspengene mine går ut i slutten av april. Må jeg da søke på nytt, eller skjer det automatisk? Må jeg nedover på NAV eller får jeg innkalling? Og hvor lang tid på forhånd må jeg søke tror dere..?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Ja du må søke på nytt minst 3 uker i forveien(jeg ville søkt før sånn at du plutselig ikke sitter der uten penger) Du får papirer på NAV, og du må ha ny legeerklæring. Husker ikke om det er noe mer du trenger i farten, emn det kan sikkert NAV hjelpe deg med.
NettiM Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Arbeidsavklaringspengene mine går ut i slutten av april. Må jeg da søke på nytt, eller skjer det automatisk? Må jeg nedover på NAV eller får jeg innkalling? Og hvor lang tid på forhånd må jeg søke tror dere..? Du må søke på nytt ja. Men prosessen når jeg gjorde dette gikk via saksbehandleren min. Vi hadde ett møte hvor vi kartla situasjonen min, sykdom, arbeidsevne osv. Trengte ikke noenting fra lege, så lenge du allerede har vedtak grunnet sykdom - det blir da bare en forlengelse av vedtaket du allerede har. Du og saksbehandler må signere en "fremtidsplan", og vil da automatisk også søke om nytt vedtak om stønad. Så jeg hadde tatt kontakt med saksbehandler med en gang (alle vet de kan være treige som sirup), og fått avtale en møte for å ordne med det. Er kjipt å stå uten penger fordi de ikke kalte deg inn, eller du var for sen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå