lovedrug Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Hva syns dere som tror på gud om voksne som tror på tannfe'en å julenissen?
Gjest Naenia Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Jeg regner meg selv som kristen og mener at folk skal få tro på det de vil, så lenge de ikke legger seg borti min tro! 5
Tabris Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har mindre sans for voksne som ikke klarer å la være å se ned på og kommentere andres livssyn. 5
Katana Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har mindre sans for voksne som ikke klarer å la være å se ned på og kommentere andres livssyn. Ja, jeg har ofte lurt på hvor denne nedlatende besserwisserholdningen som enkelte har overfor andres livssyn kommer fra. 1
sebastianen Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Ja, jeg har ofte lurt på hvor denne nedlatende besserwisserholdningen som enkelte har overfor andres livssyn kommer fra. Kanskje fra enkelte religøse personers skråsikre uttalelser om at alle som ikke tror på samme gud som dem, havner i helvete, gehenna , den evige ild , eller et eller annet fælt . 2
Katana Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 (endret) Kanskje fra enkelte religøse personers skråsikre uttalelser om at alle som ikke tror på samme gud som dem, havner i helvete, gehenna , den evige ild , eller et eller annet fælt . Så at noen personer opptrer på en slik måte rettferdiggjør at alle mennesker med en tro skal behandles som spedalske? Jeg har veldig lite til overs for personer som forsøker å hevde seg selv gjennom å opptre nedlatende overfor andre, uavhengig av livssyn. Endret 8. januar 2011 av Katana
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Vi trenger alltid listefyll! Så religiøse i alle former, det være seg tannfetiledere, ørkengudtilhengere eller julenisseunderdanige, er alltid velkommen. Eliten har alltid bruk for bønder i livets sjakkspill.
Gjest Valiant Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Jeg ser ikke noe galt i at et voksent menneske tror på Gud.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 Hva syns dere som tror på gud om voksne som tror på tannfe'en å julenissen? Skremmende lite villige til å bruke logikk og fornuft.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #12 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har veldig lite til overs for personer som forsøker å hevde seg selv gjennom å opptre nedlatende overfor andre, uavhengig av livssyn. Helt enig. Og her på kg er faktisk de ateistiske fanatikerne i klart flertall i forhold til de religiøse. Og det er på sett og vis lettere å forstå at noen av de religiøse misjonerer. Tror man fullt og fast på at noen havner i helvete, må man jo prøve å gjøre noe med det? Men at noen av ateistene bruker så enormt mye energi på å rakke ned på troende, er vanskeligere å forstå.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 Ja, jeg har ofte lurt på hvor denne nedlatende besserwisserholdningen som enkelte har overfor andres livssyn kommer fra. Den kommer fra den nedlatende besserwisser holdningen religiøse stadig vekk fremviser. For ikke å snakke om en del skremmende bieffekter av religion. Vold, overgrep, mobbing, terror og annet. Religion er ikke annet enn ett maktmiddel. Et destruktivt maktmiddel som hindrer mennesker å leve liv med selvstendige tanker og i harmoni med seg selv.
Tabris Skrevet 8. januar 2011 #14 Skrevet 8. januar 2011 Helt enig. Og her på kg er faktisk de ateistiske fanatikerne i klart flertall i forhold til de religiøse. Det er det samme på diskusjon.no. Den aggressiviteten og den mengde skjellsord og forakt som brukes om religiøse og/eller religion er noen ganger skremmende å lese. Fanatisme og ekstremisme blir ikke noe bedre av å komme i ikke-religiøs format. 4
sebastianen Skrevet 8. januar 2011 #15 Skrevet 8. januar 2011 Så at noen personer opptrer på en slik måte rettferdiggjør at alle mennesker med en tro skal behandles som spedalske? Jeg har veldig lite til overs for personer som forsøker å hevde seg selv gjennom å opptre nedlatende overfor andre, uavhengig av livssyn. Nei, det rettferdiggjør det ovenfor de personene .Dersom noen kommer til meg og sier at jeg kommer til helvete fordi jeg ikke tror, føler jeg det kanske fritt frem å fortelle dem hva jeg synes om deres tro. Ikke ellers, Jeg hadde f.eks en bestemor som var religiøs, verdens snilleste menneske, men jeg hørte aldri henne dømme noen til fortapelse heller ....
Cordelia Skrevet 16. januar 2011 #16 Skrevet 16. januar 2011 Det er det samme på diskusjon.no. Den aggressiviteten og den mengde skjellsord og forakt som brukes om religiøse og/eller religion er noen ganger skremmende å lese. Fanatisme og ekstremisme blir ikke noe bedre av å komme i ikke-religiøs format. Det er mange som sitter og skriker at religion er årsaken til alt vondt i verden. Tenker de da i det hele tatt på det visse kommuniststater har prestert gjennom historien? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå