Gå til innhold

Blogg. Hvordan lage faner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har lagd meg en blogg som jeg håper skal være til inspirasjon for de som liker å bake.

Jeg har aldri lagd blogg før, men lærer litt for hver dag.

Nå lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvordan jeg lager "faner" under headeren. Altså få inn kategorier der. Vanskelig å forklare egentlig for jeg vet ikke hva det heter, men jeg mener at man skal kunne klikke på en fane der for å komme til start, en fane for kaker, en fane for konfekt, en for middag osv.

Noen som kan hjelpe?

Her er bloggen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blogger fra blogg.no, så vet ikke om det er det samme for din bloggplattform, men tror du mener en slags meny? Jeg vet ikke er dette er noe som er enkelt å få til på blogspot, men på blogg.no må man bruke html koder for å få det til. Prøv å google blogg og meny, da kommer det opp mye nyttig.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne funksjonen selv i blogger/blogspot, men du kan lage sånne faner ved å velge "rediger side" (når du er under fanen "innlegg" i menyen på bloggen din).

Der kan du opprette nye sider, men jeg tror ikke de er sånn at du automatisk kan få innleggene som f.eks er tagget kake til å komme under en slik fane. Det du imidlertid kan gjøre er å lage en fane du kaller kake, og så hver gang du legger ut en ny kakeoppskrift redigere denne siden/fanen slik at det kommer en link til det aktuelle innlegget. Vet ikke helt om jeg greide å forklare det på en forståelig måte, hvis det er noe som er uklart er det bare å spørre.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har prøvd litt, og tror jeg får det til nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...