Gå til innhold

Hvorfor virker håret glansfult i speilet hjemme, men ikke ute?

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet (endret)

Er så lei av håret mitt nå.... huff og huff. Noen dager er det glansfult og fint, ligger akkurat som jeg vil ha det, andre dager ser det bare.... dølt, livløst og flatt ut :kjefte: Og må legge til at jeg behandler håret likt hele tiden, så skjønner liksom ikke hvorfor det en dag er kjempefint, og andre dager ikke.

Har lyst til å barbere det helt bort, starte på nytt med hele hårgreiene, menneh... vet jo ikke om det passer meg dah.. og liker jo håret når det ligger fint! :jepp:

Spørsmål: hvorfor er det slik at når man ser seg i speilet hjemme, ser håret glansfult ut (farger det rødt, og det har en nyyyydelig glansfull rødtone), men ute, og i butikker for den saks skyld, ser man ikke de røde tonene engang. Hvorfor er det slik? Tenkte det kunne ha med belysning å gjøre, for her jeg bor er det spotter på badet, men har jo ikke vært det andre steder jeg har bodd da. Får meg til å tro at jeg alltid har trodd håret mitt har vært friskere og penere enn det egentlig har vært *sukk*

Uansett, jeg lurer egentlig på om noen vet hvorfor det er sånn? Om andre opplever det samme? Bruker shampoo, balsam og kur for farget hår, om det har noe å si.. :o)

Edit: kan jo fortelle at jeg ikke bruker noen form for stylingprodukter. Eneste som rører håret mitt er shampoo, balsam og kur :o)

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo ha noe med fargen på lyset å gjøre, og ikke nødvendigvis lyskilden i seg selv? Butikker har jo mye sterkere lys enn vanlige hus, og ute er også lyset sterkere enn inne? Og klart, når noe skinner rett på deg blir det meste fort litt blekere. Det er som å være hos frisøren, uansett hvordan man har sett ut på forhånd, ser man helt utvasket og forjævlig ut når man sitter der under kappen og ser seg selv om sitt nyvaskede hår i speilet :snurt:

Skrevet

Ja, kan kanskje være noe i det... sist jeg var hos frisøren sa hun faktisk at hårtuppene var veldig mørke og så ikke noe rødt der :tristbla: Men jeg ser jo masse rødt da, så jeg tror ikke hun snakket 100% sant. Glans eller ikke, rødtonene er der.

Men da er det kanskje ikke bare jeg som føler det sånn da! Det er jo greit å vite. Men er jo unektelig irriterende, ettersom at det jo er hjemme jeg fikser meg før jeg går ut, tror jo at jeg ser mye bedre ut enn jeg gjør (jupp! Legger masse av identiteten i håret mitt jeg...)

Menneh... og her kommer det mest idiotiske spørsmålet av alle... hvordan vet man om man bruker produkter som er rett for sitt hår, når det er så forskjellig hvordan det ser ut fra dag til dag da...

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg synes det med produkter er kjempevanskelig.

Har det litt som deg, noen dager er håret fantabolous ( ;) ), andre dager ser det ut som et kråkereir eller en ihjeltrampet pannekake... :(

Skrevet

Så er spørsmålet: Hvilken sjampo/balsam/kur bruker du? Og har du fett eller tørt hår?

Skrevet

Hei Jade!

Jeg bruker shampoo, balsam og kur fra Aussie, beregnet for farget hår. Noen ganger bruker jeg shampoo fra Aco beregnet for tørr og sensitiv hodebunn.

Er dette feil?

Håret mitt blir fort fett fordi jeg i en laaaang periode har vasket det hver dag. Prøver å fase det ut nå, og kutte litt ned på vaskingen. Tviler på at det er tørt. Eeeh... er glad i håret mitt, men kan ikke mye om det, gitt!

Skrevet (endret)

Hmmm... har kikket litt ekstra i speilene både inne på butikker og borte på skolen denne uken.... Og tenk! Det er kun hjemme på mitt eget bad at jeg ser denne nydelige røde fargen.... trodde ikke det var mulig jeg, men nå har jeg sett på håret i de fleste lyssettinger, så må vel bare innse sannheten da.

Syns det er ganske tåpelig da :kjefte:

Men takk for svarene i tråden forresten :jepp:

Endret av ~Fantabulous_kitten~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...