Gå til innhold

Datostempling på hud- og hårpleieprodukter

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Hvor nøye er dere på dette med datostempling på hud- og hårpleieproduktene deres? Jeg tenker da på det lille symbolet som viser at produktet holder et visst antall måneder fra dere åpnet det første gang. Fortsetter dere å bruke det fordet om det er gått over den tiden, eller hiver dere det?

Og ser dere annerledes på det om det er et produkt som inneholder preserveringsmidler eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske nøye om det er ting som skal brukes i ansiktet, men ikke hysterisk. Kan fint bruke øyenskygge som har "gått ut på dato" et halvt år til, og jeg bruker opp ansiktskremen selv om den egentlig skulle vært kastet for to måneder siden. Mascara kaster jeg alltid etter 3 måneder, siden jeg var en del plaget av øyeinfeksjoner når jeg ikke var så nøye med holdbarheten på den (litt lettere å få mascara i øyet enn øyenskygge, liksom). Jeg er flink til å vaske sminkekostene, og da er mye gjort :)

Bodylotion, deodorant, håndkrem, shampoo, balsam osv. bryr jeg meg ikke døyten om holdbarhetsmerkingen på. Bruker det så lenge det ikke lukter rart eller har skiftet konsistens.

Om det ikke inneholder preserveringsmidler blir det egentlig samme greie, men jeg er da obs på at det er snakk om kortere holdbarhetstid. Solfaktor som ikke brukes opp samme år den er kjøpt går rett i søpla pga. nedsatt effekt.

Skrevet

Jeg er nøye med ting som brukes nær øyet og på munnen. Og solkrem, siden det er viktig at den virker. Jeg sjekker også at produktet lukter normalt og ser normal ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke flink til å se på dette,men selvfølgelig hvis noe skfiter konsistens eller lukt blir det kastet med engang.Dessuten mascara varer jo ikke lenger enn 3 måneder, så den blir kastet uansett...Jeg kaster ikke en øyenskygge hvis den ikke er brukt opp for å si det sånt...Burde kanskje være flinkere til å kaste? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...