lilljan Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Hei! Gi meg tips til gode kofferter som vi kan ønske oss til bryllupet! :) De må være lett og slitesterke og gjerne i knæsje farger så vi finner de igjen på rullebåndet
SmallTalk Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Samsonite-kofferter regnes for å være veldig gode. 10 års garanti har de også.
Gjest idakaroline Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Samsonite-kofferter regnes for å være veldig gode. 10 års garanti har de også. Ja, Samsonite har supre kofferter! Fine farger også Min er limegrønn, så den er ganske så lett og se på rullebåndet. På min koffert er det en sånn type kodelås, og den slo seg helt vrang og det endte med at jeg ikke fikk opp kofferten min. Det endte med at jeg måtte bryte den opp med en skrutrekker. Ny lås var heldigvis ikke så dyrt, tror jeg betalte under 100 kroner for å få satt på en ny en Har hatt min i flere år, og den har vært med på mange lange og korte turer rundt om i verden, og den holder seg like bra. Så klart, det er jo riper og merker på den, men det er jo ikke til å unngå sånn som bagasjen blir håndtert på flyplasser. Men jeg anbefaler absolutt Samsonite!
Gjest Miam Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Gå for et skikkelig merke iallfall, og hardplast, tåler mye mer enn tøykoffertene som ofte revner i sømmene. Samsonite er bra greier ja
lilljan Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2011 takk takk. Jeg så for meg samsonite etter litt googling, men det var flott å få det bekreftet. Men en som kom ut som best i test så litt rar ut, som ett svært skjell eller noe. Ser ikke for meg mannen ha en slik en. Men det var mange andre alternativer
Gjest Miam Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 De fleste Samsoniter du finner i butikker i Norge (Bagorama, Morris, Citybag etc) ser helt enkle og "glatte" ut. Ikke noe voldsomme "prints", mønster eller lignende Men du får de i mange forskjellige farger og flere forskjellige størrelser
SmallTalk Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Samsonite-kofferter kommer i stort sett alle farger og former. Det er bare å velge og vrake. Og de koffertene i hard-plast er ihvertfall solide. Pappa har en Samsonite som er over 30 år gammel, og den har ganske mange hundre flyturer bak seg etter flere år som serviceingeniør over hele kloden. Litt ripete, men mer eller mindre umulig å knuse. Den er fortsatt med på turer, for den kofferten stoler han på at holder.
Henkie Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har carlton og samsonite. Gode begge to. Velg en hard plast type hvis du vil ha en som tåler "alt"
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Ja, ønsk dere en Samsonite! Min mor har jobbet på flyplass i 30 år, og fikk ifjor inn sin første Samsonite som var blitt skadd under transport. Den var vel 25-30 år gammel. Daglig renner det inn med billigkofferter med ødelagte hjul, håndtak som løsner, bakplater som knuser, glidelåser som blir ødelagt, osv. Men Samsoniten kan du regne med å ha i 20-30 år. Hardplast er best etter min mening, det beskytter innholdet mye bedre og selve kofferten er mer solid. Det betyr altså at du kan sende knuselige ting som vinflasker o.l. i kofferten, noe som er veldig greit når man ikke lenger kan ha slikt i håndbagasjen. Ulempen med kofferter i hardplast er at de veier mer, så av 20 kilo tillatt bagasje er gjerne 5 kilo koffertens egenvekt. Men det synes jeg faktisk er verdt å leve med når man har en solid koffert man kan stole på, og som beskytter tingene dine godt. Så kan man heller kjøpe seg en billig bag til de turene man må ha mer med seg (eller betale for å sende en ekstra koffert). Jeg har for øvrig sett billige hardplastkofferter med egenvekt på 9,5 kilo... Så det er viktig å sjekke vekta før man bestemmer seg. Det er sikkert denne du har sett: Cosmolite Den veier 3,5 kilo og er nok den absolutt letteste hardplastkofferten som fins, i tillegg til at den, i kraft av å være en Samsonite, er svært solid, tåler juling og holder i evigheter. Et par andre fordeler med Samsonite er at om et håndtak eller et hjul skulle bli ødelagt, så kan du enkelt bestille nytt fra Samsonite og montere på selv. Og at alle Samsoniter har TSA-lås: det innebærer at du kan bruke koffertens kodelås for å hindre at noen skal kunne snike i kofferten din når du ikke har den under oppsikt, men det gir likevel de ansatte i tollen mulighet til å åpne kofferten din med en egen masterkey uten å ødelegge låsen, slik at om kofferten din skulle virke mistenkelig og må sjekkes, slipper du å få tilbake en ødelagt koffert. TSA er obligatorisk for å reise til USA, i tollen der tas en viss mengde kofferter ut til stikkprøver, og om de er låst med en lås som ikke er TSA, brytes de opp. Selv har jeg denne, som veier 4,6 kg og er en del hardere (=enda bedre beskyttelse for innholdet), den er bare et par år gammel, men har allerede vært med på 15-20 langturer rundt omkring i verden. Nå ser den ikke helt vakker ut på utsiden lengre, men den er fantastisk solid. Aeris Når det gjelder å kjenne igjen kofferten på båndet - ikke ønsk dere mørk rød Aeris, det har "alle". Men dere kan også gjøre det lettere for dere selv ved å sette på solide klistremerker, bruke bagasjestropp med spesielle farger, og henge på en solid navnelapp på kofferten. Det er uansett viktig å merke kofferten med navn og telefonnummer, både utenpå og inni! Når kofferter forsvinner, er det som regel fordi navn og flightnummer har falt av. Spesielle navnemerker fins på koffertbutikker og flyplasser, eller de kan gjerne syes selv.
SmallTalk Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Selv har jeg denne, som veier 4,6 kg og er en del hardere (=enda bedre beskyttelse for innholdet), den er bare et par år gammel, men har allerede vært med på 15-20 langturer rundt omkring i verden. Nå ser den ikke helt vakker ut på utsiden lengre, men den er fantastisk solid. Aeris Samboeren har denne i mørk rød, og vi har hittil ikke sett en lik. Jeg skal ha meg en sånn en jeg også, men jeg vil ha sjokoladebrun. Uansett så er det forholdvis enkelt å gjøre en koffert lett gjenkjennelig. Fest på bamseer eller sløyfebånd, eller teip på navnet ditt over hele kofferten. Det er mye man kan gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå