Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal (som så mange andre) starte et nytt og bedre liv i år!;)

Akkurat som i fjor, året før der og året før der igjen! Men nå MÅ jeg! Målet er jo da å slanke meg og komme i god fysisk form! Men for å klare det så tror jeg nok jeg trenger noe morsom trening! Treningssenter er ikke aktuelt siden ingen vil være med meg.. Også vil jeg komme i litt bedre form før jeg tør:p

Så da lurer jeg på om noen har noen treningsspill å anbefale? Til Wii eller Xbox.. Har Wii Fit, og skal bli litt flinkere til å bruke det. Men synes det er mye balanse, yoga osv og ikke så mange øvelser jeg føler jeg blir sliten av.

Tenkte litt på EA Sports Active 2, noen som har prøvd det? Eller Zumba Fitness til xbox Kinect?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er treningsenter så uaktuelt? De fleste sentere (som elixia og sats f.eks) har mange morsomme timer du kan melde deg på. Begge to har Zumba også

Skrevet

Hvorfor er treningsenter så uaktuelt? De fleste sentere (som elixia og sats f.eks) har mange morsomme timer du kan melde deg på. Begge to har Zumba også

Er verken Sats eller Elixia her.. Men de har vel zumba og mye annet på de treningssenterene som er her da! Vel, jeg liker ikke å skulle trene alene (skjønner at jeg ikke blir alene da, men uten noen jeg kjenner).Og akkurat nå føler jeg meg i så dårlig form at jeg vil komme litt i gang før jeg eventuelt begynner på et senter. Mulig jeg er rar men:)

Skrevet

Prøvd wii fit?

Er kjempe gøy, jeg har gått ned ca 13vbkilo siden i sommer, med kost endring og Wii fit plus :rødme:

Skrevet

Prøvd wii fit?

Er kjempe gøy, jeg har gått ned ca 13vbkilo siden i sommer, med kost endring og Wii fit plus :rødme:

Så flink du har vært da, grattis!:) Håper jeg klarer å være like flink.. Ja, jeg har Wii Fit! Er morsomt det, men jeg kunne tenke meg noe mer aerobic, zumba eller noe sånn. Men har planer om å bruke Wii Fit mer og, kjenner den rockeringen!:) Hva slags øvelser bruker du mest?

Skrevet

Your Shape til Xbox360 er visstnok veldig bra. Har ikke prøvd det selv, men har en venninne som anmelder dataspill. Men da må du investere i Kinect.

Har Wii Fit selv, men nå er det lenge siden sist... Jeg synes det for så vidt blir litt mye lek og litt lite trening med akkurat den. Er ikke noen fan av yogadill heller. Rockeringen er favoritt :D

Skrevet

Wiifit er jo greit, men det er litt lange pauser, og pulsen kommer aldri opp synes jeg da.

Men jeg prøvde JustDance til Wii og dèt var aerobic det! Svettet som aldri før og ble faktisk mye mer sliten av "just sweat" settingen enn jeg blir av Zumba-timene på treningssenteret. :)

Skrevet

Jeg har også Wii Fit og kan være enig at det kan bli litt mye yoga og balanse. Morsomt det, men man får ikke opp pulsen noe særlig. Har EA sports active til Wii'en og synes den er ganske bra.

I tillegg til rockering på Wii Fit Plus er boksing-øvelsen veldig bra. Den blir man sliten og svett av hvis man holder på en halvtime. Hos meg går det mest i boksing og rockering.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Jeg har kinect og tenkte å komme meg på en butikk å kjøpe et treningsprogram til det. Kanskje jeg rekker det i morra? skal gi tilbakemelding på hvordan jeg synes det er!

Skrevet

åå dette lurte jeg også på!har såå lyst på kinect og det your shape-spillet...*løper og kjøper*

kansje man klarer å holde nyttårsforsettet med å bli flinkere til å trene dette året,da :gjeiper:

• 2 uker senere...
Gjest Mauna Lee
Skrevet

Nå har jeg spilt Your Shape Fitness evolved til kinect i noen dager, og jeg er ganske imponert. Jeg har riktignok ikke så mye peiling på trening at jeg kan avgjøre om spillet er bra eller ikke, men jeg blir både sliten, støl og svett... og føler meg bra etterpå!

Tommel opp for spillet!

Riktignok synes jeg det blir litt mye styrkeaktige øvelser, så etterhvert skal jeg nok belønne meg med zumba fitness også, bare for å få enda mer variasjon i treningen (og i musikken).

Skrevet

Hva slags øvelser bruker du mest?

Var ikke meg du spurte, men svarer allikevel, siden mange her sier de ikke blir slitne/ikke får opp pulsen med wii fit.(enten er dere i veldig god form, eller så har dere ikke fått åpnet de øvelsene som trener dere ennå)

Jeg bokser (den 10 minutteren)

Jeg løper (gjerne den lengste ruten)

Jeg rokkeringer (gjerne den 6 minutteren)

Disse gjør at jeg blir anpusten og svett så det holder.

Når det gjelder styrketrening har jeg fått åpnet opp såpass mange repitisjoner der, at jeg kan holde på til jeg ikke greier mer.

Nei, det er nok ikke som å trene med Jillian Michaels, men jeg synes det er en strålende (og effektiv) måte å trene hjemme på. I tillegg til at jeg blir veldig inspirert av den bodytest-grafen som viser meg vektnedgang :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har xbox kinect og EA Sports Active 2.

Jeg har trent på det i ca 10 uker, 2-4 ganger i uka.

Jeg har ikke gått ned all verdens, men det er ikke så rart for jeg har fått en hel del muskler gitt. Blitt mye strammere og sprekere og føler meg så mye bedre.

Jeg vil gjerne anbefale spillet!

Det er en fordel om du har muligheten for å ha det "stående klart". Jeg har et eget rom med TV, der skoene står klare og jeg kan egentlig bare gå rett inn og trene. Dette for at jeg ikke skal finne noen unnskyldninger til ikke å trene. Nå, etter å ha holdt på en stund syns jeg det er så gøy at jeg overhode ikke finner på unnskyldninger lenger. Blir grinete om jeg ikke får trent på et par dager....

Jeg betalte totalt ca 2.700,- for xboxen med kinect samt spillet. Det er det vel verd for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...