Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg går nå på siste året på utdannelsen min. Det som er problemet er at jeg har stryki i ett fag som jeg skal begynne å ta opp igjen fra høsten av. (Det faget går over 2 år) I det faget er det også obligatoriske forelesninger (en-to dager i uka). Jeg bor aleine, foreldrene mine har like dårlig råd og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal jo ikke ha mer studielån nå, og er avhengig av nesten 100% stilling i en jobb fra mai-juni. Hva i all VERDEN skal jeg gjøre? kan jo ikke få en jobb også si "Du sjefen, jeg må ha fra hver tirsdag forresten!" Noen som har noen råd?

Håper dere skjønte problemstillinga mi ;) Jeg er midlt sagt frustrert og ligger oppe og bekymrer meg om nettene for hvordan jeg skal klare det og hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hmm skjønner at du er bekymret. kan du ikke f.eks søke på en 80% stilling, har flere venniner som gjør det. altså jobber 4 dager i uken fordi de f.eks mangler et fag.? Det kommer jo også an på hva du har studert? du kan nok ik jobbe 100% fordi du har jo obligatoriske timer.

Gjest Gudinna
Skrevet

hmm skjønner at du er bekymret. kan du ikke f.eks søke på en 80% stilling, har flere venniner som gjør det. altså jobber 4 dager i uken fordi de f.eks mangler et fag.? Det kommer jo også an på hva du har studert? du kan nok ik jobbe 100% fordi du har jo obligatoriske timer.

Takk for svar! :) Ja, en 80% stilling passer bra. Men da må jeg jo skrive i søknaden at "jeg kan jobbe alle dager borsett fra feks tirsdag og torsdag, da har jeg forelesninger jeg må følge" Går det an??

Gjest Gudinna
Skrevet

Var ikke meninga å poste anonymt i stad ;)

AnonymBruker
Skrevet

hmm, det vennina mi gjorde var å sende søknad, men si i intervjuet at hun bare kunne jobbe 75%. dette var greit for dem. Jeg har også gjort slikt faktisk. Søkte på en 100% stilling, men spurte på intervjuet om jeg kunne jobbe 3 dager.. det gikk også bra. trengte ikke å oppgi noe grunn. Så tror det skal gå bra:D

Gjest Gudinna
Skrevet

hmm, det vennina mi gjorde var å sende søknad, men si i intervjuet at hun bare kunne jobbe 75%. dette var greit for dem. Jeg har også gjort slikt faktisk. Søkte på en 100% stilling, men spurte på intervjuet om jeg kunne jobbe 3 dager.. det gikk også bra. trengte ikke å oppgi noe grunn. Så tror det skal gå bra:D

Ok, da skal jeg også gjøre det! :) Så får jeg håpe det går bra. Hvis ikke får jeg få dagpenger av nav i mellomtida :P

AnonymBruker
Skrevet

Ok, da skal jeg også gjøre det! :) Så får jeg håpe det går bra. Hvis ikke får jeg få dagpenger av nav i mellomtida :P

Som student har du vel ikke rett på dagpenger?

Uansett ville jeg ikke skrevet det så klart i søknaden som du foreslo her oppe, hadde heller tatt det opp på intervju. Å stille for mye krav før du i det hele tatt vet om du er aktuell for stillingen tar seg neppe særlig godt ut. Det er jo også en mulighet å søke på stillinger som går på skift - da er det lettere å flekse.

Men skal du holde på med dette i to år? Har du ikke tatt noe tidligere av det obligatoriske? Hvorfor har du ikke begynt å ta opp faget på nytt tidligere? Å holde på med å ta opp ett eneste fag i to år etter at studiet egentlig er avsluttet tar seg ikke særlig bra ut.

Skrevet

Men om du har styke på eksamen så har du vel gjort unna det obligatoriske, og du treng berre ta opp att eksamen? Altså ikkje gå på forelesningane? Det var det som var vanleg før i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...