Cæm Skrevet 6. januar 2011 #1 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg har Mac, og en ekstern harddisk (My passport). Men når jeg plugger hardisken inn, så får jeg jo opp alt som er på den. Men jeg får ikke til å legge til eller slette ting der. Har jo lagt inn musikk der før. Og jeg har lagt inn andre ting fra pc'er. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Del Skrevet 6. januar 2011 1) Disken er montert som kun lesbar, noe som gjør at du kan se og kopiere innhold fra den, men ikke redigere/slette. 2) Siden det fungerer å legge til innhold fra pc, tyder det på at det er ntfs filsystem på den. OS X har per i dag kun lesestøtte for Windows ntfs partisjoner (harddisker). Løsning: sjekke en gang til for sikkerhets skyld at det fungerer å kopiere dit på pc. Høyreklikk og sjekk om det står noe om "ntfs" under properties, da er du sikker. Så må du bruke en fat32 partisjon som både windows og mac kan gjøre endringer på. google på create fat32 partition e.l. Men husk å ta back up av din eksterne harddisk før du gjør slike endringer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 7. januar 2011 #3 Del Skrevet 7. januar 2011 1) Disken er montert som kun lesbar, noe som gjør at du kan se og kopiere innhold fra den, men ikke redigere/slette. 2) Siden det fungerer å legge til innhold fra pc, tyder det på at det er ntfs filsystem på den. OS X har per i dag kun lesestøtte for Windows ntfs partisjoner (harddisker). Løsning: sjekke en gang til for sikkerhets skyld at det fungerer å kopiere dit på pc. Høyreklikk og sjekk om det står noe om "ntfs" under properties, da er du sikker. Så må du bruke en fat32 partisjon som både windows og mac kan gjøre endringer på. google på create fat32 partition e.l. Men husk å ta back up av din eksterne harddisk før du gjør slike endringer! Lurer på om denne fikser biffen? Desverre vil ikke windows formatere fat32 partisjoner større enn 32GB. Tror ikke mac har noen sånne begrensninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæm Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg fikk denne harddisken med da jeg kjøpte Macen, så det er jo merkelig om det ikke skulle funke .. Kan jeg montere den slik at jeg kan redigere og slette da? Nedfall: Fikk bare opp et tekstdokument når jeg lastet ned det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 7. januar 2011 #5 Del Skrevet 7. januar 2011 Nedfall: Fikk bare opp et tekstdokument når jeg lastet ned det der. Snodig.. Vel, her er en direkte link. Har ikke testet programmet selv, bare googlet meg fram til det. NB! Skal du formatere disken, må du være sikker på at du har tatt backup av alt som ligger på den først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæm Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg trenger ingenting av det som er på den, så det går greit : -p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 7. januar 2011 #7 Del Skrevet 7. januar 2011 Det programmet "Nedfall" linker til kan du ikke bruke. Det er en exe-fil. Altså for PC, ikke Mac. Hvis ikke du trenger noe av innholdet på harddisken, går du i mappa; programmer>verktøy>diskverktøy og åpner det. Så velger du den eksterne disken i listen du da får til venstre. Velg å formattere den som "Mac OS Extended" og gi den et navn. Vips så er den Mac formatert og klar til bruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæm Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 7. januar 2011 ...og hvordan formaterer jeg den til det da? : -p Jeg finner den i listen der, men så kommer jeg ikke lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæm Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 7. januar 2011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæm Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 7. januar 2011 Der står det at den ikke kan formateres :S Hva er det for noe tull da? :kjefte: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 8. januar 2011 #11 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg ser du har markert "320gb wd harddisk" eller noe sånt...marker heller "my passport" (den under) og velg slett ( til høyre for førstehjelp) og så formattere den som Mac osx extended Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæm Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 8. januar 2011 Sånn jaaa :D Nå funker det vettu! Tusen takk :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 8. januar 2011 #13 Del Skrevet 8. januar 2011 Det programmet "Nedfall" linker til kan du ikke bruke. Det er en exe-fil. Altså for PC, ikke Mac. ..må lære meg å lese bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå