Gå til innhold

Mister man mobilnummeret sitt om man sier opp sitt Tele2-abonnement?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bytte mobiloperatør til Tele 2, men inne på spørsmål & svar-sidene deres virker det som om en mister mobilnummeret sitt dersom en bytter til en annen leverandør etter å ha brukt dem.

Kan det stemme? Her er en link til sida, i tilfelle noen er flinkere til å trekke ut mening fra tekst enn det jeg er.

Tele 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å videreføre nr sitt til et nytt selskap.

Gjest Mahareth
Skrevet (endret)

Neida :) Det som stod var at om du sier opp abonnementet hos tele2 FØR du inngikk et nytt med en annen operatør mistet du telefonnummeret ditt. Hvis du inngår en ny avtale med noen andre uten å si opp først, så ordner de opp med tele2 for deg og viderefører ditt nr :)

Endret av Mahareth
Gjest Applestore
Skrevet

Så man kan bare ta kontakt med tele2 også ordner de alt sammen for deg?

Gjest Mahareth
Skrevet

Den operatøren du bytter til ordner det for deg. Altså, har du tele2 og vil bytte til chess, ring chess først og snakk med dem. Ikke ring tele2 og si opp. Den du snakker med hos den nye operatøren vil kunne fortelle deg hva du må gjøre :)

Gjest Applestore
Skrevet

så for min del må jeg da ringe til tele 2, siden jeg har telenor nå. Takk for hjelp :)

Skrevet

Trenger ikke ringe engang, du kan bare bestille abonnement på nettsidene og krysse av for at du ønsker å portere nummeret ditt.

Skrevet (endret)

Nei, man mister ikke sitt nummer. Operatøren du skal over til sørger for at abonnementet ditt blir sagt opp hos Tele 2, og det som da vil skje er at nummeret ditt blir portert over til ny operatør. Du trenger ikke å ringe Tele 2, kun den nye operatøren.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...