Gå til innhold

Kleskode på treningssenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser treningssenteret mitt har fått opp postere hvor det står at det ikke er lov å trene i singlet, er dette vanlig og hvorfor i all verden er det ikke lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov på mitt heller. Det er pga hygiene.. Svette skuldre mot apparater er ikke så digg :)

Skrevet

Man vasker jo av apparatene etter bruk, de fleste senter har vel regelverk i forhold til det. Unødvendig å forby bruk av singlet av den grunn da.

Skrevet

Man vasker jo av apparatene etter bruk, de fleste senter har vel regelverk i forhold til det. Unødvendig å forby bruk av singlet av den grunn da.

Ja, det er et regelverk for det. Derfor ønsker de også å ha dette inn i et regelverk, ettersom den første regelen tydeligvis ikke funket. Hvor vanskelig er det å ta på seg en t-skjorte eller tynn genser når man er i kontakt med apparater?

• Liker 4
Skrevet

Endelig noen som har skjønt det. Det er ofte jeg er på senteret å trener her borti gata, hvor jeg alltid ser litt større kvinner med en pupp halvveis hengende ut av den oversized singleten.

Jeg ser heller ikke problemet med å ha ei t-sjorte istedet for en singlet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet med å ha ei t-sjorte istedet for en singlet.

Kommer an på. Personlig synes jeg t-skjorte er noe dritt å bruke når jeg skal trene benkpress. Glir så lett ned fra oppspennet, ødelegger alt :jolie:

Skrevet

Kommer an på. Personlig synes jeg t-skjorte er noe dritt å bruke når jeg skal trene benkpress. Glir så lett ned fra oppspennet, ødelegger alt :jolie:

Man kan bruke en singlet under t-sjorta ;) så glir den ikke.

Skrevet

Man kan bruke en singlet under t-sjorta ;) så glir den ikke.

Nei. Poenget er at jeg må ha bar hud på skuldre og trapezius, så jeg sitter fast i benken :) Men jeg har jo ikke noe problemer med det der jeg er nå, styrkeløftere får lov å grise med alt, både magnesium, talkum og svette ;)

Skrevet

Jeg bruker singlet 3 ganger i året når jeg trener.. Er behagelig å gå med.. og så er det jo ikke feil å brife litt med heller. Stappe en fing i munnen, mens du flexer litt med andre armen.. og ser dumt på et eller annet deilig kvinnemenneske.. *vriinsk*

Men det blir jo like mye gris med vanlig t-skjorte som med singlet... Altså.. De fleste svetter jo GJENNOM t-skjortene uansett.

Dessuten er ryggen min alt for bred til at det blir noe gris på apparatene med singlet uansett.

Liker å ha friheten til å gå med HVA jeg vil, NÅR jeg vil!

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Syns det er en dum regel. For det første så svetter man jo gjennom klærne uansett som noen andre her nevnte. For det andre så er det faktisk greit å se hvordan musklene arbeider mens man gjør en øvelse. Dette for å få en bedre forståelde for øvelsen og for at en selv og evt PT kan se etter at man gjør det riktig.

Jeg vet at på SATS så innførte de kleskoder for at ikke det skulle bli kroppsfiksering og at folk skulle føle seg ukomfortable, kanskje det har noe med det å gjøre?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er kleskode på mitt treningssenter, og jeg bryr meg egentlig lite siden jeg kun løper på mølle på treningssenteret. Men jeg prøver å holde meg til t-skjorte siden de fleste gjør det. Aldri fått noe tilsnakk om jeg glemmer meg.

Skrevet

Håper alle som syns denne regelen er så dum tørker av apparatene sine etter seg?

• Liker 3
Skrevet

Håper alle som syns denne regelen er så dum tørker av apparatene sine etter seg?

Ja. Og jeg håper alle med svette t-skjorter også tørker etter seg :)

• Liker 2
Skrevet

Håper nå at alle tørker av apparatene etter bruk uansett jeg..

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vasker alltid apparatet jeg bruker både før og etter bruk, så for min del hadde det ikke vært noe problem at andre gikk rundt i singlet.

Men det burde for faen være påbudt med treningsbh! Får helt angst av å se på alle jentene som løper på tredemølla med puppene hoppende og sprettende. For ikke å snakke om hvor dumt det ser ut når de trener styrke.

(meeen jeg vet at ganske mange menn er så uenige med meg som det går an å bli, haha! :skratte: )

Skrevet

Men gjelder denne kleskoden på Sats? Jeg har trent i singlet mange ganger der uten å få tilsnakk. Veldig mange andre som gjør det samme..

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at en del treningssentre har kleskoder har ingenting med svette å gjøre, men at de ikke ønsker ett overdrevent kroppsfokus, hvor folk flyr halvnakne rundt og flesker muskler.

• Liker 2
Skrevet

Men gjelder denne kleskoden på Sats? Jeg har trent i singlet mange ganger der uten å få tilsnakk. Veldig mange andre som gjør det samme..

Jeg har også vært på Sats uten å få tilsnakk for det.

Skrevet

Er slik regel på treningsstudioet hvor jeg trener også. Men både instruktører,menn,og kvinner bruker singlet. Personlig foretrekker jeg stor t-skjorte når jeg trener. Er egentlig bare en dum regel,man svetter like mye likevel.

Skrevet

Jeg har hørt at noen sentre forbyr trening i singlet fordi de verste kroppsfikserte bolerne ikke gidder være der hvis de ikke kan posere i singletter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...