AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Har skolen lov å nekte elever å være sammen? Sitter her med ei fortvilet datter som blir nektet av skolen å være sammen med en gutt i samme klasse, selv på fritiden. De blir truet med nedsatt orden og oppførselkarakter og kan også bli satt ned i fag. Har de lov til dette? Har blitt forklart at de må gjerne være sammen, men da må en av dem bytte skole, men det vil ikke min datter.
Malum Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Hæ?? Hva har skjedd i forkant av dette oppstyret, da? Jeg ville tatt en telefon til skolen for å høre hva som egentlig har skjedd og hva som er blitt sagt, for det du forteller at din datter har sagt henger ikke på greip i det hele tatt. 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Jaha, dramatiske tenåringer slår til igjen, ser jeg. De er vel tatt på fersken, da. Antagelig flere ganger. Og har fått beskjed om å holde tunger i riktig munn og hender i riktig bukse. 4
Gjest Applestore Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Barneskole? Uansett, det høres jo helt sprøtt ut! Har aldri vært borti noe slikt!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Nei, det er 10.klasse. Har selv fått den beskjeden, så det er ikke en overdramatiserende datter. Rektor har sagt at at elever på samme skole skal ikke ha forhold, at det er ødeleggende for dem og sa noe om at det ikke er sunt hvis de slo opp og mener de er for unge også. Men hva gjør jeg? Har prøvd å snakke med rektor, men hun sier at en regel er en regel og at det ikke er noe å diskutere. Så skola nytter det visst ikke å ta dette opp med. Er det andre man kan gå til eller skal man bare godta slikt?
Just-A-Girl Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Ring skolen og hør deres side av saken Endret 6. januar 2011 av Just-A-Girl 1
Malum Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Dreier dette seg om en offentlig skole, eller er den privat? Evt. en Koran-skole? Endret 6. januar 2011 av Bodillen 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Det høres helt tullete ut i mine ører. Skolen kan ikke nekte elevene hva de skal gjøre på fritiden! Jeg ville ringt skolen!
Gjest Airi Skrevet 6. januar 2011 #11 Skrevet 6. januar 2011 Den samme regelen husker jeg de prøvde å innføre på skolen vår også, da jeg gikk på ungdomsskolen. De kom så klart ingen vei med det. Kjæresteparene forble kjærester, men var ikke så åpne om det på skolen. Skolen har ikke noe de skulle ha sagt om hvem elevene tilbringer fritiden med uansett.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Har skolen lov å nekte elever å være sammen? Sitter her med ei fortvilet datter som blir nektet av skolen å være sammen med en gutt i samme klasse, selv på fritiden. De blir truet med nedsatt orden og oppførselkarakter og kan også bli satt ned i fag. Har de lov til dette? Har blitt forklart at de må gjerne være sammen, men da må en av dem bytte skole, men det vil ikke min datter. HÆÆÆ??? Kødder du? hva har da skolen med dette å gjøre? Jeg husker de hadde en regel på min skole der kjærestepar ikke hadde lov å kysse hverandre på skoleområdet av en eller annen grunn, men det var ingen som sa noe på om noen var kjærester eller blandet seg borti ting utenom skoletid. Endret 6. januar 2011 av BettyBoop28
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 Dreier dette seg om en offentlig skole, eller er den privat? Evt. en Koran-skole? Det er offentlig skole, ja. Alle de involverte er også norsk, om noen skulle lure. hva har da skolen med dette å gjøre? Det samme lurer jeg på. Først lo jeg, da jeg hørte det, men nå er jeg forbanna.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Nei, det er 10.klasse. Har selv fått den beskjeden, så det er ikke en overdramatiserende datter. Rektor har sagt at at elever på samme skole skal ikke ha forhold, at det er ødeleggende for dem og sa noe om at det ikke er sunt hvis de slo opp og mener de er for unge også. Men hva gjør jeg? Har prøvd å snakke med rektor, men hun sier at en regel er en regel og at det ikke er noe å diskutere. Så skola nytter det visst ikke å ta dette opp med. Er det andre man kan gå til eller skal man bare godta slikt? Men hallo det er jo foreldrene som har mest å si her. Om foreldre ikke har problemer med hvem ungene er sammen med så kan jo ikke rektor overprøve foreldrenes ønsker og hva de har bestemt. Ta det opp på foreldremøte og allier deg med andre foreldre. Ikke gi deg. Endret 6. januar 2011 av BettyBoop28
redchilli Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 (endret) jeg ville gått til kommunen med saken! Rektor er sikkert sur fordi han eller hun ikke har draget, så han mener at ingen andre skal få noe utbytte av det hvis de har det! Endret 6. januar 2011 av frk_rastløs
Gjest 010 Skrevet 6. januar 2011 #16 Skrevet 6. januar 2011 Kva med å klage til Skulekontoret i kommunen? Eller ta saken igjennom FAU.
Gjest Applestore Skrevet 6. januar 2011 #17 Skrevet 6. januar 2011 Men skolen har jo hvertfall ingenting med hva man bruker fritiden sin på da!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #18 Skrevet 6. januar 2011 Og nytter ikke noe av det som er foreslått over her; gå til avisa?
Gjesten Skrevet 6. januar 2011 #19 Skrevet 6. januar 2011 Dette har ikke skolen lov til. De får vel bare la være å vise at de er kjærester så lenge de er på skolen, selv om dette er en kjedelig løsning.
Gjest Vettel Skrevet 6. januar 2011 #20 Skrevet 6. januar 2011 Meget kristen rektor/skole/sted...? Aldri hørt om dette før! Og skolen kan iallfall ikke bestemme over elevene på fritiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå