Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. januar 2011 #41 Del Skrevet 7. januar 2011 Det overraskar meg stadig kor mange mennesker, som rett å slett nektar for at det kan foregå noko overnaturleg. Så det skjer ikkje noko overnaturleg, fordi det ikkje finst dokumentasjon på det? Finst kanskje masse dokumentasjon, berre at myndigheitene held det tilbake. *plystre kjenningsmelodien til xfiles* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 7. januar 2011 #42 Del Skrevet 7. januar 2011 - Dei ekte kornsirklane kjem som oftast om natta, når det regnar. På forhånd kan man høyre ein høgfrekvent plystrelyd, og mange påstår at når du går inn i ein heilt fersk kornsirkel, blir man slått av ein "summande" energi, som høyrast og følast som ein høgfrekvent lyd inni øyret. - Pilotar har kunne bekrefte at avanserte kornsirklar har oppstått innan korte tidsrom, som ein halvtime. - Hundar bjeffar masse natta før dei kjem , og om morgonen er sauer og kyr som har opphaldt seg i nærleiken, veldig vanskelige å halde styr på. I tillegg blir dei gjerne ståande saman, så langt frå kornsirkelen som dei kan komme. Og dyr har som kjent ein sjette sans, dei kan sense fare. - Mønstra blir stadig meir intrikate og avanserte. - Pilotar i ultralette mikrofly har måtte foreta nødlandingar, om dei har flydd direkte over ein kornsirkel. I tillegg til at dei øydelegg batteri/batteridreve utstyr. - Kvar sirkel er magnetisert, og befinn seg på ein bestemt plass på dei magnetiske kraftlinjene i jordas magnetfelt. Menneskeskapt? No way. Flere av disse punktene er jo noe som med letthet kan måles og kvantifiseres. Likevel har vi altså ingen pålitelige målinger utført av kompetente personer. Hva sier det deg? Hvor kommer isåfall disse påstandene fra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 7. januar 2011 #43 Del Skrevet 7. januar 2011 *plystre kjenningsmelodien til xfiles* The truth is out there! ..in the fields. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #44 Del Skrevet 7. januar 2011 Du kan komme med so mange kjedelege vitenskapelege fakta, studiar og sitat du berre vil. Kjem ikkje til å forandre trua mi på at det er noko utenomjordisk som har laga desse sirklane. Og der har man basisen bak alle former for tro; en egen evne til å fortrenge virkeligheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raina Skrevet 7. januar 2011 #45 Del Skrevet 7. januar 2011 Og der har man basisen bak alle former for tro; en egen evne til å fortrenge virkeligheten. Fortrenge? Veit du kva som er verkelegheita då, kjære anonyme brukar? Det er vel ingen som veit kva som faktisk er verkeleg eller ikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 7. januar 2011 #46 Del Skrevet 7. januar 2011 Når jeg kjeder meg liker jeg å se: Også følger jeg opp med: Stephen Fry 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 7. januar 2011 #47 Del Skrevet 7. januar 2011 The truth is out there! ..in the fields. Ikke faen om jeg går inn der, da kommer bare maisåkermonsteret å tar meg om ikke de jævla ungene finner meg først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 7. januar 2011 #48 Del Skrevet 7. januar 2011 Fortrenge? Veit du kva som er verkelegheita då, kjære anonyme brukar? Det er vel ingen som veit kva som faktisk er verkeleg eller ikkje. Hm, jo. Faktisk. Litt avhengig av hva som defineres som virkelighet, men det er ikke veldig stort rom for variasjon der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 8. januar 2011 #49 Del Skrevet 8. januar 2011 Hm, jo. Faktisk. Litt avhengig av hva som defineres som virkelighet, men det er ikke veldig stort rom for variasjon der. Nemlig. Hva skjedde egentlig med "You are NOT entitled to your own facts!"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 8. januar 2011 #50 Del Skrevet 8. januar 2011 I reject your reality and substitute my own. -Adam Savage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart Frue Skrevet 8. januar 2011 #51 Del Skrevet 8. januar 2011 Det er ikke så lenge siden det var et program om dette på tv.... hvor det viste seg at det var et par karer (i england dette) som hadde det moro med å lage kornsirkler med enkle midler. Det er latterlig enkelt... de holdt på å le seg ihjel av alle forståsegpåerne som var der ute i åker'n med måle-apparatene sine. Utrolig at noen tror på at noe annet enn mennesker har laget disse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. januar 2011 #52 Del Skrevet 9. januar 2011 I reject your reality and substitute my own. -Adam Savage Akkurat, ja. Jeg hadde det jo rett under nesen hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m74 Skrevet 2. februar 2011 #53 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg synes av en eller annen grunn at dette er litt interessant. Dette er ikke noe jeg har tenkt mye på og studert grundig. SÅ vidt jeg skjønner er det veldokumentert at mange (de fleste?) kornsirkler er laget av mennesker. Jeg regner også med at det finnes fotodokumentasjon på kornsirkler hvor man ikke har kunnet dokumentere at mennesker står bak. Så kan man jo alltids spekulere litt: Jeg er helt sikker på at det finnes ting i verden som vi (ennå) ikke forstår fullt ut. Det virker da ikke helt umulig å forestille seg at det finnes naturlige fenomener som kan bøye korn. Kanskje sjeldne kombinasjoner av krefter vi kjenner til (magnetisme eller stråling eller hva det nå skulle være for noe) eller rett og slett ting vi ennå ikke kjenner til fordi det opptrer sjelden f.eks. Ulike faktorer som opptrer i samspill kan gi årsakssammenhenger som er vanskelige å forstå. Det finnes jo en del påfallende symmetriske og avanserte mønstre i naturen. De fleste er vel enig om at snøfnugg oppstår naturlig. Det er ganske utrolig når man ser dem. Kan symmetriske former oppstå i smått kunne det vel oppstå i større skala også? Så kunne man jo videre spekulere på om hvorfor det skulle bli vanligere over tid. Det finnes jo en rekke ting på jorden som forandrer seg. Polvandring og økt bruk av kunstgjødsel er to ting jeg kommer på i farten. Temperatursvingninger er også noe. Det er ikke umulig å tenke seg at endring et sted fører til at effekten av noe annet endrer seg. ... tja. Jeg lanserer altså ikke noen forklaringsmodell på kornsirkler. Hvilke variabler det skulle kunne være og hvordan de måtte virke sammen får noen andre finne ut av. Jeg blir bare litt motløs av folk som tilsynelatende ser ut til å mene at vi vet alt, og bare det vi har dokumentert at finnes finnes. Jeg kjenner som sagt ikke filla til fenomenet kornsirkler. Men jeg lurer litt på hvor vi hadde vært i dag hvis vitenskapen aldri hadde vært nysgjerrig og evnet å tenke ut av boksen. Det er jo ikke slik at vi beviser at noe ikke finnes gjennom å dokumentere at det finnes mye av noe annet. Jaja. Nok for i kveld. Jeg får gå og ta på meg flammesikker dress. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 3. februar 2011 #54 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg synes av en eller annen grunn at dette er litt interessant. Dette er ikke noe jeg har tenkt mye på og studert grundig. SÅ vidt jeg skjønner er det veldokumentert at mange (de fleste?) kornsirkler er laget av mennesker. Jeg regner også med at det finnes fotodokumentasjon på kornsirkler hvor man ikke har kunnet dokumentere at mennesker står bak. Så kan man jo alltids spekulere litt: Jeg er helt sikker på at det finnes ting i verden som vi (ennå) ikke forstår fullt ut. Det virker da ikke helt umulig å forestille seg at det finnes naturlige fenomener som kan bøye korn. Kanskje sjeldne kombinasjoner av krefter vi kjenner til (magnetisme eller stråling eller hva det nå skulle være for noe) eller rett og slett ting vi ennå ikke kjenner til fordi det opptrer sjelden f.eks. Ulike faktorer som opptrer i samspill kan gi årsakssammenhenger som er vanskelige å forstå. Det finnes jo en del påfallende symmetriske og avanserte mønstre i naturen. De fleste er vel enig om at snøfnugg oppstår naturlig. Det er ganske utrolig når man ser dem. Kan symmetriske former oppstå i smått kunne det vel oppstå i større skala også? Så kunne man jo videre spekulere på om hvorfor det skulle bli vanligere over tid. Det finnes jo en rekke ting på jorden som forandrer seg. Polvandring og økt bruk av kunstgjødsel er to ting jeg kommer på i farten. Temperatursvingninger er også noe. Det er ikke umulig å tenke seg at endring et sted fører til at effekten av noe annet endrer seg. ... tja. Jeg lanserer altså ikke noen forklaringsmodell på kornsirkler. Hvilke variabler det skulle kunne være og hvordan de måtte virke sammen får noen andre finne ut av. Jeg blir bare litt motløs av folk som tilsynelatende ser ut til å mene at vi vet alt, og bare det vi har dokumentert at finnes finnes. Jeg kjenner som sagt ikke filla til fenomenet kornsirkler. Men jeg lurer litt på hvor vi hadde vært i dag hvis vitenskapen aldri hadde vært nysgjerrig og evnet å tenke ut av boksen. Det er jo ikke slik at vi beviser at noe ikke finnes gjennom å dokumentere at det finnes mye av noe annet. Jaja. Nok for i kveld. Jeg får gå og ta på meg flammesikker dress. Inntil man har håndfaste bevis på at mennesker ikke lager dem, så vil jeg anta at Occam's razor gjelder også her. Vi vet at mennesker lager kornsirkler, og har gjort det helt siden de første observasjonene, ogat de progressivt har endret seg i takt med teknologiske fremskritt som kan brukes til å lage kornsirkler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. februar 2011 #55 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Inntil man har håndfaste bevis på at mennesker ikke lager dem, så vil jeg anta at Occam's razor gjelder også her. Vi vet at mennesker lager kornsirkler, og har gjort det helt siden de første observasjonene, ogat de progressivt har endret seg i takt med teknologiske fremskritt som kan brukes til å lage kornsirkler. Occams rakekniv, Occams målebånd, Occams PDA, Occams nattsynbriller og Occams trakkeplanke. Endret 3. februar 2011 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 3. februar 2011 #56 Del Skrevet 3. februar 2011 Occams rakekniv, Occams målebånd, Occams PDA, Occams nattsynbriller og Occams trakkeplanke. Det enkleste er det beste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #57 Del Skrevet 10. februar 2011 jeg synes det er rart hvordan noen så bastant avviser at ingenting overnaturlig finnes, er det så viktig å raskt avvise alt som kan komme i konflikt med den oppfatningen man har dannet seg av verden og at man forstår den fullt ut? Når man stripper vekk alt annet, vet vi jo ikke engang hvorfor vi er her, ingen vet hva som skjer etter døden, vi vet ikke om det finnes liv andre steder osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. februar 2011 #58 Del Skrevet 11. februar 2011 jeg synes det er rart hvordan noen så bastant avviser at ingenting overnaturlig finnes, er det så viktig å raskt avvise alt som kan komme i konflikt med den oppfatningen man har dannet seg av verden og at man forstår den fullt ut? Når man stripper vekk alt annet, vet vi jo ikke engang hvorfor vi er her, ingen vet hva som skjer etter døden, vi vet ikke om det finnes liv andre steder osv osv. Men vi vet at den beste forklaringer på kornsirkler er "nerds at play". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 30. mars 2011 #59 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg tror ikke kornsirklene er hverken menneskeskapte eller utenomjordiske. Jeg tror de oppstår helt naturlig, pga. kulelyn. Jeg skjønner ikke hvorfor kulelyn-teorien aldri kommer opp i kornsirkeldebattene? At kornsirkler dannes av kulelyn forklarer hvorfor de kan oppstå på kort tid. Og hvorfor kornsirkler ofte oppstår i det samme området over tid. Ja, kornsirklene er ofte svært vakkert utformet, men dette er da også helt naturlig, ettersom naturen bruker symmetri som grunnprinsipp. Det krever mindre energi i frembringe noe som er symmetrisk enn noe som er asymmetrisk. Kulelyn må jo også forholde seg til energilovene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 31. mars 2011 #60 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg tror ikke kornsirklene er hverken menneskeskapte eller utenomjordiske. Jeg tror de oppstår helt naturlig, pga. kulelyn. Jeg skjønner ikke hvorfor kulelyn-teorien aldri kommer opp i kornsirkeldebattene? At kornsirkler dannes av kulelyn forklarer hvorfor de kan oppstå på kort tid. Og hvorfor kornsirkler ofte oppstår i det samme området over tid. Ja, kornsirklene er ofte svært vakkert utformet, men dette er da også helt naturlig, ettersom naturen bruker symmetri som grunnprinsipp. Det krever mindre energi i frembringe noe som er symmetrisk enn noe som er asymmetrisk. Kulelyn må jo også forholde seg til energilovene. Jaja. Vi har eksempler på at mennesker godt kan lage både enkle og kompliserte kornsirkler på relativt kort tid. De mest kompliserte tar nødvendigvis lengre tid, og ingen har heller dokumentasjon på at disse har oppstått spontant. At kornsirkler oppstår i samme området kan vel også styrke argumentet om at det er lokale skøyere på ferde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå