Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #1 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har så masse hobbysaker liggende. Stort sett stuet inn i en kjøpmannsdisk, der jeg ikke finner igjen noe som helst. Nå trenger jeg ideer, slik at jeg får orden på alle småtingene som bør være tilgjengelig. Det jeg har er: små og store bokser med maling, pensler, tegnesaker, leire, cernit (i små pakker), strikkegarn, heklegarn, strikkepinner og heklenåler, broderingsting, vannfarger, diverse stoffrester, limtuber, sysaker, gips osv. Altså masse små ting som lett blir borte i en skuff. Jeg kan ikke ha et høyt møbel, for takhøyden der dette skal oppbevares er ikke noe å skryte av. Rommet brukes også som gjesterom, så jeg vil helst ha noe som ikke er helt åpent, slik at det ser rotete ut. Det bør heller ikke koste så mye. Noen som har ideer til meg?
Suzy Skrevet 20. oktober 2003 #2 Skrevet 20. oktober 2003 Hva med å prøve å få tak i en sånn som bestemor hadde hengende på veggen til å ha mel, sukker og andre tørrvarer i?? De er snertne å se på (fins i nye utgaver hos mange kjøkkenforhandlere) og har plass til mye småtteri For de større tingene ville jeg nok ha bevilga meg en lav Billy-reol fra Ikea og kjøpt dører til den slik at ikke alt måtte ligge åpent... Burde forøvrig følge mine egne råd for det er mye uorden i mine hobbysaker også... Suz
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #3 Skrevet 20. oktober 2003 Mener du en sånn hylle med "skuffer" som har håndtak? Kunne faktisk ha tenkt meg en sånn på kjøkkenet også, jeg :oops: Hvor får jeg tak i slike da? Tror ikke at det golder med EN lav Billyhylle, men jeg kunne kanskje hatt 2? Eller så har jeg jo kjøpmannsdisken i tillegg da.
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #4 Skrevet 20. oktober 2003 Fikk pluteselig en god idè :D De har sånne trådkurvet til å henge på innsiden av dørene på kjøkkeninnredningen på IKEA! Smale kurver som passer perfekt til små malingsbokser! Disse kan skrues rett i dørene eller festes på skinner inni skapet. Men jeg trenger fortsatt ideer altså. Har masse å få på plass!
Suzy Skrevet 20. oktober 2003 #5 Skrevet 20. oktober 2003 Berdre med hyller enn sånne dumme kjøpmannsdiskskuffer som ikke går helt ut og...knurr... (Har en kjøpmannsdisk jeg hater sjøl...) Hm.. du får sånne på Norema ivertfall og ja det er sånne med håndtak jeg tenker på! Antagelig lurest å ringe dem for å høre hvor mye de eventuelt vil koste. De er superkule og jeg kunne også godt tenkt meg slike på kjøkkenet :D Suz
Fakse Skrevet 20. oktober 2003 #6 Skrevet 20. oktober 2003 Du snakker med et bibliotek, og får tak i en gamme katalog-komode (en slik de hadde kortene med oversikt over bøker i før de la alt inn på pc. Du tar ut kortene (dersom de følger med) og bruker dem til huskelister o.l. Du lager bunn av kryssfiner eller andre tynne treplater. Du skriver lapp på alle de små skuffene om hva som er i dem. Du systematiserer dem alfabetisk, om du er av den typen... Perfekt oppbevaring for småting!
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #7 Skrevet 20. oktober 2003 På min kjøpmannsdisk kan man ta skuffene helt ut. Ganske praktisk. Kan ta med hele "strikkeskuffen" ned i stua liksom. Men det er så vanskelig å holde orden i skuffer. Ting flyter liksom sammen. Innbilder meg at sånne kjøkken-hyller på Norema kommer til å koste mer enn jeg har tenkt å bruke på dette.. men jeg kunne fortsatt tenkt meg en sånn på kjøkkenet Kanskje jeg kunne fått tak i en hylle eller to til å henge på veggen og noen små, gjennomsiktige bokser som kan settes inni hyllene? Blir jo samme sak? Må nok på IKEA en dag, ja!
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #8 Skrevet 20. oktober 2003 Du snakker med et bibliotek, og får tak i en gamme katalog-komode (en slik de hadde kortene med oversikt over bøker i før de la alt inn på pc. Du tar ut kortene (dersom de følger med) og bruker dem til huskelister o.l. Du lager bunn av kryssfiner eller andre tynne treplater. Du skriver lapp på alle de små skuffene om hva som er i dem. Du systematiserer dem alfabetisk, om du er av den typen... Perfekt oppbevaring for småting! God idè! Men jeg tviler på at det er fort gjort å få tak i slike kommoder her i Oslo. Så vidt jeg vet går alt på data nå og kommodene er sikkert borte vekk for lenge siden. Kanskje jeg kan finne noe annet som ligner et sted?
Gjest lmari Skrevet 20. oktober 2003 #9 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg ville brukt den kjøpmannsdisken du har, jeg, men sortert alle tingene i isbokser med lokk. (kan jo evt kjøpe noen finere bokser fra Ikea, feks.) Utenpå skrives du med sprittusj hva som er i boksen, feks "perler", "lim", "tråd" osv. Sånn har i hvert fall jeg organisert hobbytingene - da er det lett å finne fram og småtingene passer fint i isbokser. Litt større ting har jeg organisert i bokser fra ikea, også de er merket, og stablet i en Billyhylle.
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #10 Skrevet 20. oktober 2003 Men jeg har ikke plass til alt i kjøpmannsdisken :cry: Det er få hyller i skapet (kunnes selvsagt prøvd å lage flere) og kjøpmannsdisken er fortsatt for liten til alt. Den duger best til å sortere stoffrester og litt større ting.
Tjorven Skrevet 20. oktober 2003 #11 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har akkurat tatt en opprydding i mine hobbyting, og jeg har kjøpt meg en kjellerreol som jeg stabler alt i... Denne er jo ikke så pen å ha til pynt, men men... Det jeg har gjort er å kjøpe esker og bokser på IKEA. de har flotte esker som er greie å stable + fine å skrive utenpå hva de inneholder. Kjekt er det iallfall å sortere skikkelig slik at man har system på hva som er hvor.
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #12 Skrevet 20. oktober 2003 Det største problemet er alle de små delene som er for store for de små skuffene i den fine "ting-og-tang"-kommoden min. Det er en sånn sak til å ha skruer og sånt i med masse gjennomsiktige plastskuffer. Men jeg må nok ha en lav reol md litt større esker i. Og ting må være litt tilgjengelig. Tror at jeg skal kjøpe noen sånne kurvhyller som jeg nevnte over til maling i alle fall. Takk for masse gode tips! Kom gjerne med flere...
Klips Skrevet 20. oktober 2003 #13 Skrevet 20. oktober 2003 Ah, inspirasjon. Og godt å høre at det er fler som drukner i hobbysaker!
Gjest Pjusk Skrevet 20. oktober 2003 #14 Skrevet 20. oktober 2003 Disse gammmeldagse skuffene til mel, ris osv. får du også kjøpt på IKEA (tunge glassskuffer). Kom for noen mnd. siden. Men de er ganske dyre der også, husker jeg ikke feil. Ellers leser jeg denne tråden med stooor interesse!
Suzy Skrevet 20. oktober 2003 #15 Skrevet 20. oktober 2003 Disse gammmeldagse skuffene til mel, ris osv. får du også kjøpt på IKEA (tunge glassskuffer). Kom for noen mnd. siden. Men de er ganske dyre der også, husker jeg ikke feil. Ellers leser jeg denne tråden med stooor interesse! Ahaaa... det var hyggelig kunnskap! Takk Pjusk!!!* Suz :D
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2003 #16 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har fått en god idè! Skal kjøpe 2 lave bokhyller og sette 4 små hjul på hver hylle og hekte dem sammen på den ene siden, slik at de kan skyves sammen og hyllene ikke synes. Sitter på jobb nå, men skal tenke tanken ferdig i kveld!
Suzy Skrevet 21. oktober 2003 #17 Skrevet 21. oktober 2003 Hørtes kjempelurt ut!! Spent på å høre hvordan dette har gått... Suz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå