Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvordan jeg kan lære å variere håroppsettinga mi? Til vanlig går det i en enkel snurr som festes med nåler eller et par klyper, og jeg har lyst til å få til noe annet enn dette.

Håret mitt er ganske langt, når det er lufttørket rekker det ned til midt på puppen omtrent. Det er veldig tykt så selv om det er tynnet ut masse nå så er det bare akkurat så jeg klarer å ta tommel og pekefinger rundt hestehalen. Jeg har fall som går mot krøller i underhåret og nesten rett i overhåret.

Jeg har forsøkt å søke opp diverse tutorials på nett, men når jeg prøver meg f.eks på en hårtopp så ender jeg gjerne med noe som er nesten like stort som hodet mitt :ler: Tohodet troll er ikke helt looken jeg er ute etter...

Ønsker tips til både hverdag og fest, da jeg har en feminin klassisk stil med mye kjoler også i hverdagen. Gjerne "grunnprinsipper" og teknikker for å sette opp sitt eget hår som jeg kan øve meg på for å ha litt variasjonsmuligheter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååh, et sånt problem vil jeg også ha :rødme:

Men kanskje en lavt festet knute kan være noe for deg? Sånn som de gjorde det i riktig gamle dager da damene hadde langt hår, du kan jo alltids kjøre en mer moderne vri på det?

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg sliter også mye med det samme, bare at jeg har rett underhår og bølgete/krøller på overhåret :P

Skrevet

Wombat: Knute? Har du bilde? For det jeg tenker på med knute funker ikke særlig slik jeg gjør det, den blir for diger rett og slett. Og jeg vil ikke klippe meg ;)

Tenk å få til noe slikt. Kan det gå med masse hår?

Skrevet

Dette er to linker som jeg har fått bruk for; jeg har tykt, krøllete, men ikke fullt så langt hår.

og denne blir kanskje mer aktuell for deg?

Jenta kan være litt irriterende :lol: men hold ut.

Et par triks er å kjøpe lange bobbypins(fåes på bl.a Glitter for tiden), sånne nåler med bue som man setter i håret og "snur" hårspenner og store kliper og myke strikk.

I tillegg har jeg sett på KG sin fiskebensflette(ligger her en plass under videoer), sidefletter er nydelig for de med langt hår. :nigo:

Skrevet (endret)

Jeg pleier å lage en snurr (muligens noe lignende det du mener) til vanlig. Så gjemmer jeg den, altså jeg drar håret som ligger ytterst i snurren over selve snurren. Har selv tykt og tungt hår, men når jeg fester håret som gjemmer snurren, holder det seg faktisk oppe. Sånn ser ikke håret så stort ut :) Var det forståelig..? :fnise:

Endret av finkel
Skrevet

Jeg tror du kan få det til, men hun har jo tatt håret i små seksjoner og festet dem litt og litt ser det ut som for meg :klø:

Fant en side da jeg googlet hair knot

http://anakhaircolorcorner.blogspot.com/2010/06/hair-bun.html

Men modellene hadde jo ikke fullt så tykt hår som du beskriver...

Var ikke så lett å finne bilder som jeg trodde, jeg så for meg en sånn hverdagsknute som 1700-1800 tallskvinnene kunne feste med to hårpinner på null komma niks, men vanskelig å finne bilde.

Skrevet

Det jeg snakket om blir en blanding av disse to: Her (uten alt volumet <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> ) og her. (ikke sideveis, men det var kanskje ikke så dumt det, heller.) Pleier å feste med noe lignende som dette eller en vanlig klype som dekker.

Skrevet

Aiai, hun dama var irriterende! Kindahh... kindahhh... Men så lite hår som hun har så det jo veldig enkelt ut, i hvertfall på den første videoen (som var den jeg orka å se på). Men jeg har mye lengre og veldig veldig mye tykkere hår, for å få hoveddelen av håret opp som hun gjorde med de to store hårnålene må jeg nok bruke 12-15 deler og ikke to :P Men jeg skal absolutt prøve.

Jeg tror du kan få det til, men hun har jo tatt håret i små seksjoner og festet dem litt og litt ser det ut som for meg :klø:

Fant en side da jeg googlet hair knot

http://anakhaircolorcorner.blogspot.com/2010/06/hair-bun.html

Ja, ser ut som om det er mange seksjoner der, men hvordan begynner man noe sånt? Midten bak? Og bare fester opp sammenkrøllede deler? Hva er trikset for å ikke få ender som stikker ut her og der?

På linken din, et par bilder ned er det en dame med blank blå krage, hun har sånn snurr jeg mener, sånn jeg pleier å ha. Bare at min blir mer som en liten håndballstørrelse hvis jeg ikke setter opp fuktig hår så stramt jeg kan.

Gjest anygirl
Skrevet

- Ååh, dette passer meg.. Jeg har nettopp klippet 4cm av lengda mi, da det var så slitt, hadde hår ned til nesten naveln..

Nå har jeg hår til rett under puppene, å jeg gjør det veldig enkelt..

Enten går jeg for hestehale, jeg tuperer håret på toppen, sprayer det, børster litt ned igjen, så setter jeg en hestehale, det ser ganske fint ut :) Ellers så setter jeg det i en enkel knute.. :)

Skrevet

Jeg har samme problem. Synes det er helt umulig å sette opp håret uten en haug med klemmer eller spenner, og om noe da detter ut faller hele greia sammen (som gjør at jeg banner til speilet og bare har håret løst eller i hestehale i stedet. :forvirret: )

Noen spennende tips her da, skal prøve å se om jeg får det til. :)

Skrevet

Bruk balsam når du vasker håret, men enda viktigere, bruk leave-inn conditioner før hårføning. Det gjør håret glattere, mindre i volum og enklere å style.

TiffanyD er fantastisk flink med sminke, men hennes hår-tutorials er helt ubrukelige for meg òg, håret hennes er så tynt. På youtube følger jeg LetsMakeitUp1‏ sine tutorials, hun har langt hår, og hun er flink med håret. Se

videoen for eksempel, eller http://www.youtube.com/watch?v=69b9UTeIVds. Nicole Richie's Braided Bohemian Updo er også fint, hvis ikke håret ditt er for langt for den.

LolaMarie7 har kort og oppklippet hår men denne Kristen Bell Inspired updo fikk jeg bruk for, enkelt og fint. Du trenger en magic hair bun eller bun ring.

Chic Bohemian ponytail, fra naturesknockout, men passer kanskje heller til varmere vær.

Også en norsk en i tillegg, Lauren Conrad updo fra Monique Lund, fint til fest hvis man har tid til å krølle håret.

Vel, her har du alle mine favoritter, ihvertfall. :)

Skrevet (endret)

Bruk balsam når du vasker håret, men enda viktigere, bruk leave-inn conditioner før hårføning. Det gjør håret glattere, mindre i volum og enklere å style.

Dette funker ikke for meg fordi leave-in conditioner gjør håret enda tyngre og flatere, og det funker veldig dårlig hvis man også skal kunne ha det løst. At det blir veldig glatt gjør også at det blir håpløst å få spenner etc. til å sitte fast i håret.

Endret av Alice i Eventyrland
Skrevet

Ok, håret ditt er vel ikke helt som mitt da, kanskje. Jeg har ingen definerte krøller men håret mitt er så bølgete og det er så mye av det, at jeg ser ut som en puddel hvis jeg ikke bruker leave-inn conditioner. :fnise: "For glatt hår" er ingen reelt problem for meg. :fnise:

Men det er sant det du sier, ikke nødvendig å bruke conditioner hvis man skal sette opp håret uansett, det var bare sånn generell kommentar om hvordan temme ustyrlig hårmanken. :)

Skrevet

Da har jeg prøvd å følge

videoen, og det funka faktisk :)

Skilte ut håret foran ørene, og satte resten opp i tre hestehaler oppe på hodet. Så måtte jeg dele hver av dem igjen i flere deler, bare tre som på videoen ble altfor tykt. MANGE knuter å knyte, smågruer meg litt til å ta det ut igjen :ler: Men nå sitter jeg her med relativt pent oppsatt hår i hverfall, så er det bare å øve seg litt så får jeg det til å bli pent også, hehe. Jeg hadde bare mitt naturlige fall å begynne med, orka ikke å krølle først når planene for kvelden var sofaen ;)

Anbefales! Jeg synes det var veldig greit med de strikkene som "base" følte ikke at alt skled og seg nedover før jeg rakk å feste nok, sånn som med mange andre måter jeg har prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...