Laserwater Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #21 Del Skrevet 24. juli 2011 Sitter og ser på TV2 og NRK om hverandre, har ikke ord for det som har skjedd. Unge uskyldige mennesker som hadde planer og drømmer for fremtiden og folk i Regjeringskvartalet som var på feil sted til feil tid. Litt av en verden jeg skal bringe frem et barn Vi var ganske preget både mannen og jeg i går (og er det enda) men vi tok allikevel en tur og handlet en del til jenta vår: -Seng -Madrass -Laken -Tepper -Kluter -Flasker -Kommode -Et lite gulvteppe -Sengesett til barnvogna (Emmaljunga) Vi prøver å fokusere på gode ting, vi er heldige som skal bli foreldre. Mange andre har nå mistet sine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #22 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg er så svææææææææær! Off, kan ikke sove i noen stilling, ser ikke tærna mine, ingen bukser passer, vondt i ryggen, halsbrann, verdens minste blære... *sutresutresutresutre* Sånn, da har jeg klaget litt og fått lettet på trykket! Egentlig så er det ikke så ille, sitter og ser på American Idol finalen (heier på country-Scott men nå sang Lauren en kjempebra Carrie Underwood låt så nå ble jeg i tvil) med pasta, pepsi max, smoothie, fersken og popcorn. Herlig kombinasjon.. er helt utslitt etter flere timer i skogen med hundetrening, jeg burde kjenne mine begrensninger men glemmer de innimellom når jeg blir ivrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 5. august 2011 Forfatter #23 Del Skrevet 5. august 2011 Nå er ho 2.5kg og 32cm! Ho har snudd seg med hodet ned, og jeg har sprengt blære 24/7 :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 12. august 2011 Forfatter #24 Del Skrevet 12. august 2011 I natt trodde jeg det skulle skje, men var bare falske rier kombinert med ryggvondt, jeg var sikkert på at noe skulle sprekke, at fostervannet kom når som helst. Men var kanskje litt trøtt til å fatte at jeg bare hadde en låsning i ryggen og etter litt hjelp fra mannen fikk jeg lagt meg ned og slappet av så jeg fikk sove et par timer. Men satan i gatan det gjorde vondt! Nå er jeg helt fin, har gått en liten tur, spist litt og drukket vann - utrolig hvilken effekt det har :-) Har forresten mammaperm fra og med i dag og det er bare 4 uker igjen til termin. HJÆLP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 19. august 2011 Forfatter #25 Del Skrevet 19. august 2011 Har vært på svangerskapskontroll i dag og legen er redd for nedsatt morkakefunksjon, blir derfor sendt til sykehuset i dag allerede for å ta flere tester og så skal de avgjøre om barnet har det best i eller utenfor livmoren. Er litt nervøs men forhåpentligvis går det bra og jeg blir sendt hjem igjen.. Dakar liten, tenk om hun ikke får nok næring :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. august 2011 #26 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Usj! Ikke godt å lese. Får håpe det går bra altså. Lykke til i dag forresten. Endret 19. august 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 19. august 2011 Forfatter #27 Del Skrevet 19. august 2011 Hjemme igjen nå, de synes at lille jenta vår er litt liten (2.7kg) og vokser lite/sakte men ssmtidig er hun sterk, sparker rundt seg hele tiden og alt ser greit ut. Så jeg skal inn igjen om 14 dager og har nå 1 ukes intervaller med kontroller hos fastlege og sykehuset fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 22. august 2011 Forfatter #28 Del Skrevet 22. august 2011 Fortsatt to i en kropp her, men nå kan fødselen altså skje når som helst :-) Har pakket stellebag og sykehusbag, huset er strøkent, bilen er alltid proppfull med diesel, rommet hennes står nyoppusset og klart og vi er klare til å ta i mot et nytt menneske i huset :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 1. september 2011 Forfatter #29 Del Skrevet 1. september 2011 Ny CTG på sykehuset i morgen, spennende å se om lille frøkna har lagt på seg noe. Jeg vet bare at jeg selv har gått opp 400 gram. Herreguud nå fikk jeg lyst på Møllerens cupcakes, skulle smelt de sammen på 0.2 sekunder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 2. september 2011 Forfatter #30 Del Skrevet 2. september 2011 Håhå, lillejenta er plutselig 3 kg, i perfekt form og nyyyydelig! Så ansiktet hennes så vidt på 3D, hun hadde tommelen sin i munnen og gjorde masse pusteøvelser. :rodmer: Ny kontroll om 1 uke, altså 5 dager før termin. Så nære, så nære.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 7. september 2011 Forfatter #31 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg er så STINN! Det er fullt, greier nesten ikke å spise noe lenger, har halsbrann i tillegg og urinblæra er konstant flat som ei pannekake. Nå MÅ hun snart komme ut, kan ikke ligge nedpå en time uten at det presser i alle retninger. Kom ut lille baby, kom ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 13. september 2011 Forfatter #32 Del Skrevet 13. september 2011 Ta-daaa! Jeg greide det! Lille jenta vår ble født søndag ettermiddag, 11/09. Hadde rier fra morgenen av, men de begynte pent. Så økte de på i 11 tida, og innen kl 15 hadde jeg 4 minutter mellom de og de varte 1.5minutt. Når vi kom inn på sykehuset ca halv fire hadde jeg 4cm åpning og før jeg visste ordet av det fikk jeg pressrier og hadde 10 cm åpning og kunne presse. Det gikk fort og gæli, var innstilt på å bli liggende mye lenger men jeg henta inn alt som fantes av krefter og gjorde jobben. Revna og hadde noen "skrubbsår", så etter at jeg fikk pressa ut morkaka så ble jeg sydd og lappa sammen mens jeg hadde babyen på brystet. Fantastisk opplevelse, jeg føler meg som et råskinn! Nå skal jeg bare komme meg, er ganske blodfattig, øm og støl.. Drar hjem fra sykehuset i morgen. By the way: Barnets far er uunnværlig, jeg hadde ikke greid å ta vare på henne første døgnet om ikke det var for han <3 Og en annen ting; familierom er beste oppfinnelsen noensinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkrufs Skrevet 13. september 2011 #33 Del Skrevet 13. september 2011 Gratulerer med prinsesse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aubree Skrevet 13. september 2011 #34 Del Skrevet 13. september 2011 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 13. september 2011 #35 Del Skrevet 13. september 2011 Gratulerer så mye med ei lita prinsesse Heldig du som har henne allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 14. september 2011 #36 Del Skrevet 14. september 2011 Gratulera med ei flott jente, og ein fin fødsel! Gler meg eg no... Det er spesielt med heilt nyfødte små! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 17. september 2011 Forfatter #37 Del Skrevet 17. september 2011 Livet som nybakt fersk mamma er helt herlig! Og jenta vår er så snill at jeg må klype meg i armen flere ganger daglig for å være sikker på at det ikke er en drøm. Hun bare spiser og sover, og alt er så harmonisk og fint. Skal legge ut bilde med en gang jeg skjønner å forminske bilder på Mac, vanskelige greier :-P Lille jenta heter Amalie og er såklart finest i hele verden... Fødselsvekt 3210 gram og 49 cm Vekt etter 2 døgn var 2880 gram Vekt etter 5 døgn var 3005 gram Pen vektøkning og fornøyd unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. september 2011 #38 Del Skrevet 17. september 2011 Gratulerer med prinsessa! Har hele tiden prøvd å somle meg inn hit for å gratulere, men er helt i ørska når det kommer til denne forkjølelsen. Høres helt herlig ut og skjønner godt du klyper deg i armen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 18. september 2011 Forfatter #39 Del Skrevet 18. september 2011 Bare innom og oppdaterer, lille frøkna er 1 uke i dag :-) Hun går fint opp i vekt, og man ser noe nytt ved henne hver dag. I dag holdt hun hodet oppe av seg selv i 10 sekunder, hun er sterk som juling. Hun sover aller best på magen på brystet til en av oss og vi elsker henne bare mer dag for dag. Det høres ut som en klisje men hun er det beste som har hendt oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 22. september 2011 Forfatter #40 Del Skrevet 22. september 2011 I går kom helsesøster på besøk fra helsestasjonen i kommunen vår, det var kjempekoselig. Fikk masse info og noen gratis prøver på ting, en flaske tran som hun sa vi burde innføre når hun er 4 uker gammel. Snakket masse om sikkerhet, f.eks at de ikke skal ha pute der de sover i fall de drar den over hodet og kveler seg selv. Ikke drikke kaffe mens man har ungen i armene/på fanget i fall man søler og treffer ungen. Ellers har det vært MYE besøk her, i dag er vel eneste dagen det ikke er noen avtaler eller impulsbesøk (foreløpig) og det er helt herlig. Det er jo jeg som er oppe om natta i ukedagene og gir henne mat siden far skal på jobb så jeg prøver å hvile litt på dagtid, evt få gjort litt husarbeid, eller jobbe litt fra hjemmekontoret mens hun sover. Jeg koser meg vanvittig, alt fungerer veldig bra for oss og håper at det fortsetter slik. Pappaen hennes er så snill med meg, han styrer og ordner for at jeg skal ha det bra og jeg vet han sliter med å reise fra oss om morgenen Når vesla er litt større så får vi pleie hverandre litt, hive oss på flyet og dra til en eller annen by i Europa slik vi gjorde før jeg ble gravid. Vi har også 2 hunder, foreløpig ser det ut som de tar babyen som en selvfølge, de legger ørene pent bakover og logrer når jeg går forbi dem med ungen mens de strekker nesa forsiktig frem for å snuse. Til helga skal jeg ut en tur og trene med de igjen noen timer, jeg trenger frisk luft og hundene trenger å jobbe litt for å kunne være rolige og stille innendørs. Pappaen har også sagt han skal ta nattskiftene til helgen så jeg kan sove en hel natt :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå