Gå til innhold

Laserwater med nyklekket baby

Laserwater

Anbefalte innlegg

Hei på dere :)

Tenkte jeg skulle skrive litt dagbok under svangerskapet, for å høre andres erfaringer og for å ha noe koselig å holde på med og se tilbake på i etterkant! Jeg er 26 år, har vært gift i 2 år og vi har prøvd å få barn i 3 år, siste året med prøverørsforsøk. Har hatt 2 uttak og på 3. innsetting ble det suksess, endelig! Man blir litt tafatt når man har prøvd "alt" så når jeg testet i går og gravid kom opp i displayet etter 1 minutt, da trodde vi ikke våre egne øyne og gjør det vel fortsatt ikke. Dette er så nytt for oss, så spennende! Tenk at vi skal bli foreldre, det er ikke alle som får mulighet til det. Vi er heldige! Er altså 4 uker og 3 dager på vei, ikke akkurat noen hvalross. Er 170 høy og veier 52 kg, men jeg er så oppblåst i magen at jeg ser ut som jeg er 4mnd på vei, ikke 4 uker :-P Har fått tips om Miniform så jeg har begynt med det og folsyre tabletter.

Har surfet litt sider med babyutstyr, klør jo litt i fingrene da.. :-D

Endret av Laserwater
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Er ganske heldig, har ikke hatt noe spesielt mye kvalme, er bare litt uvel om morgenen. Også blir jeg dødstrøtt i 13-tiden og må slite no vakent for å holde meg våken på jobb, hehe. Og når jeg kommer hjem så vil jeg bare soooove men holder meg oppe for å sove ordentlig om natta i stedet. Er bare 55 kg fortsatt, har ikke lagt på meg noe enda. Puppene er fryktelig ømme men har lest at sports BH skal være bedre å gå med enn BH så jeg får få meg en sånn en :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jinxa når jeg sa at jeg ikke var kvalm... :tristbla:

Det går litt i bølgedaler så når jeg er ok så prøver jeg å spise ordentlig sånn at jeg får i meg noe. I morgen er det arrangement med jobben, håper jeg holder meg i form! Og at jeg ikke sovner.. Zzzzzzz :natti:

Vi har kjøpt barnestol til bilen da, og et sett med smokker :-P

Endret av Laserwater
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går handla vi dyne, pute, teppe, sengetrekk, sprinkelseng-beskytter, tåteflaske, en leke, en sånn dings til å ha på barnestolen i bilen med leker på, også babygym. Alt i Pingu mønster, sååå kos å ha dette på plass! Har også sett oss ut seng, madrass, stellebord og litt forskjellig til barnerommet som skal pusses opp, gleder meg til å innrede med babyting! Og fylle skuffer og skap med babykluter, smekker, bleier, klær osv, er så kos å være gravid selvom jeg har kvalmetokter. Vi er så heldig, utrolig heldig som får oppleve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på UL og så det lille hjertet banke! Vi både hørte og så det og legen sa at alt så bra ut og jeg kunne bare senke skuldrene og nyte svangerskapet!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er jeg enda litt mer gravid :-P Har gått opp enda en str i BH og sliter med å kneppe knappen i buksene. Spørs om ikke jeg må tenke på litt mer gravidmage vennlige klær etterhvert.

Vi bestilte tur til Tyrkia i går, det blir deilig med 1 uke bort fra jobb. Kommer til å være 4 mnd på vei så burde være ganske mobil og frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Lenge siden jeg har vært her nå..

Er i storform til å være SÅ gravid synes jeg, hihi :-) Sliter litt med å sove om natta, finner ikke en eneste stilling som er behagelig og det trykker veldig fort på blæra. Har gått opp 5 kg, har ikke noen bukser som passer lenger og jeg er ganske kort i pusten og orker ikke like mye som før. Naturlig nok.. Blir fort varm, begynner å svette av ingenting, og hvis jeg reiser meg fort så blir jeg svimmel :-) Tar jerntilskudd og innimellom magnesium og ellers er jeg ute og går hver dag siden jeg har 2 hunder som trenger trim.

Har enda ikke gjort ferdig barnerommet, det begynner å bli litt stress nå, hjelpes.. Ellers så står alt utstyret klart til å pakkes ut på rommet hennes, vogna står i gangen og vuggen i stua. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Lenge siden jeg har vært her nå..

Er i storform til å være SÅ gravid synes jeg, hihi :-) Sliter litt med å sove om natta, finner ikke en eneste stilling som er behagelig og det trykker veldig fort på blæra. Har gått opp 5 kg, har ikke noen bukser som passer lenger og jeg er ganske kort i pusten og orker ikke like mye som før. Naturlig nok.. Blir fort varm, begynner å svette av ingenting, og hvis jeg reiser meg fort så blir jeg svimmel :-) Tar jerntilskudd og innimellom magnesium og ellers er jeg ute og går hver dag siden jeg har 2 hunder som trenger trim.

Har enda ikke gjort ferdig barnerommet, det begynner å bli litt stress nå, hjelpes.. Ellers så står alt utstyret klart til å pakkes ut på rommet hennes, vogna står i gangen og vuggen i stua. :rodmer:

Ååååh, du får ei frøken du også! :hoppe:

Og det er virkelig lenge siden du var her inne. Velkommen tilbake (enn hvor lenge du blir). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir ei frøken :-)) Vi trodde lenge det var gutt og hadde navn klart, kjøpt masse søte gutteting osv.. hihi. Meeen så sa legen på sykehuset at det var jente og en annen lege kom innom for å bekrefte det uten å ha hørt lege nr 1 sin konklusjon. Så da får vi tro at vi får bruk for det rosa tøyet vi har kjøpt! Det var veldig rart å høre at det var jente, jeg hadde i utgangspunktet ikke noe spesielt ønske, jeg var bare glad vi kunne få barn etter 3 prøverørsforsøk på sykehuset i Telemark. Men da legen sa det var jente så måtte jeg felle en tåre og mannen ble også veldig rørt.

I dag har jeg vært flink, gått en liten tur med ene hunden og trena en times tid med henne. Lurer på hvor mye tid jeg får til hundetrening når jeg får en liten baby. Hund er liksom ikke hobbyen min, det er livsstilen min. Så jeg antar det blir hva man gjør det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja det blir ei frøken :-)) Vi trodde lenge det var gutt og hadde navn klart, kjøpt masse søte gutteting osv.. hihi. Meeen så sa legen på sykehuset at det var jente og en annen lege kom innom for å bekrefte det uten å ha hørt lege nr 1 sin konklusjon. Så da får vi tro at vi får bruk for det rosa tøyet vi har kjøpt! Det var veldig rart å høre at det var jente, jeg hadde i utgangspunktet ikke noe spesielt ønske, jeg var bare glad vi kunne få barn etter 3 prøverørsforsøk på sykehuset i Telemark. Men da legen sa det var jente så måtte jeg felle en tåre og mannen ble også veldig rørt.

I dag har jeg vært flink, gått en liten tur med ene hunden og trena en times tid med henne. Lurer på hvor mye tid jeg får til hundetrening når jeg får en liten baby. Hund er liksom ikke hobbyen min, det er livsstilen min. Så jeg antar det blir hva man gjør det til?

Skjønner godt at dere bare var glad for barnet. Var det magefølelse dere gikk etter eller hadde dere hørt det på sykehus at det var gutt (siden dere trodde lenge det var en gutt..). Jeg er utrolig glad for å høre at alt har gått så bra så langt hvertfall, og nå er det faktisk bare litt under 10 uker til termin. Det må være rart!

Det blir vel like mye trening, siden det er livstil, men da med barnevogn. Man omstiller seg raskt med barn vil jeg nå tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en privatlege som sa at det var 90% sikkert en gutt når jeg var i uke 16.. så var jeg på ordinær ul i uke 20 på sykehuset og da sa de at det var en jente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en tur på Verdens Ende i dag, fint å komme ut i frisk luft på en søndag! Tror det lille trollet i magen har fått døgnrytme nå, en rytme som passer mye bedre enn før for nå er det rolig i magen fra sent om natten til jeg våkner. Tror jeg er heldig for jeg må ikke opp om natten for å tisse og nå når ungen er i ro helt til jeg våkner så skal man jo prise seg lykkelig! (Så lenge det varer...)

Skal ringe og ordne ny time til svangerskapskontroll i morgen, har også første time hos jordmor 26.juli som jeg gleder meg veldig til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er bare 9-10 uker igjen, synes jeg har gått gravid i flere år.. Jeg er sikker på at etter et svangerskap så er kvinnen MYE mer "immun" mot småskader, vondter og plager. For å oppleve at innvollene blir trykket opp i ribbeina, lav blodprosent, hormonelle forandringer, vond rygg og alt som følger med et svangerskap, det er tøffe tak. Og man har alt dette hver dag i flere mnd! Derfor tenker jeg at ingenting kommer til å gjøre vondt mer etter jeg har fått baby :-D

Gleder meg til fødselen jeg, er jeg rar?

Nå skal jeg slenge sammen middag til mannen kommer hjem, frem med nypotetene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Du er så absolutt ikke rar, gleder meg til fødselen, gleder meg til å se datteren vår. Er litt kjedelig å gå gravid. Dog, jeg gruer meg litt til alle smertene. Skal være positiv! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen kommet, siste feriedag før jeg skal på jobb på mandag. Og jeg hakke lyst :sjenert: Kanskje jeg får smisket til meg hjemmekontor innimellom..

Er det noen her som vet om hårfarging som ikke er farlig for babyen i magen? Finnes det noe økologiske greier eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant til slutt hårfarge som ikke er skadelig for barnet, og i dag fikk jeg full makeover hos frisøren, det var såå deilig! Føler meg fresh! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...