Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan svare meg på dette;

Hva om jeg blir ufør, hvordan skattes da min mann?

Jeg kommer jo helt klart til å få lavere inntekt, da som i form av trygdeytelse.

Påvirker det skattetrekket hans?

Vi er gift!

Setter veldig stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke fått invirkning på min manns skattetrekk at jeg er midlertidig ufør.

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke fått invirkning på min manns skattetrekk at jeg er midlertidig ufør.

Med varig ufør kommer det andre regler inn i bildet. Jeg vet heller ikke om det da vil påvirke mannens skattetrekk, lurer også på det.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg forsøkte å lese litt på skatteetaten.no, men det var ikke så lett å finne svar. Det kan være at ektefellen kan liknes i skatteklasse 2 pga forsørgeransvar, men det sikreste svaret får du om du kontakter skatteetaten selv.

AnonymBruker
Skrevet

Med varig ufør kommer det andre regler inn i bildet. Jeg vet heller ikke om det da vil påvirke mannens skattetrekk, lurer også på det.

Jeg kunne ikke se at det skulle påvirke mannens skattetrekk at kona ble ufør. Men for å være sikker, kjørte jeg enkel skatteberegning på skatteetaten, og det hadde ingen innvirkning på utfallet for mannens del om man var midlertidig eller varig ufør. Derimot fikk jeg litt mindre skatt om jeg beregnet etter varig, mens det ble noen tusen høyere skatt med midlertidig ufør.

Det hadde heller ingen innvirkning om det var barn med i bildet eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...