AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Del Skrevet 6. januar 2011 Under kristendommen går også koptere (som man så i Egypt her om dagen). Skulle gjerne likt å vite hvorfor man også i Norge disser dem som er kristne eller tror på kristendommen? Trodde man var i et sivilisert land og holdt seg for god for slike ting. Tar tydeligvis feil, når jeg ser på ymse innlegg her på KG. Man rangerer mennesker her etter hva man tror på/ikke tror på. Og kristendommen er verst- deretter kommer islam. (Ingen i Norge får dødsstraff ved homofili som muslimer kan få i muslimske land så hvilken religion er egentlig verst mon tro). En som begynner å bli mektig lei av at man disser kristne og gjerne også mener at det er greit at de blir uttryddet... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Del Skrevet 6. januar 2011 Burde jeg jo ha visst. Ingen som svarer på et innlegg der kristendommen blir nevnt når det handler om forfølgelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 6. januar 2011 #3 Del Skrevet 6. januar 2011 Burde jeg jo ha visst. Ingen som svarer på et innlegg der kristendommen blir nevnt når det handler om forfølgelse. Men, korstogene da!!111onetwo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmenzita Skrevet 6. januar 2011 #4 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg lurer litt på hvordan tilhengere av en ideologi som mener at de som ikke tror på det samme som dem skal pines i evigheten, kan klage på forfølgelse? Og hva defineres som forfølgelse? Jeg har opplevd mange ganger at det nevnes forfølgelse bare man stiller et par spørsmål til den kristne delen av befolkningen. De er snare til å kaste seg over deg med alle de vers de måtte finne om hvor stakkarslige og forfulgte de er. Ja, man kan knapt nok se på noen av dem før de skriker opp og tar det som angrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windsor Skrevet 6. januar 2011 #5 Del Skrevet 6. januar 2011 En religion kan ikke bli forfulgt. Mennesker (og dyr) kan bli forfulgt. Nå er islam definitivt verre enn kristendommen, men kritikken mot begge de to religionene er på sin plass den. I Norge blir ikke kristne forfulgt og ateistene er da så absolutt sterke forkjempere for religionsfrihet. En sosial pris må du selvsagt betale i visse deler av befolkningen, men ingenting galt i det. Alt hva du sier og gjør vil jo bli vurdert av de rundt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Del Skrevet 6. januar 2011 I Norge blir ikke kristne forfulgt og ateistene er da så absolutt sterke forkjempere for religionsfrihet. Sto i Aftenposten idag tror jeg. At kristne i land som Nord-Korea, Iran og noen andre land var forfulgt, og at det da bidro til at kristne i verden var de som ble mest forfulgt. Henviste blandt annet til kopterne i Egypt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmenzita Skrevet 6. januar 2011 #7 Del Skrevet 6. januar 2011 Men AnonymBruker..du nevnte da absolutt Norge i ditt innlegg innledningsvis her Sitat : "Skulle gjerne likt å vite hvorfor man også i Norge disser dem som er kristne eller tror på kristendommen? Trodde man var i et sivilisert land og holdt seg for god for slike ting. Tar tydeligvis feil, når jeg ser på ymse innlegg her på KG. Man rangerer mennesker her etter hva man tror på/ikke tror på. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raina Skrevet 6. januar 2011 #8 Del Skrevet 6. januar 2011 Uff, stakkars kristne. Kristendommen har jo berre ein 2000 år gammal tradisjon i vald, forfølgelse, galskap og menneskeforakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angkortom Skrevet 6. januar 2011 #9 Del Skrevet 6. januar 2011 Kristendommen er den mest forfulgte religionen i verden. Og sikkert den mest forhatte i store deler av verden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 6. januar 2011 #10 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Hvordan i all verden kan en religion med omtrent halvannen milliard medlemmer, som i historisk tid har vært statsbærende i mesteparten av den vestlige verden, og fortsatt er statsreligion i mange land som er tilbakestående nok til å ha noe slikt, påberope seg å være verdens mest forfulgte? Det gir ingen mening. Den vestlige verden er FULL av religiøst motiverte påbud og forbu i lovs form, og ALT skriver seg fra kristendommen. Endret 6. januar 2011 av Mann 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 6. januar 2011 #11 Del Skrevet 6. januar 2011 Burde jeg jo ha visst. Ingen som svarer på et innlegg der kristendommen blir nevnt når det handler om forfølgelse. Ta bare helt rolig... - I 2 Tim. 3,12 står det at ALLE som vil leve et Gudfryktig liv i Kristus Jesus, skal bli forfulgt. Og jeg går ut ifra at du og jeg forstår uttrykket SKAL på noenlunde samme måte? Det er ikke noe og bli indignert eller sjokkert over. Vi kommer til og måtte lide, for vår Gudfryktighet og tro. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronin Skrevet 6. januar 2011 #12 Del Skrevet 6. januar 2011 Under kristendommen går også koptere (som man så i Egypt her om dagen). Skulle gjerne likt å vite hvorfor man også i Norge disser dem som er kristne eller tror på kristendommen? Trodde man var i et sivilisert land og holdt seg for god for slike ting. Tar tydeligvis feil, når jeg ser på ymse innlegg her på KG. Man rangerer mennesker her etter hva man tror på/ikke tror på. Og kristendommen er verst- deretter kommer islam. (Ingen i Norge får dødsstraff ved homofili som muslimer kan få i muslimske land så hvilken religion er egentlig verst mon tro). En som begynner å bli mektig lei av at man disser kristne og gjerne også mener at det er greit at de blir uttryddet... Dissing? Mener du kritikk? Hvorfor skal holde seg for god for kritikk i et sivilisert land? Jeg tror ikke det er mange som sier at islam er bedre enn kristendommen. At kristendommen kritiseres mer i dette landet kan ha sammenheng med at kristendommen er mer utbredt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmenzita Skrevet 6. januar 2011 #13 Del Skrevet 6. januar 2011 Ta bare helt rolig... - I 2 Tim. 3,12 står det at ALLE som vil leve et Gudfryktig liv i Kristus Jesus, skal bli forfulgt. Og jeg går ut ifra at du og jeg forstår uttrykket SKAL på noenlunde samme måte? Det er ikke noe og bli indignert eller sjokkert over. Vi kommer til og måtte lide, for vår Gudfryktighet og tro. Men at dere SKAL forstå at det er en naturlig konsekvens av selve ideologien, se det går ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jomfruen50 Skrevet 21. januar 2011 #14 Del Skrevet 21. januar 2011 Kristendommen er også den mest forfulgte religion i Norge også. Kristne blir mobbet på arbeidsplassene og ellers i samfunnet. Ingen tenker lenger på hvordan de kristne har det i vår tid. De fleste er så opptatt med å sy puter under fremmedarbeiderne her, la de få arbeidene våre. Her går jeg å ønsker meg et arbeid, men svenskene og ellers andre muslimer ol...tar de rett for nesa på oss. Hva kan vi stille opp med? Du må jo være narkoman i norge for å få hjelp for man bygger også helt nye hus/leiligheter for de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #15 Del Skrevet 21. januar 2011 Uff, stakkars kristne. Kristendommen har jo berre ein 2000 år gammal tradisjon i vald, forfølgelse, galskap og menneskeforakt. I motsetning til hva mange ser ut til og tro. Så er de fleste kristne som lever i dag og har levd skikkelige og gode mennesker. problemet er prestene og lederene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 21. januar 2011 #16 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg er ateist, og mener derfor per definisjon at kristne tar feil i sin tro. Det betyr ikke at jeg ikke respekterer deres rett til å tro. At jeg ønsker at kirke og stat skal skilles, at ordet "kristne" skal fjernes i formålsparagrafen, og likeledes andre etterlevninger i vår lovgivning (feks at halvparten av regjeringen må være kristen) - har å gjøre med at de av oss som ikke er kristne skal ikke være nødt til forholde seg til lovregler som springer ut fra tro. Dessverre oppfatter enkelte kristne dette som et hån mot deres religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 21. januar 2011 #17 Del Skrevet 21. januar 2011 “Jeg er dypt uenig i det du tror på, men vil til min død forsvare din rett til å tro det.” Jeg er altså ateist men respekterer menneskene som de er. Det er helt ok at du har en kristen eller muslimsk tro, men hvis du starter en diskusjon der du hevder dine meninger, gjør jeg det samme tilbake. Er ikke det rettferdighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #18 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvordan kan man forfølge en religion? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #19 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg lurer litt på hvordan tilhengere av en ideologi som mener at de som ikke tror på det samme som dem skal pines i evigheten, kan klage på forfølgelse? Ved at de ikke liker å bli forfulgt vel? Hva har det å gjøre med om de tror på at andre skal pines i evigheten eller ei? Du mener det burde være en automatikk i at man setter like krav til andre som seg selv? Blåst eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #20 Del Skrevet 21. januar 2011 “Jeg er dypt uenig i det du tror på, men vil til min død forsvare din rett til å tro det.” Jeg er altså ateist men respekterer menneskene som de er. Det er helt ok at du har en kristen eller muslimsk tro, men hvis du starter en diskusjon der du hevder dine meninger, gjør jeg det samme tilbake. Er ikke det rettferdighet? Nei. Det er to mennesker som kriger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå